• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Jaaroverzicht 2014: hoe ging het met ons?

Het hele jaar schrijven wij over u en uw industrie. Analyses, achtergronden, interviews en wekelijkse overzichten. In totaal publiceerden we 459 artikelen, verdeeld over 12 verschillende categorieën.

erik-peterWe schreven 127 artikelen, die rechtstreeks gingen over situaties binnen zeer  uiteenlopende bedrijven. Het accent lag daarbij hoofdzakelijk op bedrijven uit het middensegment. Vanuit die reeks schreven we elke maand één artikel over één specifiek persoon uit de branche, veelal opgetekend door middel van een interview. Bij berichten over de branche bleef de teller 'steken' bij 113. Vooral veel aandacht voor de in 2014 slepende CAO onderhandelingen. Alle overige categorieën scoorden per categorie steeds enkele tientallen artikelen. Printmedianieuws besteedde daarbij ook veel aandacht aan multimedia/crossmedia en productie innovatie. Technische onderwerpen, maar altijd belicht vanuit het nut voor de eindgebruiker. Op de foto de redactie met rechts Peter Luit en Erik van Erp.

Niet gratis

Als 'digitale uitgever' bevindt ook printmedianieuws zich in het dynamische vaarwater van on-line verdienmoddellen voor naar onze mening relevante inhoud. Ook wij proberen met diverse 'aanbiedingen' en gratis perioden nieuwe abonnees aan ons te verbinden. Dat is in 2014 redelijk goed gelukt. Ook deze laatste gratis periode van dit jaar heeft ons aardig wat nieuwe abonnees opgeleverd. Hartelijk dank daarvoor! Natuurlijk gaat straks het 'slotje' weer op de meeste artikelen. Maar we blijven titels en inleidingen zo prikkelend maken dat ook u - wellicht nog als niet-abonnee - geprikkeld wordt om alsnog een abonnement af te sluiten. Tot het einde van dit jaar kan dat nog voor de extra aantrekkelijke prijs van 70 euro! Vanaf 1 januari geldt ons normale tarief van 90 euro.

2015

De bezoekcijfers over 2014 groeiden sterk ten opzichte van 2013. Dat jaar begonnen we vanaf augustus voorzichtig met onze eerste metingen en zagen we richting december de cijfers groeien. 2014 is ons eerste echt volledige jaar en een echte vergelijking op basis van 2 volledige jaren kunnen we pas in de zomer van volgend jaar doen. Maar met gemiddeld 400 bezoekers per dag (tijdens werkdagen) zijn we ook nu al zeer tevreden. Dank voor uw dagelijkse aanwezigheid op printmedianieuws. Dank ook aan onze adverteerders! Ook zij vormen een inspirerende groep bedrijven, met niet alleen zomaar een banner op website en nieuwsbrief, maar zij bieden ons ook relevant nieuws van belang voor de bedrijfstak.

Schrijven

In 2015 willen we ons team graag verder uitbreiden met enthousiaste specialisten die het leuk vinden over het vak te schrijven. We zoeken naar mensen met kennis en kunde in bijvoorbeeld de segmenten verpakkingen/etiketten, groot formaat printen (sign) en afwerking van grafische producten. Indien u interesse heeft om met ons mee te doen, stuur ons dan een e-mail, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Eindsprint

De komende dagen doen we het even iets rustiger aan. In de week tussen Kerst en Oud en Nieuw kunt u nog een 'eindejaars overpeinzing' verwachten rondom prepress in relatie tot multimedia/crossmedia. Daarnaast een samenvatting over een aantal spraakmakende mensen uit onze branche die we het afgelopen jaar gesproken hebben. Gevolgd door mogelijke veranderingen in het landschap van krantendrukkerijen en tot slot natuurlijk de zware 'bevalling' van de grafimedia CAO. Onze eerstvolgende nieuwsbrief kunt u verwachten op dinsdag 6 januari. Voor nu wensen wij u heel fijne Kerstdagen toe!

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Jaaroverzicht 2014: media ontwikkelingen naast print Vele jaren was de term crossmedia het 'toverwoord' voor innovaties in het media landschap. Anno 2014 hoorde je de term nog nauwelijks, net zoals het woord multimedia uit de jaren...
  2. Jaaroverzicht 2014: ‘Zelf kranten drukken geen kerntaak meer’ Printmedianieuws brengt de laatste dagen van het jaar een overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen uit 2014, gerangschikt naar onderwerp. Vandaag zijn de dagbladuitgevers aan de beurt. ‘Zelf drukken geen kerntaak...
  3. Jaaroverzicht 2014: faillissementen, doorstarts en ‘pre packs’ Printmedianieuws brengt de laatste dagen van het jaar een overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen uit 2014, gerangschikt naar onderwerp. Vandaag zijn de grootste faillissementen en de doorstarts (al dan niet...
  4. Jaaroverzicht 2014: de Grafimedia cao, een zware bevalling Printmedianieuws brengt de laatste dagen van het jaar een overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen uit 2014, gerangschikt naar onderwerp. Vandaag als laatste in deze reeks: de Grafimedia cao....

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

24 december 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: algemeen Tags: 2014, jaaroverzicht

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.