• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Nieuw lifestylemagazine van AH en Bol.com gezamenlijk

Print is nog steeds helemaal in, zo blijkt maar weer met de lancering van een nieuw magazine van Albert Heijn en Bol.com gezamenlijk. ‘AllesVoor’ heet het nieuwe blad, en het wordt gedrukt in een oplage van 1.5 miljoen exemplaren bij Roto Smeets.

Albert Heijn heeft al de wekelijkse bonusfolder en het maandblad Allerhande, maar nu is er een derde uitgave in print: AllesVoor. Bijzonder is de samenwerking tussen AH en het vorig jaar gekochte Bol.com. Het waarom van de samenwerking en het gebruik van een gedrukt magazine met een oplage van 1.5 miljoen exemplaren (in offset gedrukt bij Roto Smeets Weert) wordt uitgelegd in een persbericht:

‘Bol.com en Albert Heijn hebben onderzoek uitgevoerd naar hoe Nederlanders het weekend beleven. Dit ter gelegenheid van de introductie van AllesVoor, een gratis lifestylemagazine en platform op bol.com en ah.nl. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat een meerderheid van de Nederlanders in het weekend er het liefst op uittrekt met de partner, familie of met vrienden. Daarnaast grijpt bijna een derde het weekend aan om in de tuin te werken, te klussen of tijd aan zijn of haar hobby te besteden.

AllesVoor1Met AllesVoor bieden bol.com en Albert Heijn inspiratie voor diverse momenten in het jaar, waaronder een fijn weekend, het thema van de eerste editie. Ruim een derde van de Nederlanders gebruikt de wekelijkse vrije dagen bijvoorbeeld om uit te slapen, maar die relaxte start garandeert niet dat de partner verwend wordt met een ontbijtje op bed. Hier hebben we nog wat te leren, want 62% van de Nederlanders met een relatie krijgt nooit ontbijt op bed van de partner. AllesVoor maakt de praktische koppeling door voor dit moment een American brunch tip op te nemen ter inspiratie voor koppels die elkaar willen verrassen.

Voor de helft van de jongeren blijkt het weekend hét moment bij uitstek om te sporten. Zij kunnen dan ook goed voorbereid op pad met de tips voor hardlopen. Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders opzien tegen sociale verplichtingen in het weekend (31%), net als het huis opruimen (26%) en de administratie bijwerken (17%). AllesVoor biedt tips hoe ook deze bezigheden een stukje leuker te maken, met bijvoorbeeld tien tips wanneer er last-minute visite op de stoep staat.

Inspiratie

Met AllesVoor zetten bol.com en Albert Heijn een volgende stap in inspireren en winkelen. “Beide winkels hebben samen een breed assortiment waarmee we onze klanten inspiratie en de juiste artikelen kunnen bieden voor alle bijzondere momenten in het jaar. Daarom introduceren we met AllesVoor een nieuw inspiratietijdschrift dat met een oplage van 1,5 miljoen direct één van de grootste bladen van Nederland is. Door er ook een online element aan te koppelen, kunnen we voor onze klanten aanwezig zijn op die momenten dat ze inspiratie kunnen gebruiken, ongeacht waar ze zijn,” stelt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

AllesVoor is gratis verkrijgbaar bij Albert Heijn en bij bestellingen van bol.com. De volgende editie biedt inspiratie voor Pasen en verschijnt op 4 april.’

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Gratis tijdschriften vooral springlevend in retail segment Naast de wekelijkse brievenbusreclame zijn het vooral retailers die in hoge frequentie tijdschriften uitgeven in hoge oplages. Na de top drie is het aanbod niet echt eenduidige en zijn de...
  2. Wordt Roto Smeets Group uitgever van bladen Sanoma? Volgens De Telegraaf aast de grootste drukker van Nederland op alle 31 titels van Sanoma, die in de etage staan. De Roto Smeets Group drukt een flink aantal van deze...
  3. Weer mega-order van Coca-Cola voor drukkerij Eshuis ‘Bijna helemaal gepersonaliseerd’, zo kan je de actie van Coca-Cola wel noemen. Immers, in een oplage van 3.75 miljard etiketten worden 2500 persoonsnamen (voornamen) gedrukt als verpakking voor een flesje...
  4. Lezers en redactie van NRC: koop die krant! Met deze kop boven een artikel in zijn Jlab-blog moedigt mediaspecialist Piet Bakker de lezers en de redactie van NRC Handelsblad aan om de krant te kopen. Volgens verschillende media...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

17 maart 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: roto smeets

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.