• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Nieuw lifestylemagazine van AH en Bol.com gezamenlijk

Print is nog steeds helemaal in, zo blijkt maar weer met de lancering van een nieuw magazine van Albert Heijn en Bol.com gezamenlijk. ‘AllesVoor’ heet het nieuwe blad, en het wordt gedrukt in een oplage van 1.5 miljoen exemplaren bij Roto Smeets.

Albert Heijn heeft al de wekelijkse bonusfolder en het maandblad Allerhande, maar nu is er een derde uitgave in print: AllesVoor. Bijzonder is de samenwerking tussen AH en het vorig jaar gekochte Bol.com. Het waarom van de samenwerking en het gebruik van een gedrukt magazine met een oplage van 1.5 miljoen exemplaren (in offset gedrukt bij Roto Smeets Weert) wordt uitgelegd in een persbericht:

‘Bol.com en Albert Heijn hebben onderzoek uitgevoerd naar hoe Nederlanders het weekend beleven. Dit ter gelegenheid van de introductie van AllesVoor, een gratis lifestylemagazine en platform op bol.com en ah.nl. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat een meerderheid van de Nederlanders in het weekend er het liefst op uittrekt met de partner, familie of met vrienden. Daarnaast grijpt bijna een derde het weekend aan om in de tuin te werken, te klussen of tijd aan zijn of haar hobby te besteden.

AllesVoor1Met AllesVoor bieden bol.com en Albert Heijn inspiratie voor diverse momenten in het jaar, waaronder een fijn weekend, het thema van de eerste editie. Ruim een derde van de Nederlanders gebruikt de wekelijkse vrije dagen bijvoorbeeld om uit te slapen, maar die relaxte start garandeert niet dat de partner verwend wordt met een ontbijtje op bed. Hier hebben we nog wat te leren, want 62% van de Nederlanders met een relatie krijgt nooit ontbijt op bed van de partner. AllesVoor maakt de praktische koppeling door voor dit moment een American brunch tip op te nemen ter inspiratie voor koppels die elkaar willen verrassen.

Voor de helft van de jongeren blijkt het weekend hét moment bij uitstek om te sporten. Zij kunnen dan ook goed voorbereid op pad met de tips voor hardlopen. Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders opzien tegen sociale verplichtingen in het weekend (31%), net als het huis opruimen (26%) en de administratie bijwerken (17%). AllesVoor biedt tips hoe ook deze bezigheden een stukje leuker te maken, met bijvoorbeeld tien tips wanneer er last-minute visite op de stoep staat.

Inspiratie

Met AllesVoor zetten bol.com en Albert Heijn een volgende stap in inspireren en winkelen. “Beide winkels hebben samen een breed assortiment waarmee we onze klanten inspiratie en de juiste artikelen kunnen bieden voor alle bijzondere momenten in het jaar. Daarom introduceren we met AllesVoor een nieuw inspiratietijdschrift dat met een oplage van 1,5 miljoen direct één van de grootste bladen van Nederland is. Door er ook een online element aan te koppelen, kunnen we voor onze klanten aanwezig zijn op die momenten dat ze inspiratie kunnen gebruiken, ongeacht waar ze zijn,” stelt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

AllesVoor is gratis verkrijgbaar bij Albert Heijn en bij bestellingen van bol.com. De volgende editie biedt inspiratie voor Pasen en verschijnt op 4 april.’

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Gratis tijdschriften vooral springlevend in retail segment Naast de wekelijkse brievenbusreclame zijn het vooral retailers die in hoge frequentie tijdschriften uitgeven in hoge oplages. Na de top drie is het aanbod niet echt eenduidige en zijn de...
  2. Papieren folders steeds belangrijker voor consument supermarkt De oplage van gedrukte dagbladen en tijdschriften mag dan langzaam teruglopen, de papieren folder doet het nog steeds erg goed, zegt Deloitte. Meer dan de helft van de consumenten gebruikt...
  3. Wordt Roto Smeets Group uitgever van bladen Sanoma? Volgens De Telegraaf aast de grootste drukker van Nederland op alle 31 titels van Sanoma, die in de etage staan. De Roto Smeets Group drukt een flink aantal van deze...
  4. Weer mega-order van Coca-Cola voor drukkerij Eshuis ‘Bijna helemaal gepersonaliseerd’, zo kan je de actie van Coca-Cola wel noemen. Immers, in een oplage van 3.75 miljard etiketten worden 2500 persoonsnamen (voornamen) gedrukt als verpakking voor een flesje...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

17 maart 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: roto smeets

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • PostNL meldt uitzonderlijke resultaatontwikkeling 2020 2 maart 2021
  • Bol.com start nieuwe community én stopt met particuliere verkoop 2 maart 2021
  • Alternatieve verkiezingsposters 1 maart 2021
  • Happy Monday: Nationale Complimentendag 1 maart 2021
  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Inkjetkoppen: kerntechnologie in wideformatprinters
  • Zonder drupa is toekomstvisie duidelijker dan ooit
  • Mooi initiatief van Stichting Laurens Janszoon Coster
  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing