• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kalenderwedstrijd zoekt verborgen schatten en jong talent

Ook in 2015 weer een kalenderwedstrijd, zo blijkt uit onderstaand persbericht. Met als noviteit extra aandacht voor ‘commerciële kalenders en agenda’s’.

Naast opvallende ontwerpen en grafische hoogstandjes die elk jaar het publiek verbazen is er tijdens de 2015 editie van de Kalenderwedstrijd ook nadrukkelijk aandacht voor commerciële producten, zoals bureaukalenders en schoolagenda’s. Voor studenten is deelname dit jaar extra aantrekkelijk, want het winnende concept krijgt een wel heel speciale beloning.

Studenten

Kalenderwedstrijd2015Dankzij de succesvolle deelname van grafische studenten aan de vorige editie kreeg de Kalenderwedstrijd opnieuw de wind in de rug. De ingestuurde concepten waren bijna zonder uitzondering van hoog niveau. Daarom heeft de organisatie samen met het bestuur van de Van Speyk Prijs besloten om de winnaar van 2015 extra te belonen door het concept daadwerkelijk in productie te nemen. Hiermee zetten de Kalenderwedstrijd en de Van Speyk Prijs een nieuwe stap in het stimuleren van jong talent en innovatie.

Commerciële agenda’s

BerendsVoor commerciële kalenders en agenda’s is dit jaar een aparte categorie in het leven geroepen. Volgens Rien Berends (foto), mede-bedenker en -oprichter van de Kalenderwedstrijd, herbergt de grafische industrie tal van verborgen schatten. Rien Berends: ‘De grafische bedrijven die ik bezoek verrassen mij nog regelmatig met hun prachtproducten. De mensen die er werken beseffen soms zelf nauwelijks hoe bijzonder de kalenders en agenda’s zijn die ze produceren.’ Een voorbeeld van een productcategorie waarvan het aanbod nog jaarlijks groeit is die van schoolagenda’s. Berends: ‘De kwaliteit, de creativiteit en de diversiteit van schoolagenda’s is onvoorstelbaar. Er zit drukwerk van het allerhoogste niveau tussen.’ Voor deze en andere producten is de Kalenderwedstrijd interessanter dan ooit te voren’.

9 januari 2015

De Kalenderwedstrijd is een van de weinige prijzen in de grafische industrie die zowel opdrachtgevers als producenten van mooie grafische producten in de schijnwerpers zet. Ontwerpers, producenten, uitgeverijen, inkopers en verkopers kunnen hun kalenders en agenda’s nog insturen tot 9 januari 2015 insturen. Meer informatie: www.kalenderwedstrijd.nl en www.kalenderwedstrijd.b

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Kalenderwedstrijd 2015 vernieuwend van start De 2015 editie van de kalenderwedstrijd is fors gemoderniseerd. Termen als 'Connectiemogelijkheden met social media' en 'multimedia en communicatie' weerspreken de ambities van de jury. Of de Stichting Kalenderwedstrijd nieuwe...
  2. Wederom zeer traag ‘werktempo’ Kalenderwedstrijd EVENEMENT - Op 22 maart 2018 nog 'terugdenken' aan kalenders en agenda's die vanaf 1 januari al bijna 3 maanden hun rol hebben gespeeld in ons dagelijks leven is het...
  3. Prijzenregen bij Kalenderwedstrijd Drukkerijen Rob Stolk en Wihabo kwamen als winnaars uit de bus bij de prijsuitreiking van de Kalenderwedstrijd. Nieuw element waren de uitvoerbare concepten van de studenten die na afloop ineens...
  4. Studenten verrassing bij Kalenderwedstrijd Dat de agenda van Ando en de kalender van Zwaan Printmedia als grote winnaars van de Kalenderwedstrijd uit de bus kwamen was volgens sommigen te verwachten. Verrassingen waren er desalniettemin...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

8 december 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.