• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kalenderwedstrijd 2015 vernieuwend van start

De 2015 editie van de kalenderwedstrijd is fors gemoderniseerd. Termen als 'connectiemogelijkheden met social media' en 'multimedia en communicatie' weerspreken de ambities van de jury. Of de Stichting Kalenderwedstrijd nieuwe doelgroepen kan bereiken die digitale input gaan leveren, is nog wel een vraag waard.

kalnderwedstrijdAlle beoordelingscriteria kunnen natuurlijk worden gehandhaafd, willekeurig via welke kanaal een kalender of agenda wordt gecommuniceerd. Het rijtje is inmiddels bekend: communicatiekracht, bruikbaarheid, originaliteit/innovatie en ook op marketingaspecten. Nieuw is de mogelijkheid ook commerciële producten in te dienen. Deze zullen worden beoordeeld in een aparte categorie.

Stichting moet zelf nog wel even aan de bak om nieuwe deelnemers te werven buiten de branche

Studenten en digitaal

Ook leuk is de mogelijke deelname van studenten aan de wedstrijd. Juist van deze groep is veel 'digitaals' te verwachten. Vorig jaar al deden we een voorzichtige oproep meer aan digitaal te doen. We hopen dan ook dat de 33e editie een keerpunt inluidt. Natuurlijk zien wij in het persbericht nog wel het ietwat verouderde zinnetje staan: 'Ook in dit digitale tijdperk blijken 'papieren' calendariumproducten ongekend populair en wordt aan de communicatiekracht - een jaar lang - veel waarde gehecht.' Maar wat ons betreft is het dagelijkse gebruik van kalender en agenda 'gewonnen' door de digitale tegenkrachten. Papier is ook voor kalenders eerder een (zij het fraaie) wandversiering dan een bruikbaar communicatiemiddel. In 2016 kijken we naar de vorderingen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Kalenderfeestje grafische branche: voor wie maken we wat? 75 kalenders werden bij de 32e editie van de Kalenderwedstrijd aan een deskundige vakjury voorgelegd om de 'mooiste' grafische kalender van 2014 te kiezen. Wat is het bereik van dit...
  2. Kalenderwedstrijd zoekt verborgen schatten en jong talent Ook in 2015 weer een kalenderwedstrijd, zo blijkt uit onderstaand persbericht. Met als noviteit extra aandacht voor ‘commerciële kalenders en agenda’s’....
  3. Moderne termen rondom Kalenderwedstrijd snel verdwenen Eind 2014 werd de nog bijna enige 'papieren wedstrijd' binnen de grafische branche nog volop voorzien van termen als 'connectiemogelijkheden met social media’ en ‘multimedia en communicatie’. Daarvan is in...
  4. Studenten verrassing bij Kalenderwedstrijd Dat de agenda van Ando en de kalender van Zwaan Printmedia als grote winnaars van de Kalenderwedstrijd uit de bus kwamen was volgens sommigen te verwachten. Verrassingen waren er desalniettemin...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

9 oktober 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: kalenderwedstrijd

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Igepa Belux kondigt samenwerking aan met KOMORI en MBO groep 20 maart 2023
  • Tickets voor Ecoprint beschikbaar 20 maart 2023
  • European Carton Excellence Award open voor inzendingen 20 maart 2023
  • JWEI grootformaat snijplotter voor Lithografen in Haarlem 20 maart 2023
  • Prindustry kijkt goed terug op Sign & Print Expo 17 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs
  • #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Geostick: witte raaf in zelfklevende roll2roll labeldruk
  • Roularta Media Group in 2022 14 procent meer omzet

Reacties

  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.