• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Printmedianieuws en ‘bevriende mediabronnen’

mediarelatiesOm onze abonnees en adverteerders steeds beter te kunnen bedienen in relevante content rondom media ontwikkelingen, zoeken wij samen met 'bevriende mediabronnen' een kapstok waarin we elkaar promoten. De eerste stappen zijn gezet.

blokboekHet moge duidelijk zijn dat we met onze eigen titel altijd de connectie met print maken, ook wanneer we crossmediale onderwerpen belichten die buiten de directe branche liggen. Innovatie binnen de branche ligt echter soms verder weg dan onze eigen redactionele formule. Bij ons zult u niet zo gauw een analyse lezen over de Apple Watch. Deze kunt u wel lezen op blokboek.com, een inmiddels voor ons bevriende mediabron. Een andere opzet, maar wel met de relevantie die u misschien zoekt buiten de directe printmediabranche. Wij promoten blokboek van harte, net zoals zij dat doen voor onze publicaties.

CMBO

cmbo-partner-logoOok de verbinding met CMBO is logisch. Zij zijn omgebogen van traditionele prepress brancheorganisatie naar crossmediale kennisvereniging, maar met nog steeds een duidelijke focus op print. Dat werd onlangs nog bevestigd door de fusie met zowel de Grafische Technologen Studie Club (GTSC) als de Media-Alliantie. CMBO organiseert een aantal keren per jaar bijeenkomsten over media technologie, media commercie en media toepassingen.

BBR (brievenbusreclame)

bbrHet segment brievenbusreclame is nog steeds een zeer levendig segment binnen print en ondergaat enorme veranderingen, waarbij de term crossmedia een grote rol speelt. Het jaarlijkse congres (dit jaar op 21 mei) staat garant voor levendige sessies waarin diverse reclame media kanalen worden belicht door belangrijke spelers in de branche zelf, maar ook door producenten en verspreiders. Printmedianieuws is dit jaar voor het eerst mediapartner voor BBR.

Toekomst

Het huidige team 'bevriende mediabronnen' ziet binnen de branche nog meer titels die zouden kunnen aansluiten bij een soort 'paraplufunctie' om gericht naar elkaar te verwijzen. Er wordt nog aan een uniforme vormgeving gewerkt. 'We bedienen hiermee zowel onze abonnees als onze adverteerders', aldus een korte verklaring van de initiatiefnemers. Wie volgt?

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  2. Printmedianieuws en Blokboek.com samen verder PERSBERICHT - De online vaktitels titels voor de printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com gaan vanaf 1 januari 2019 verder binnen één uitgever. De titels behouden hun zelfstandigheid. De nieuwe eigenaar wordt...
  3. Printmedianieuws en Blokboek op Sign&Print Expo EVENEMENT - Tijdens Sign&Print Expo 2019 staan printmedianieuws en blokboek.com op stand nummer H127, vlakbij alle mogelijke voorzieningen rondom de beurs....
  4. Printmedianieuws 5 jaar: springlevend met ambities ALGEMEEN - Deze maand bestaat printmedianieuws 5 jaar. Initiatiefnemers Erik van Erp en Peter Luit zagen voldoende mogelijkheden een titel met achtergronden uit de printmediawereld neer te zetten. Echter niet...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

8 mei 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: algemeen Tags: bevriende mediabronnen

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • In memoriam: Jos Lucas 3 februari 2023
  • Readly: papier en digitaal dichterbij in uitgeefland 3 februari 2023
  • Fiery Digital Front Ends los van Electronics For Imaging 2 februari 2023
  • Tentoonstelling ‘Open kaart – van atlas tot streetmap’ van het Allard Pierson 2 februari 2023
  • Nieuwe CEO bij Vistaprint: Florian Baumgartner 1 februari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Maak kans op gratis toegangskaarten #BOPE 2023
  • Profileren met ambachtelijke grafische technieken
  • Axel Springer: “Geen toekomst voor papieren krant.”
  • The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Lokale politieke discussies over JAJA niet voorbij

Reacties

  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Peter Luit op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op The Software Alliance onderzoekt printmedia branche
  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.