• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Gedrukte oplages duikelen naar beneden

Bijna alle dagbladen en tijdschriften dalen in de papieren oplages, maar dagbladen groeien digitaal nog wel. Grootste daler is Veronica Magazine met een min van 130.000 exemplaren.

LindaUitgevers en drukkers kijken er elk kwartaal halsreikend naar uit, maar leuk is het niet: de oplages van bijna alle dagbladen en tijdschriften dalen. Met als negatieve uitschieter de oplage van Veronica Magazine: met een daling naar 130.000 exemplaren naar 475.000 exemplaren. Daar zullen ze in Deventer niet blij mee zijn. Drie tijdschriften wisten winst te boeken: Linda, Jan en Max. Linda groeide met 27.000 naar 230.000 exemplaren.

Dagbladen

Ook de dagbladen daalden in de gedrukte oplage, maar anders dan bij tijdschriften staat daar in de meeste gevallen een stijging van het aantal digitale abonnementen tegenover. Maar die digitale plus is lager dan de min van de gedrukte oplage. Grootste daler is De Telegraaf, maar de krant van Wakker Nederland hoopt dat de daling kan worden gestopt als volgende maand wordt overgestapt op het tabloidformaat.

Beweeg de cursor over de lijn om de percentages te zien. De gegevens zijn afkomstig van HOI.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Gedrukte oplages kranten dalen, digitaal abonnement stijgt Vooral De Telegraaf kreeg een flinke klap in het eerste kwartaal van dit jaar met een daling van de oplage met maar liefst 40.000 exemplaren, waarmee de oplage voor het...
  2. Oplages gedrukte dagbladen weer lager, digitaal blijft groeien Het is nauwelijks nog nieuws: de gedrukte oplages van dagbladen blijven dalen, ook in het eerste kwartaal van dit jaar. Die van de meeste tijdschriften ook. Maar de meeste dagbladen...
  3. Daling gedrukte oplage dagbladen zet versneld door Over het derde kwartaal van 2014 zijn de cijfers bekend: de gedrukte oplage van de Nederlandse dagbladen daalde in een jaar tijd met maar liefst zeven procent. Daar staat een...
  4. Oplage daling tijdschriften blijft doorgaan Vooral bij de grote publiekstijdschriften zet de daling van het aantal abonnementen verder door: Libelle met min 26.000 exemplaren nu onder de 400.000 oplage, maar ook bijvoorbeeld de RTV gidsen,...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

24 september 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: veronica magazine

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Lotus Labels kiest voor duurzame Xeikon CX30 15 juli 2025
  • INNI group wint nieuwe Brightfish Storytelling Award 14 juli 2025
  • Luxe chocolade krijgt extra glans met Scodix-verpakking 14 juli 2025
  • Kaart én boeket: Kaartje2go neemt BloomGift over 14 juli 2025
  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • CEPI in jaarverslag 2024: papiermarkt groeide
  • Rapport Smithers: transformatie digitaal tot 2029
  • Concept-Macro Economische verkenning 2026
  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.