• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

‘Print Pakt’ komt op stoom

Enige weken geleden maakten we een eerste analyse van de nieuwste KVGO website printpakt.nl. We keken toen vooral naar de doelgroepen. Nu kijken we naar de inhoud en vooral naar de actualiteit. En we geven ongevraagd een advies.

printpakt• Segment 'tijdschriften' mag wel wat meer aandacht krijgen

De redactie is 'op stoom'. Dat kan zeker gezegd worden na een kleine twee maanden de website te hebben gevolgd. Bijna dagelijks worden één of meerdere artikelen geplaatst. Vaak worden bronnen geciteerd al dan niet aangevuld met eigen inhoud. Er is geen sprake van vergaande diepgang of analyses, maar dat hoeft ook niet voor een website die gericht is op een breed leesbaar marketing 'offensief' voor het medium papier.

Bronnen

Ook de externe informatiebronnen hebben in de loop van de afgelopen weken geresulteerd in een mooie bibliotheek van bronnen met inspirerend 'nieuws over print'. Beetje jammer dat printmedianieuws.nl daar nog niet bij staat. We zullen die vraag in een komend interview met KVGO directeur Fons Bakkes uiteraard stellen.

Social media

Er kunnen geen reacties op de artikelen worden gegeven. Dat is jammer, want daarmee zou je juist feedback vanuit de doelgroep terug kunnen krijgen op de campagne werkt. Het is ook wat vreemd dat het de Twitter en Facebook accounts nagenoeg 'niets' doen. Met slechts 20 volgers en 0 tweets is voorlopig nog geen sprake van een actief social media beleid. Op Facebook worden er slechts twee handjes 'vind ik leuks' gescoord. De nieuwsbrief lijkt ook nog niet te zijn geactiveerd.

printpakt-artikelenUiteraard hebben we niet de beschikking over bezoekcijfers van de website, maar aan de inhoud kan het niet liggen. De verscheidenheid aan artikelen is breed gekozen, duidelijk gericht op een imago verbeterende campagne. In Google zoeken naar de positie van de website levert natuurlijk met 'print pakt' een mooie positie op de eerste pagina. Met alleen het zeer algemene woord 'print' komen we niet echt verder, maar dat geldt (met een glimlach) ook voor ons eigen printmedianieuws.

Aanlooptijd

Elke website heeft een zekere aanlooptijd nodig. Door social media effectief in te zetten kan die aanlooptijd verkort worden. Een advies zou kunnen zijn om het KVGO twitter account (welke inmiddels wel de nodige activiteiten laat zien) te gebruiken met linkjes naar artikelen die op printpakt.nl worden geplaatst. Maar dan spreek je wel meer voor 'eigen parochie'. De leden die dit account volgens, zouden de berichten wel naar hun doelgroep kunnen retweeten. Misschien zinvol om de leden zoveel mogelijk ook zelf bij de promotie van hun eigen campagne te betrekken.

Conclusies

We zeiden het al eerder: 'Complimenten aan het adres van het KVGO'. En ook nu na wat meer inhoud te hebben bekeken, kunnen we het erover eens zijn, dat een goed begin is gemaakt, ondanks wat twijfels aan onze kant over het effect van het bereik bij de waarschijnlijke doelgroep.

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. ‘Print Pakt’: prachtige website zonder duidelijke doelgroep De nieuwe website printpakt.nl vanuit de gelijknamige campagne van het KVGO oogt fris en overzichtelijk. Aan creativiteit in de vormgeving absoluut geen gebrek. Complimenten zijn op zijn plaats. Maar als...
  2. ‘Print is niet dood’, zegt KVGO voorzitter Cees Verweij. ‘Print pakt’ Op de goed bezochte Vakdag 2014 van maandblad Graficus op woensdag 5 februari sprak KVGO voorzitter Cees Verweij over de ‘toekomst van de grafische bedrijfstak’. Maar wat die toekomst dan...
  3. KVGO start campagne voor drukwerk: ‘Print Pakt’ Tijdens de Ledenraad van het KVGO in Soestduinen werd het startschot gegeven voor een campagne voor drukwerk onder de naam ‘Print Pakt’. Maar er gebeurde meer: het jaarverslag werd behandeld,...
  4. ‘Print Pakt’: KVGO start campagne voor drukwerk Op de Ledenraadvergadering van het KVGO afgelopen woensdag werd de nieuwe campagne getoond om drukwerk te promoten. De titel luidt ‘Print Pakt’ en is vooral bedoeld om drukkers te ondersteunen...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

26 augustus 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: kvgo, print paket

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Rapport A&O fonds grafimediabranche over economische ontwikkelingen 2021 26 januari 2023
  • Verzendkosten: 40% vindt betalen onzin, 19% wil wettelijke verplichting 26 januari 2023
  • Beeld & Geluid opent Mediamuseum 26 januari 2023
  • Wereldwijde storing Microsoft Teams en Outlook 25 januari 2023
  • Nationale Voorleesdagen van start 25 januari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
  • “Zelfstandig Crown Van Gelder relatief kwetsbaar.”
  • René de Heij: “Kijk naar de jeugd om te innoveren.”
  • Crown Van Gelder vraagt faillissement aan
  • Digitaal printen: ‘cool voor de volgende generatie’

Reacties

  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers
  • Peter Luit op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Leon van Nunen op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Peter Luit op Production Inkjet Shopping guide van Inkjet Insight

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.