• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Heidelberg investeert in digitale toekomst

De grootste persenfabrikant ter wereld Heidelberg zoekt haar toekomst steeds meer in de digitale wereld, zo blijkt uit een persbericht. Maar dat is toch geen nieuws? Dat zei Heidelberg in december ook al, met bijna dezelfde tekst. ‘Digital’ moet naar 200 miljoen euro omzet.

heidelbergIn december 2013 liet Heidelberg weten de intentie te hebben om de digitale omzet van de persenbouwer te talen stijgen naar 200 miljoen euro. Dat vonden we bij printmedianieuws een goed idee, schreven we in december: ‘Heidelberg doet er goed aan alle digitale activiteiten te bundelen in een aparte business unit. Jason Oliver gaat de unit leiden, waar ook alle digital print activiteiten van Heidelberg toe gaan behoren, zo ook de verdere uitbouw van de samenwerking met Fujifilm voor de verdere ontwikkeling van inkjet technologie. Heidelberg verwacht een jaarlijkse omzet van ongeveer 200 miljoen euro te behalen, waartoe ook digital printing apparatuur van Ricoh zal behoren binnen de nieuwe business unit.’

Wispelturig

Dat Heidelberg iets wil met de digitale wereld, is dus geen nieuws. Maar tot nu toe was het beleid nogal wispelturig. De relatie van Heidelberg met prepress en print heeft door de loop der jaren merkwaardige trekjes gekend. Aanvankelijk gingen zij een vrijage aan met enerzijds Canon voor zwart/wit printen en Kodak voor fullcolor printen met de NexPress. In vele handelshuizen waren de verkoopafdelingen echter meer gericht op de verkoop van offset vellenpersen. Beide projecten mislukten vooral daardoor.

200 miljoen euro

ricohGisteren verstuurde Heidelberg een persbericht waarin ze de samenwerking aankondigden met enerzijds FujiFilm en anderzijds Ricoh. Dat persbericht kwam opvallend overeen met het persbericht uit december, waarin ze de overname van Neo7even aankondigden op het gebied van multichannel publishing. Ook daar werden de namen FujiFilm en Ricoh al genoemd in combinatie met de 200 miljoen euro omzetverwachting voor de nieuwe divisie 'digitaal'. Het laatst bekende cijfer over de omzet van Heidelberg is 2700 miljoen euro, dus het belang van digital ten opzichte van de core business is nog steeds erg bescheiden.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. ‘Persfabrikant Heidelberg klaar voor de toekomst’ Dat was zo’n beetje de strekking van het persbericht van de grootste persleverancier ter wereld, maar over het boekjaar 2014/2015 werd wel een verlies geleden van 72 miljoen euro....
  2. Heidelberg stapt met Neo7even in multichannel publishing: wat zijn de kansen? Persfabrikanten KBA en Heidelberg zoeken noodgedwongen verbreding van hun markt op. KBA doet dat vooral in de verpakking en Heidelberg recent in de multimediale wereld. Gisteren was KBA bij printmedianieuws...
  3. Heidelberg hoopt dit jaar op winst Heidelberg zit nog steeds in de rode cijfers, maar verwacht het lopende boekjaar met winst af te sluiten. De grootste persenbouwer ter wereld gaat samenwerken met het Japanse Fuji op...
  4. Heidelberg nog steeds in rode cijfers Heidelberg is de grootste fabrikant van drukpersen ter wereld en is bezig aan een ingrijpende reorganisatie. ‘Meer service en minder vellenpersen’, dat lijkt de toekomst. En digitaal natuurlijk....

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

9 april 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: Heidelberg

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • In memoriam: Jos Lucas 3 februari 2023
  • Readly: papier en digitaal dichterbij in uitgeefland 3 februari 2023
  • Fiery Digital Front Ends los van Electronics For Imaging 2 februari 2023
  • Tentoonstelling ‘Open kaart – van atlas tot streetmap’ van het Allard Pierson 2 februari 2023
  • Nieuwe CEO bij Vistaprint: Florian Baumgartner 1 februari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Maak kans op gratis toegangskaarten #BOPE 2023
  • Profileren met ambachtelijke grafische technieken
  • Axel Springer: “Geen toekomst voor papieren krant.”
  • The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Lokale politieke discussies over JAJA niet voorbij

Reacties

  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Peter Luit op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.