• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

De krant lezen met een Google-bril

Onder de naam 'Guardian for Glass' introduceert de uitgever van de Engelse krant The Guardian hun eerste Google Glass app, een innovatieve bril. The Guardian ziet het als een experiment in de zoektocht naar het innovatief exploiteren van journalistiek. Wat zijn de ambities?

• TMG, Persgroep en Wegener maken nog geen haast met deze ontwikkelingen

guardian-glassThe Guardian ziet diverse ontwikkelingen om nieuwscontent dichterbij de consument te brengen. Niet alleen de Google Glass, maar ook mogelijke intellgentie 'watches' of zelfs technologie in kleding. The Guardian ziet 'draagbare technologie' als een revolutie om nieuws te verslaan. De uitgever zegt veel te willen leren van de wijze waarop consumenten nieuws willen consumeren.

Innovatie

Uit bovenstaande zou kunnen worden afgeleid dat The Guardian snel afscheid zou willen nemen van papier, maar dat is zeker niet het geval. Alan Rusbridger - editor in chief - zei: 'We willen ons nieuws brengen geheel losstaand van welke medium dan ook'. De digitale ambities zijn niet gering, de Guardan iPhone en Android app is onlangs geheel vernieuwd, met een enorm accent op vergaand personaliseren. De vorige versie werd maar liefst 1 miljoen keer (gratis) gedownload, met de mogelijkheden om binnen de app advertenties af te kopen of speciale katernen en archieven te raadplegen en zelf  kruiswoordpuzzels te maken. De krant is ook niet bang voor reacties, het publiek wordt zelfs aangemoedigd mede het nieuws te maken.

Leuk voor ouderen

Dat de vergrijzing de afname van print tegen zou gaan, is ook zo zeker nog niet. Een experimentje met Google Glass laat juist zien dat ouderen erg enthousiast te krijgen zijn voor nieuwe technologie, getuige het onderstaande filmpje. Natuurlijk is Google Glass voorlopig nog een product voor de 'early adapters', dat wordt ook door The Guardian onderkend, maar Rusbridger zegt in tegenstelling tot vroeger nu beter het consumentengedrag te volgen in media consumptie: 'Niet wij maar de consument bepaalt langs welke kanalen en op welk moment hij of zij onze content wil ontvangen'.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Google Play Books actief op Nederlandse markt Vorige week is Google in ons land actief geworden met de lang verwachte verkoop van e-books. Vooral het spel rondom BTW tarieven in vergelijking tot gedrukte boeken speelt een rol...
  2. ‘Papier laat zich het lekkerst lezen’ Wie dacht dat digitaal het gaat winnen van papier, heeft het mis. Volgens een artikel in Het Parool heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat ‘lezen van papier sneller, beter en effectiever...
  3. Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten? BEDRIJVEN - Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel...
  4. Font Flipper: Tinder for Google fonts PRODUCTIE INNOVATIE  - De queeste naar het ultieme lettertype voor je ontwerp kan soms een frustrerende en tijdrovende zoektocht zijn. Niet zo met Font Flipper, de matchmaker voor font lovers....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

26 juni 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: the guardian

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Uniek kijkje in wereldwijd web2print aanbod met INKISH marathon 20 april 2021
  • Canon Insights Webinar over sterke rol print 20 april 2021
  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021
  • Een week vol online print events 19 april 2021
  • Infosource en Keypoint Intelligence geven Canon ‘leiderschap’ op het gebied van inkjet 19 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)
  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen
  • Prijsverhogingen voor papier tussen 6 en 15 procent

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing