• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

‘Gratis maar niet goedkoop’

Dat motto (gejat van gratis dagblad De Pers) was afgelopen week van toepassing op alle nieuwsberichten van onze site vanwege ons jubileum: we bestaan een half jaar. We kijken ook weer even terug met een knipoog.

Peter Luit begint: ‘Persfabrikant Heidelberg kiest voor digitaal, maakte het bedrijf weer eens bekend. Ik zeg ‘weer eens’, want het is niet de eerste keer dat Heidelberg deze keuze maakt. Is het nu menens?’

digitaalErik van Erp: ‘De digitale ambitie van Heidelberg is op termijn een omzet van 200 miljoen euro, dat is minder dan 10 procent van de huidige omzet met vellenpersen. Is dat ambitieus?’

Peter: ‘Ik zou eerder zeggen realistisch, gezien de ervaringen uit het verleden van de grootste persfabrikant ter wereld. Hoe staat het eigenlijk met de ambities van Roto Smeets Group (RSG), de grootste drukker van ons land?’

RSG in top vier van Europa

Erik: ‘De ambities van RSG zijn eigenlijk wel stevig. Topman Joost de Haas zei bij BNR radio dat van de acht grootste drukkers in Europa, er op termijn vier zullen verdwijnen. Zo komt RSG vanzelf in de top vier.’

Peter: ‘Hij heeft gelijk. Feit is dat er bij de rotatiebedrijven flink de klad in zit. Eerder dit jaar ging Biegelaar onderuit en nu gebeurt hetzelfde met het Belgische Casterman Printing. En hoe het met rotatiedrukker Thijsen gaat, is onduidelijk.’

caotekeningErik: ‘Het staat het eigenlijk met de Grafimedia cao?’

Peter: ‘Geen idee. Elke maand is er wel een bericht van KVGO en FNV KIEM dat de ‘Comfortabele bijna klaar is’, maar over de echte cao wordt officieel nog steeds niet onderhandeld. En 1 april is echt al lang voorbij.’

Vellenbedrijven in het nieuws

Erik: ‘Deze maand aandacht bij printmedianieuws voor grote vellenbedrijven: Wilco, Bariet, Ten Brink Offset, Roto Smeets GrafiServices, Muller Visual en nog wat meer. Ze maken allemaal winst, zeggen ze, dat is een meevaller in deze tijden.’

Peter: ’Printmedianieuws doet het ook goed, maar na deze gratis week gaat het betaalmodel weer in werking  voor de achtergronden van het nieuws. De hoofdlijnen blijven gratis.’

printmedianieuws

Erik: ‘Even wat cijfers voor onze lezers: printmedianieuws heeft dagelijks 400 tot 1000 bezoekers, en 250 abonnees op onze wekelijkse 90 euronieuwsbrief. En alle advertentieposities zijn bezet, tot 1 oktober 2014.’

Peter: ‘En een jaarabonnement kost maar 90 euro excl. btw! Doe eens gek, lees die site.’

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Succesvolle gratis periode voor printmedianieuws.nl De afgelopen twee weken waren de artikelen van printmedianieuws gratis vanwege ons eenjarige bestaan. Met als doel aan de lezers een indruk te geven hetgeen wij dagelijks aan het nieuws...
  2. Veel cijfers afgelopen week, met een piepklein winstje voor Heidelberg Het was een week van nieuws met veel cijfers: ontslagvergoedingen Tetra Pak, kwartaalcijfers van persfabrikanten en het jaarverslag van Roto Smeets Group. Peter Luit en Erik van Erp kijken met...
  3. Businessmodellen met ‘gratis’ zijn niet gratis OPINIE - Businessmodellen in on-line zijn gewend aan het woord gratis, al wordt het vaak zo niet genoemd. Gebruikers van 'gratis' betalen met hun eigen profiel en dat wordt vervolgens...
  4. Royal Hoitsema Labels goed en goedkoop in etiketten voor bier, tabak en zuivel Alex Wiersma is sinds november 2013 algemeen directeur en medeaandeelhouder van Etikettenfabriek Royal Hoitsema Labels in Groningen. Hij is verantwoordelijk voor ruim 90 medewerkers en een omzet van ca. 18...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

14 april 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: FNV KIEM, joost de haas, kvgo, RSG, Wilco

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021
  • Europese proef met papieren Coca-Cola fles 24 februari 2021
  • Tweede leven voedselverpakkingen 23 februari 2021
  • Trends op het gebied van AI en machine learning 23 februari 2021
  • Verpakking van suikerbietenpapier 22 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Strijd tegen JAJA stickers verloren zaak?
  • Inkjet afwerking – slot
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten
  • Niels Postma opent grenzen

Reacties

  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing