• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geen applaus voor printcampagne van KVGO

Afgelopen week was ‘print’ veel in het nieuws: met een campagne van het KVGO om het gebruik van drukwerk te stimuleren (‘Print Pakt’), maar ook met de aankondiging dat De Telefoongids nog wel een jaar of vijf in print zal verschijnen. Printmedianieuws kijkt terug op de week, met een knipoog.

Erik van Erp begint. ‘Het KVGO zegt dat print niet dood is, en begint een campagne onder de titel ‘Print Pakt’. Dat werd bekend gemaakt op de Ledenraad van het KVGO. Kosten 80.000 euro. Goed idee? Geen enkele drukker klapte na afloop van de presentatie. Is print dan toch dood?

phoenixPeter Luit vervolgt. ‘Print is niet dood. Zelfs een bedrijf als Thijsen Media Group, die eind vorig jaar nog aan het infuus lag van de crediteuren, is als een phoenix uit de as herrezen en heeft nieuwe geldschieters gevonden. Print is dus nog niet dood.’

Comfortabele CAO

Erik: ‘Wie wel bijna dood is, is de Comfortabele CAO, zo bleek vorige week. Wat vier jaar geleden begon als een project voor de hele communicatie industrie is verworden tot een doodlopend project met nog een hele reeks onopgeloste vraagstukken voor de grafische bedrijfstak. Wat vind jij?’

Peter: ‘Je kent mijn standpunt over de werkgeversorganisatie aan de Startbaan: zoals het nu is georganiseerd, is het niet meer van deze tijd. Ze moeten een voorbeeld nemen aan het vkgo of het CMBO. En een inspirerende voorzitter kiezen. Verder zeg ik er niets meer over. Heb je nog leuk nieuws?”

Crossmedia Summit

dtg logoErik: ‘Jazeker. Het congres Retail Crossmedia Summit maakte mij enthousiast. Dat baseer ik op het feit dat bedrijven als PostNL en De Telefoon Gids (DTG) goed lieten zien hoe oude denkpatronen kunnen worden omgebogen naar moderne producten en diensten met dito businessmodellen. Van die ervaringen zou ook onze branche veel kunnen leren, veel meer dan van een campagne ‘print pakt’ of ‘hoe krijg ik mijn winkel vol’. Gaan we deze week nog leuke dingen beleven?’

sir edmundPeter: ‘Veel aandacht voor dagbladen en krantenpersen: de Limburgse dagbladen worden overgenomen door de Belgische uitgever Concentra, de zaterdagse bijlage van De Volkskrant (Sir Edmund) gaat naar een nog kleiner format (‘Berlinertabloid’, gedrukt op de waterloze krantenpersen van De Persgroep) en Rodi Media dat Dijkman Print nieuw leven heeft ingeblazen (ook waterloze offset). Genoeg te doen dus. 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Voorzitter Cees Verweij wil een tweede termijn bij KVGO Op 21 mei wordt een nieuw bestuur gekozen voor de ondernemersvereniging Koninklijke KVGO. De huidige voorman van de Nederlandse drukkers is Cees Verweij, en hij wil herkozen worden. Zijn doel...
  2. KVGO start campagne voor drukwerk: ‘Print Pakt’ Tijdens de Ledenraad van het KVGO in Soestduinen werd het startschot gegeven voor een campagne voor drukwerk onder de naam ‘Print Pakt’. Maar er gebeurde meer: het jaarverslag werd behandeld,...
  3. KVGO wil gezonde bedrijfstak Koninklijke KVGO streeft naar een gezonde grafische bedrijfstak, schrijft directeur Fons Bakkes in het jaarverslag over 2012. 'Alles is in beweging. Wanneer 'e'en belangrijk signaal op rood springt moet je...
  4. ‘Print is niet dood’, zegt KVGO voorzitter Cees Verweij. ‘Print pakt’ Op de goed bezochte Vakdag 2014 van maandblad Graficus op woensdag 5 februari sprak KVGO voorzitter Cees Verweij over de ‘toekomst van de grafische bedrijfstak’. Maar wat die toekomst dan...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

17 februari 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, kvgo, Thijsen Media group, vkgo

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • In memoriam: Jos Lucas 3 februari 2023
  • Readly: papier en digitaal dichterbij in uitgeefland 3 februari 2023
  • Fiery Digital Front Ends los van Electronics For Imaging 2 februari 2023
  • Tentoonstelling ‘Open kaart – van atlas tot streetmap’ van het Allard Pierson 2 februari 2023
  • Nieuwe CEO bij Vistaprint: Florian Baumgartner 1 februari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Maak kans op gratis toegangskaarten #BOPE 2023
  • Profileren met ambachtelijke grafische technieken
  • Axel Springer: “Geen toekomst voor papieren krant.”
  • The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Lokale politieke discussies over JAJA niet voorbij

Reacties

  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Peter Luit op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.