• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kalenderwedstrijd 2015 vernieuwend van start

De 2015 editie van de kalenderwedstrijd is fors gemoderniseerd. Termen als 'connectiemogelijkheden met social media' en 'multimedia en communicatie' weerspreken de ambities van de jury. Of de Stichting Kalenderwedstrijd nieuwe doelgroepen kan bereiken die digitale input gaan leveren, is nog wel een vraag waard.

kalnderwedstrijdAlle beoordelingscriteria kunnen natuurlijk worden gehandhaafd, willekeurig via welke kanaal een kalender of agenda wordt gecommuniceerd. Het rijtje is inmiddels bekend: communicatiekracht, bruikbaarheid, originaliteit/innovatie en ook op marketingaspecten. Nieuw is de mogelijkheid ook commerciële producten in te dienen. Deze zullen worden beoordeeld in een aparte categorie.

Stichting moet zelf nog wel even aan de bak om nieuwe deelnemers te werven buiten de branche

Studenten en digitaal

Ook leuk is de mogelijke deelname van studenten aan de wedstrijd. Juist van deze groep is veel 'digitaals' te verwachten. Vorig jaar al deden we een voorzichtige oproep meer aan digitaal te doen. We hopen dan ook dat de 33e editie een keerpunt inluidt. Natuurlijk zien wij in het persbericht nog wel het ietwat verouderde zinnetje staan: 'Ook in dit digitale tijdperk blijken 'papieren' calendariumproducten ongekend populair en wordt aan de communicatiekracht - een jaar lang - veel waarde gehecht.' Maar wat ons betreft is het dagelijkse gebruik van kalender en agenda 'gewonnen' door de digitale tegenkrachten. Papier is ook voor kalenders eerder een (zij het fraaie) wandversiering dan een bruikbaar communicatiemiddel. In 2016 kijken we naar de vorderingen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Prijzenregen bij Kalenderwedstrijd Drukkerijen Rob Stolk en Wihabo kwamen als winnaars uit de bus bij de prijsuitreiking van de Kalenderwedstrijd. Nieuw element waren de uitvoerbare concepten van de studenten die na afloop ineens...
  2. Kalenderfeestje grafische branche: voor wie maken we wat? 75 kalenders werden bij de 32e editie van de Kalenderwedstrijd aan een deskundige vakjury voorgelegd om de 'mooiste' grafische kalender van 2014 te kiezen. Wat is het bereik van dit...
  3. Kalenderwedstrijd start ambassadeursclub Ruim 40 geïnteresseerden bezochten gisteren de eerste Kalenderwedstrijd Barbecue te Vinkeveen. Het evenement was het startschot voor een ambassadeursclub ter ondersteuning van de wedstrijd....
  4. Inschrijving Crossmedia Awards 2015 van start De derde editie van de Crossmedia Awards staat in de steigers. Met maar liefst zeven categorieën lijkt het evenement in het gehele mediaspeelveld zijn definitieve weg gevonden te hebben. Woensdag...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

9 oktober 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: kalenderwedstrijd

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021
  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze
  • WhatTheyThink over Nederlandse grafische branche

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing