EVENEMENTEN – In het corona-tijdperk had iedereen wel een mening over het voortbestaan van beurzen. Online events zouden de toekomst worden. Registratie zelf in handen, minder belastend voor het milieu en het kon makkelijk ‘even tussendoor’. De waarheid ligt genuanceerd anders.
Premium...
Hunkeler, Interpack en Labelexpo richting drupa 2024
EVENEMENT – Drie beurzen die in 2023 gaan plaatsvinden zullen moeten bewijzen dat het beurslandschap definitief hersteld is na de corona pandemie. Hunkeler innovationdays, maar vooral Interpack en Labelexpo staan in de schijnwerpers. Vooral Interpack is de ‘proef op de som’ richting drupa 2024.
Premium...
Drupa ’24: tot nu toe hebben 900 exposanten geboekt
OPINIE – Nog geen dag nadat de redactie de conclusies publiceerde over de onlangs gehouden Printing United Expo in Las Vegas, stuurde drupa een persbericht dat 900 exposanten samen 100.000 vierkante meter grondoppervlakte hebben gereserveerd.
Premium...
Printing United Expo ‘middenbeurs’ richting drupa?
OPINIE – Printing Impressions blikte terug de recent gehouden vakbeurs in Las Vegas. Analisten zeggen dat de grafische branche zijn goede ‘mojo’ heeft teruggevonden. Zijn die positieve resultaten een voorbode voor komende vakbeurzen in Europa?
Premium...
Global Trends Report 2022: resultaten al achterhaald
BRANCHE – De drupa organisatie heeft op basis van een panel van 500 deelnemers wereldwijd in april en mei van dit jaar de conclusie getrokken dat er sprake is van ‘confidence levels are recovering’. Toen waren de gevolgen van de oorlog in de Oekraïne nog nauwelijks voelbaar. De actualiteit heeft het vertrouwen in herstel alweer ingehaald.
Premium...
Tweedaagse printconferentie als aanloopje naar drupa
EVENEMENT – Drupa was verheugd met de 1250 deelnemers aan de tweedaagse ‘print & digital convention’. Het werd voor de vijfde keer gehouden en in het post-corona tijdperk trok deze editie 50% meer deelnemers dan de vorige editie.
Premium...
FESPA’22: wideformat-slagvaardigheid teruggekeerd
SIGNPRINT – De ‘wideformatprint-olympiade’ zit er weer op! Fespa’22 was een toonbeeld van ‘opgepot’ nieuws met veel bordjes ‘verkocht aan . . . . ‘ lauweringen voor drie bestsellers van dit evenement gaan naar Mimaki, Fujifilm en Agfa. Deel 2.
Premium...
FESPA’22: wideformat-slagvaardigheid teruggekeerd
SIGNPRINT – De ‘wideformatprint-olympiade’ zit er weer op! Fespa’22 was een toonbeeld van ‘opgepot’ nieuws met veel bordjes ‘verkocht aan . . . . ‘ lauweringen voor drie bestsellers van dit evenement gaan naar Mimaki, Fujifilm en Agfa. Deel 1.
Premium...
Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
OPINIE – Wie gaat 4900 euro euro betalen voor een online event van 4 dagen? Drupa moet wel heel veel te bieden hebben voor dat geld. De redactie ging op zoek.
Premium...
Breaking: Drupa en Interpack geannuleerd
EVENEMENTEN – De kogel is eindelijk door de kerk. De twee grote events Drupa en Interpack gaan in 2021 definitief niet door. Drupa gaat naar 2024 en Interpack naar 2023. Daarmee is een einde gekomen aan talloze speculaties rondom beide beurzen.
Lees verder...
NVC ziet Interpack februari 2021 editie niet zitten
BRANCHE – Het Nederlands Verpakkingscentrum met ruim 500 nationale- en internationale leden ziet deelname aan Interpack 2021 niet zitten. Dat blijkt uit een onderzoek door de branchevereniging. Binnen de vereniging is de gehele supply chain van verpakte producten vertegenwoordigd.
Premium...
Korting voor standhouders Interpack, volgt drupa?
EVENEMENTEN – Messe Düsseldorf bevestigt dat exposanten van interpack (25 februari – 3 maart) korting krijgen op hun tarieven. Dat signaal kan ook zeker gevolgen kunnen hebben voor de nu ingeschreven exposanten voor drupa 2021.
Premium...
De INKISH analyse over de werkwijze van drupa
EVENEMENT – De redactie kan zich zo voorstellen dat de branche zich op dit moment nauwelijks bezighoudt met drupa. Voor exposanten, zowel nationaal als internationaal is het best een ‘flink ding’. We spraken afgelopen week uitgebreid met Morten Reitoft van INKISH. Samen met Andreas Weber tekende hij de werkwijze op van drupa. De samenvatting.
Premium...
Drupa 2021 niet meer ‘levensvatbaar’
OPINIE – Het onverwachte en niet gehoopte scenario wordt naar alle waarschijnlijkheid de werkelijkheid voor drupa 2021. De wereldwijd grootste grafische beurs gaat gebukt onder talloze afzeggingen. Bezoekers uit twee belangrijke werelddelen, Amerika en Azië zullen massaal wegblijven nu flink wat exposanten uit die werelddelen niet naar Düsseldorf komen.
Premium...
HP trekt zich terug uit drupa 2021 en Interpack
EVENEMENT – HP was online al terdege voorbereid op een eventueel terugtrekken uit fysieke events als drupa en Interpack. Maar nu HP dat officieel bekend heeft gemaakt, nemen de twijfels rondom drupa alleen maar toe. Is drupa 2021 met de komst van een tweede corona-golf nog wel haalbaar?
Premium...
Kodak neemt geen deel aan drupa 2021
EVENEMENT – Het zijn vooral de grote namen die in de media verschijnen van exposanten die uiteindelijk de keuze maken niet aan drupa 2021 deel te nemen. Gisteren trok Kodak zich terug. De mogelijke tweede corona golf in Europa wordt als argument genoemd. Inmiddels verschijnen ook ‘kleinere’ namen die zich terugtrekken uit drupa.
Lees verder...
Gaat Landa in 2021 naar drupa?
TOELEVERANCIERS – Na diverse afzeggingen van verschillende exposanten in het high-end printsegment en in het offsetsegment, was de aandacht natuurlijk ook – en misschien wel vooral – gericht op Landa. In 2016 kenmerkte Landa zich door een futuristische stand, waarbij je als bezoeker het gevoel had, dat je een andere wereld was binnengetreden.
Premium...
Screen cancelt deelname drupa en gaat online
EVENEMENT – Net op de dag van de deadline van 31 augustus heeft Screen haar deelname aan drupa 2021 afgezegd. Screen houdt de verklaring op de eigen website kort en zegt vanwege corona te hebben gekozen voor een online benadering.
Premium...
Drupa belangrijk voor weer ‘normaal’ zakendoen
OPINIE – Dr. Markus Heering, Managing Director van de VDMA Printing and Paper Technology Association geeft zijn mening over de wijze waarop drupa 2021 belangrijk is voor ‘getting back into business’.
Premium...
Stilt cosmetische innovatie de vernieuwingshonger?
PRODUCTIE INNOVATIE – Corona onthikt niet alleen drupa- en verdere beurzen-cycli, maar gelijkertijd ook de innovatiecycli. Analoge machinerie liep immers in een vierjaarlijkse cadans. Beurzen en events voor digitaal equipment volgen een staccato cadans. En zich steeds aanpassende marketeers verleggen nu hun focus van greenwashing naar coronatopics. Wat doet dit met innovatietrends?
Premium...

Reacties