• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geen applaus voor printcampagne van KVGO

Afgelopen week was ‘print’ veel in het nieuws: met een campagne van het KVGO om het gebruik van drukwerk te stimuleren (‘Print Pakt’), maar ook met de aankondiging dat De Telefoongids nog wel een jaar of vijf in print zal verschijnen. Printmedianieuws kijkt terug op de week, met een knipoog.

Erik van Erp begint. ‘Het KVGO zegt dat print niet dood is, en begint een campagne onder de titel ‘Print Pakt’. Dat werd bekend gemaakt op de Ledenraad van het KVGO. Kosten 80.000 euro. Goed idee? Geen enkele drukker klapte na afloop van de presentatie. Is print dan toch dood?

phoenixPeter Luit vervolgt. ‘Print is niet dood. Zelfs een bedrijf als Thijsen Media Group, die eind vorig jaar nog aan het infuus lag van de crediteuren, is als een phoenix uit de as herrezen en heeft nieuwe geldschieters gevonden. Print is dus nog niet dood.’

Comfortabele CAO

Erik: ‘Wie wel bijna dood is, is de Comfortabele CAO, zo bleek vorige week. Wat vier jaar geleden begon als een project voor de hele communicatie industrie is verworden tot een doodlopend project met nog een hele reeks onopgeloste vraagstukken voor de grafische bedrijfstak. Wat vind jij?’

Peter: ‘Je kent mijn standpunt over de werkgeversorganisatie aan de Startbaan: zoals het nu is georganiseerd, is het niet meer van deze tijd. Ze moeten een voorbeeld nemen aan het vkgo of het CMBO. En een inspirerende voorzitter kiezen. Verder zeg ik er niets meer over. Heb je nog leuk nieuws?”

Crossmedia Summit

dtg logoErik: ‘Jazeker. Het congres Retail Crossmedia Summit maakte mij enthousiast. Dat baseer ik op het feit dat bedrijven als PostNL en De Telefoon Gids (DTG) goed lieten zien hoe oude denkpatronen kunnen worden omgebogen naar moderne producten en diensten met dito businessmodellen. Van die ervaringen zou ook onze branche veel kunnen leren, veel meer dan van een campagne ‘print pakt’ of ‘hoe krijg ik mijn winkel vol’. Gaan we deze week nog leuke dingen beleven?’

sir edmundPeter: ‘Veel aandacht voor dagbladen en krantenpersen: de Limburgse dagbladen worden overgenomen door de Belgische uitgever Concentra, de zaterdagse bijlage van De Volkskrant (Sir Edmund) gaat naar een nog kleiner format (‘Berlinertabloid’, gedrukt op de waterloze krantenpersen van De Persgroep) en Rodi Media dat Dijkman Print nieuw leven heeft ingeblazen (ook waterloze offset). Genoeg te doen dus. 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Promotiefilm voor ‘Print Pakt’ van erbarmelijke kwaliteit Printmedianieuws kijkt elke week met een knipoog terug op de afgelopen week. Maar die knipoog geldt niet voor ons oordeel over het filmpje van het KVGO in het kader van...
  2. Geen reacties op onze ‘website-test’ van twee bedrijven uit KVGO Ledenraad In het segment midden gaf directeur Remco de Klaver geen reactie op de door ons gestuurde e-mail te reageren op onze website-test. Een volledig ingevuld formulier op de website van...
  3. Weekendopinie: Het KVGO online verder? Het gebouw in Amstelveen wordt verkocht, het aantal KVGO werknemers krimpt lineair in hoog tempo met de afname van de omvang van de branche. Is het tijd voor 'het roer...
  4. CMBO zet 10 bijeenkomsten neer in 2014, wat doet het KVGO? Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

17 februari 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, kvgo, Thijsen Media group, vkgo

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021
  • Een week vol online print events 19 april 2021
  • Infosource en Keypoint Intelligence geven Canon ‘leiderschap’ op het gebied van inkjet 19 april 2021
  • Dinsdag 20 april Apple event vanaf 19.00 Nederlandse tijd 16 april 2021
  • Em. de Jong haalt flinke order ANWB binnen 16 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en Hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen
  • Prijsverhogingen voor papier tussen 6 en 15 procent
  • KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing