• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geen applaus voor printcampagne van KVGO

Afgelopen week was ‘print’ veel in het nieuws: met een campagne van het KVGO om het gebruik van drukwerk te stimuleren (‘Print Pakt’), maar ook met de aankondiging dat De Telefoongids nog wel een jaar of vijf in print zal verschijnen. Printmedianieuws kijkt terug op de week, met een knipoog.

Erik van Erp begint. ‘Het KVGO zegt dat print niet dood is, en begint een campagne onder de titel ‘Print Pakt’. Dat werd bekend gemaakt op de Ledenraad van het KVGO. Kosten 80.000 euro. Goed idee? Geen enkele drukker klapte na afloop van de presentatie. Is print dan toch dood?

phoenixPeter Luit vervolgt. ‘Print is niet dood. Zelfs een bedrijf als Thijsen Media Group, die eind vorig jaar nog aan het infuus lag van de crediteuren, is als een phoenix uit de as herrezen en heeft nieuwe geldschieters gevonden. Print is dus nog niet dood.’

Comfortabele CAO

Erik: ‘Wie wel bijna dood is, is de Comfortabele CAO, zo bleek vorige week. Wat vier jaar geleden begon als een project voor de hele communicatie industrie is verworden tot een doodlopend project met nog een hele reeks onopgeloste vraagstukken voor de grafische bedrijfstak. Wat vind jij?’

Peter: ‘Je kent mijn standpunt over de werkgeversorganisatie aan de Startbaan: zoals het nu is georganiseerd, is het niet meer van deze tijd. Ze moeten een voorbeeld nemen aan het vkgo of het CMBO. En een inspirerende voorzitter kiezen. Verder zeg ik er niets meer over. Heb je nog leuk nieuws?”

Crossmedia Summit

dtg logoErik: ‘Jazeker. Het congres Retail Crossmedia Summit maakte mij enthousiast. Dat baseer ik op het feit dat bedrijven als PostNL en De Telefoon Gids (DTG) goed lieten zien hoe oude denkpatronen kunnen worden omgebogen naar moderne producten en diensten met dito businessmodellen. Van die ervaringen zou ook onze branche veel kunnen leren, veel meer dan van een campagne ‘print pakt’ of ‘hoe krijg ik mijn winkel vol’. Gaan we deze week nog leuke dingen beleven?’

sir edmundPeter: ‘Veel aandacht voor dagbladen en krantenpersen: de Limburgse dagbladen worden overgenomen door de Belgische uitgever Concentra, de zaterdagse bijlage van De Volkskrant (Sir Edmund) gaat naar een nog kleiner format (‘Berlinertabloid’, gedrukt op de waterloze krantenpersen van De Persgroep) en Rodi Media dat Dijkman Print nieuw leven heeft ingeblazen (ook waterloze offset). Genoeg te doen dus. 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Voorzitter Cees Verweij wil een tweede termijn bij KVGO Op 21 mei wordt een nieuw bestuur gekozen voor de ondernemersvereniging Koninklijke KVGO. De huidige voorman van de Nederlandse drukkers is Cees Verweij, en hij wil herkozen worden. Zijn doel...
  2. KVGO start campagne voor drukwerk: ‘Print Pakt’ Tijdens de Ledenraad van het KVGO in Soestduinen werd het startschot gegeven voor een campagne voor drukwerk onder de naam ‘Print Pakt’. Maar er gebeurde meer: het jaarverslag werd behandeld,...
  3. KVGO wil gezonde bedrijfstak Koninklijke KVGO streeft naar een gezonde grafische bedrijfstak, schrijft directeur Fons Bakkes in het jaarverslag over 2012. 'Alles is in beweging. Wanneer 'e'en belangrijk signaal op rood springt moet je...
  4. ‘Print is niet dood’, zegt KVGO voorzitter Cees Verweij. ‘Print pakt’ Op de goed bezochte Vakdag 2014 van maandblad Graficus op woensdag 5 februari sprak KVGO voorzitter Cees Verweij over de ‘toekomst van de grafische bedrijfstak’. Maar wat die toekomst dan...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

17 februari 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, kvgo, Thijsen Media group, vkgo

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Webwinkel Vakdagen op 29 en 30 juni aanstaande 20 mei 2022
  • Kamer van Koophandel: hogere energiekosten worden vaak niet doorberekend 20 mei 2022
  • MAKE IT ’22 Benelux trok maar liefst 300 bezoekers 20 mei 2022
  • Fujifilm met zes nieuwe printers op Fespa 20 mei 2022
  • Afbreekbare waterdichte papiercoating 19 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Commercieel medewerker binnendienst (junior)
  • Account / trafficmanager
  • Eindcontroleur
  • DTP-er/sign medewerker (16-32 uur)
  • Verkoper binnendienst
  • Teamleider Klant Contact Centrum

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen
  • Omgaan met tegengestelde bewegingen in de branche
  • Drugs gebruikt? Bewijs het maar
  • Xeikon’s IDERA laat in huisshow’22 zien wat hij kan
  • Jaar- en kwartaalcijfers high-end printerfabrikanten

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.