• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

De krant lezen met een Google-bril

Onder de naam 'Guardian for Glass' introduceert de uitgever van de Engelse krant The Guardian hun eerste Google Glass app, een innovatieve bril. The Guardian ziet het als een experiment in de zoektocht naar het innovatief exploiteren van journalistiek. Wat zijn de ambities?

• TMG, Persgroep en Wegener maken nog geen haast met deze ontwikkelingen

guardian-glassThe Guardian ziet diverse ontwikkelingen om nieuwscontent dichterbij de consument te brengen. Niet alleen de Google Glass, maar ook mogelijke intellgentie 'watches' of zelfs technologie in kleding. The Guardian ziet 'draagbare technologie' als een revolutie om nieuws te verslaan. De uitgever zegt veel te willen leren van de wijze waarop consumenten nieuws willen consumeren.

Innovatie

Uit bovenstaande zou kunnen worden afgeleid dat The Guardian snel afscheid zou willen nemen van papier, maar dat is zeker niet het geval. Alan Rusbridger - editor in chief - zei: 'We willen ons nieuws brengen geheel losstaand van welke medium dan ook'. De digitale ambities zijn niet gering, de Guardan iPhone en Android app is onlangs geheel vernieuwd, met een enorm accent op vergaand personaliseren. De vorige versie werd maar liefst 1 miljoen keer (gratis) gedownload, met de mogelijkheden om binnen de app advertenties af te kopen of speciale katernen en archieven te raadplegen en zelf  kruiswoordpuzzels te maken. De krant is ook niet bang voor reacties, het publiek wordt zelfs aangemoedigd mede het nieuws te maken.

Leuk voor ouderen

Dat de vergrijzing de afname van print tegen zou gaan, is ook zo zeker nog niet. Een experimentje met Google Glass laat juist zien dat ouderen erg enthousiast te krijgen zijn voor nieuwe technologie, getuige het onderstaande filmpje. Natuurlijk is Google Glass voorlopig nog een product voor de 'early adapters', dat wordt ook door The Guardian onderkend, maar Rusbridger zegt in tegenstelling tot vroeger nu beter het consumentengedrag te volgen in media consumptie: 'Niet wij maar de consument bepaalt langs welke kanalen en op welk moment hij of zij onze content wil ontvangen'.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Google Play Books actief op Nederlandse markt Vorige week is Google in ons land actief geworden met de lang verwachte verkoop van e-books. Vooral het spel rondom BTW tarieven in vergelijking tot gedrukte boeken speelt een rol...
  2. Virtual Reality bij Persgroep: einde papieren krant? BEDRIJVEN - Met een flinke dosis humor zette Bas Vlugt van het Nederlands Medianieuws de 'richting' neer die de Persgroep lijkt uit te gaan na de overname van videoplatform Makers...
  3. ‘Papier laat zich het lekkerst lezen’ Wie dacht dat digitaal het gaat winnen van papier, heeft het mis. Volgens een artikel in Het Parool heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat ‘lezen van papier sneller, beter en effectiever...
  4. Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten? BEDRIJVEN - Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

26 juni 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: the guardian

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.