PRODUCTIE INNOVATIE – Onder de naam ‘MultiDot’ brengt Heidelberg een nieuwe technologie op de markt, die de afdrukkwaliteit moet verbeteren en de kosten (inkt, water, tijd en energie) moet verlagen. Is er werkelijk nog wat te verbeteren? En hoe doet Heidelberg dat dan?
Premium...
High & low-end metallics verleiden consumenten
TOELEVERANCIERS – High-end metallic prints verleiden via hotfoil-systemen van Bobst, Gietz, Kurz en labelpersen. Highend koudfoliedruk werkt verleidend via drukwerk van Koenig&Bauer-, Heidelberg-, Kurz-, MGI-, Scodix-, Vinfoil en labelpersen. Low-end koudfoliedruk verleidt via systemen van Komfi, Intec en desktopapplicaties. Immers, metallic-look betekent ‘premium’ in de perceptie van consumenten.
Premium...
Jetfire 50 bij Print Media Center van Heidelberg
TOELEVERANCIERS – Heidelberg is begonnen met het geven van productie demonstraties van de Jetfire 50 in het Print Media Center in Wiesloch-Walldorf. Heidelberg gaat de van origine Canon varioPRINT iX3200 B3 vooral aanbieden in hybride omgevingen binnen een Prinect workflow.
Premium...
Nieuwe CEO Heidelberg over zijn groei ambities
TOELEVERANCIERS – Begin deze maand nam Jürgen Otto het CEO stokje over van Ludwin Monz over. Otto is geen ‘man uit de industrie’. Dus was drupa een zeer welkome beurs, die hij samen met zijn voorganger bezocht. Om zijn kennis een extra impuls te geven werd onlangs een voormalig Canon-man aangetrokken.
Premium...
Eilandpositie flexodruk handhaaft zich op drupa 2024
EVENEMENT – Stakeholders verwachtten per drupa 2024 een statusbepaling voor analoge flexodruk, de bekende en nog steeds doorslaggevende fullcolour druktechniek qua flexibele verpakkingen en etikettendruk.
Premium...
Drupa aankondiging Heidelberg-Canon dé ‘knaller’?
OPINIE – De deuren van drupa waren nog niet geopend, toen Heidelberg en Canon hun aankondiging deden om op inkjet gebied in bepaalde segmenten te gaan samenwerken. De timing was natuurlijk geen toeval. Was de aankondiging ‘dé grote knaller’ op drupa 2024?
Premium...
Canon en Heidelberg kondigen samenwerking aan
TOELEVERANCIERS – Nog voordat drupa vanochtend haar deuren openstelde, werd het nieuws al bekend gemaakt dat Canon en Heidelberg op het gebied van inkjet een intensieve samenwerking aangaan.
Premium...
Heidelberg CEO Ludwin Monz vertrekt al na 2 jaar
MENSEN – Ludwin Monz kwam net iets meer dan twee jaar geleden als CEO in dienst bij Heidelberg. Hij volgde destijds Rainer Hundsdörfer op, die begin november 2021 zijn vertrek aankondigde. Monz werd op 1 april 2022 CEO van het bedrijf. Redenen voor zijn ‘plotselinge’ vertrek worden niet gegeven. De opvolger van Monz wordt Jürgen Otto.
Premium...
Cijfers Heidelberg en Komori: belang digitaal klein
FINANCIEEL – Ruim een week geleden maakte Heidelberg haar resultaten bekend over het eerste half jaar van 2023, deze week volgde Komori. Uit de cijfers van beide bedrijven blijkt dat ‘digitaal’ nog steeds geen grote bedreiging vormt voor hun voortbestaan.
Premium...
Heidelberg met twee nieuwe Versafire varianten
TOELEVERANCIERS – Het is bekend dat de Heidelberg Versafire machines zijn gebaseerd op de Ricoh Pro technologie. De 7200/9200 werden onlangs vervangen door de 7500/9500. Heidelberg besloot die ontwikkeling te volgen in de opvolgers van de Versafire EP en EV.
Premium...
Gallus zet nieuwe koers uit bij 100-jarig bestaan
EVENEMENT – In Zwitserland in Sankt Gallen werd het Gallus Experience Centre vorige week geopend. Die opening was tevens aanleiding om een nieuwe koers uit te zetten bij het 100-jarig bestaan. Heidelberg CEO Ludwig Monz was daarbij vanuit het moederbedrijf aanwezig.
Premium...
Heidelberg na jaarverslag: Verpakkingen en digitaal
FINANCIEEL – Heidelberg presenteerde deze week haar jaarcijfers van het gebroken boekjaar 2022-2023. Het bedrijf realiseerde een omzet van €2,435 miljard, vergeleken met €2,183 miljard in het voorgaande jaar. CEO Dr. Ludwin Monz verklaarde dat de focus voor de toekomst gericht zal zijn op verpakkingen en digitaal.
Premium...
Ontwikkelaars vellenoffset zien volop kansen
PRODUCTIE INNOVATIE – Met de opmars van inkjet zou je de indruk kunnen krijgen dat ontwikkelaars van vellenoffset persen de handdoek in de ring gooien. Dat is zeker niet het geval, ze zien nog steeds voldoende routes naar het doel van ultieme perfectie.
Premium...
Gallus Group benoemt Dario Urbinati tot nieuwe CEO
TOELEVERANCIERS – Urbinati, voorheen werkzaam als Chief Sales & Service Officer voor Gallus, zal als CEO de missie van het bedrijf voortzetten om een meer duurzame en winstgevende toekomst voor de smalband etikettenmarkt te realiseren.
Premium...
Control Media ‘rotatiedruk’ & eigen recruitingbureau
PRODUCTIE INNOVATIE – Bij Control Media is het etiket ‘innovatie’ zonder meer van toepassing. ‘Effectiviteit’ is in alles doorslaggevend, of het nu gaat om doorlooptijd, kwaliteit of sociaal gedrag, het staat als een huis! ‘Veranderen’ komt veel voor in Leon van Nunen’s vocabulaire. We volgden Control Media’s exposé door het bedrijf.
Premium...
Saxoprint: indrukwekkende productie-automatisering
BUITENLAND – Saxoprint in Dresden ligt niet ver van het stadscentrum van de voormalige Oost-Duitse stad. De INKISH redactie is in gesprek met Richard Müller, productiemanager bij Saxoprint. Automatisering in met name de afterpress activiteiten is één van de bijzondere kenmerken van Saxoprint.
Premium...
Toeleveranciers noteren groei, koopt branche meer?
FINANCIEEL – Talloze toeleveranciers schrijven allemaal fraaie cijfers, waarbij ‘double-digit’ groei geen uitzonderingen zijn. Natuurlijk zijn die cijfers allemaal wat vertekend in relatie met dezelfde ‘double-digit’ dalingen rondom corona, maar de weg naar herstel is duidelijk ingezet. Investeert de grafische branche weer volop?
Premium...
Grafisch dagboek Soni – Tanzania (deel 3)
BUITENLAND – VUGA Press had bij SES de vraag neergelegd voor assistentie bij het maken van een analyse van de huidige situatie waarin de onderneming verkeert. Een redelijk vage vraag, maar dat is men bij SES en de vrijwilligers wel gewend. Ter afsluiting van deze serie: de werkwijze van SES.
Lees verder...
Grafisch dagboek Soni – Tanzania (deel 2)
BUITENLAND – VUGA Press had bij SES de vraag neergelegd voor assistentie bij het maken van een analyse van de huidige situatie waarin de onderneming verkeert. Een redelijk vage vraag, maar dat is men bij SES en de vrijwilligers wel gewend.
Premium...
Heidelberg actiever op zoek naar nieuwe markten
TOELEVERANCIERS – Met ‘The Power of Color’ trapte de nieuwe CEO Dr. Ludwin Monz precies op 1 april af met het nieuwe gebroken boekjaar voor de persfabrikant. Monz zei bij zijn aantreden dat Heidelberg zijn technologie kennis wil inzetten voor nieuwe markten.
Premium...
Reacties