• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kalenderwedstrijd zoekt verborgen schatten en jong talent

Ook in 2015 weer een kalenderwedstrijd, zo blijkt uit onderstaand persbericht. Met als noviteit extra aandacht voor ‘commerciële kalenders en agenda’s’.

Naast opvallende ontwerpen en grafische hoogstandjes die elk jaar het publiek verbazen is er tijdens de 2015 editie van de Kalenderwedstrijd ook nadrukkelijk aandacht voor commerciële producten, zoals bureaukalenders en schoolagenda’s. Voor studenten is deelname dit jaar extra aantrekkelijk, want het winnende concept krijgt een wel heel speciale beloning.

Studenten

Kalenderwedstrijd2015Dankzij de succesvolle deelname van grafische studenten aan de vorige editie kreeg de Kalenderwedstrijd opnieuw de wind in de rug. De ingestuurde concepten waren bijna zonder uitzondering van hoog niveau. Daarom heeft de organisatie samen met het bestuur van de Van Speyk Prijs besloten om de winnaar van 2015 extra te belonen door het concept daadwerkelijk in productie te nemen. Hiermee zetten de Kalenderwedstrijd en de Van Speyk Prijs een nieuwe stap in het stimuleren van jong talent en innovatie.

Commerciële agenda’s

BerendsVoor commerciële kalenders en agenda’s is dit jaar een aparte categorie in het leven geroepen. Volgens Rien Berends (foto), mede-bedenker en -oprichter van de Kalenderwedstrijd, herbergt de grafische industrie tal van verborgen schatten. Rien Berends: ‘De grafische bedrijven die ik bezoek verrassen mij nog regelmatig met hun prachtproducten. De mensen die er werken beseffen soms zelf nauwelijks hoe bijzonder de kalenders en agenda’s zijn die ze produceren.’ Een voorbeeld van een productcategorie waarvan het aanbod nog jaarlijks groeit is die van schoolagenda’s. Berends: ‘De kwaliteit, de creativiteit en de diversiteit van schoolagenda’s is onvoorstelbaar. Er zit drukwerk van het allerhoogste niveau tussen.’ Voor deze en andere producten is de Kalenderwedstrijd interessanter dan ooit te voren’.

9 januari 2015

De Kalenderwedstrijd is een van de weinige prijzen in de grafische industrie die zowel opdrachtgevers als producenten van mooie grafische producten in de schijnwerpers zet. Ontwerpers, producenten, uitgeverijen, inkopers en verkopers kunnen hun kalenders en agenda’s nog insturen tot 9 januari 2015 insturen. Meer informatie: www.kalenderwedstrijd.nl en www.kalenderwedstrijd.b

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Kalenderwedstrijd 2015 vernieuwend van start De 2015 editie van de kalenderwedstrijd is fors gemoderniseerd. Termen als 'Connectiemogelijkheden met social media' en 'multimedia en communicatie' weerspreken de ambities van de jury. Of de Stichting Kalenderwedstrijd nieuwe...
  2. Wederom zeer traag ‘werktempo’ Kalenderwedstrijd EVENEMENT - Op 22 maart 2018 nog 'terugdenken' aan kalenders en agenda's die vanaf 1 januari al bijna 3 maanden hun rol hebben gespeeld in ons dagelijks leven is het...
  3. Prijzenregen bij Kalenderwedstrijd Drukkerijen Rob Stolk en Wihabo kwamen als winnaars uit de bus bij de prijsuitreiking van de Kalenderwedstrijd. Nieuw element waren de uitvoerbare concepten van de studenten die na afloop ineens...
  4. Studenten verrassing bij Kalenderwedstrijd Dat de agenda van Ando en de kalender van Zwaan Printmedia als grote winnaars van de Kalenderwedstrijd uit de bus kwamen was volgens sommigen te verwachten. Verrassingen waren er desalniettemin...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

8 december 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Grafimedia Producenten Onderzoek in 5 vragen 17 juni 2025
  • Kaartje2go opnieuw klantvriendelijkste kaartenwinkel 17 juni 2025
  • BDUmedia is verhuisd naar BDUprint 17 juni 2025
  • NAVO-top belemmert pakketbezorging in delen van Den Haag 17 juni 2025
  • SBI codes op de schop: check uw SBI codes 16 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Campagne KvK: check uw SBI activiteiten codes
  • HP Indigo, Kornit, Scodix: nauwelijks last van oorlog
  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.