• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Helloprint/Drukzo genomineerd door snelle groei

drukzo-team

Online print-aanbieder Helloprint uit Rotterdam is genomineerd voor de Deloitte Rising Star Award. De Rotterdamse startup, in Nederland actief met Drukzo.nl, groeit als kool. Een persbericht.

hans scheffer

Hans Scheffer

Het Rotterdamse bedrijf bestaat slechts twee jaar, draait dit jaar 15 miljoen euro omzet en verwacht volgend jaar opnieuw 100 tot 200 procent te groeien. "Onze groei is opmerkelijk, maar komt voor ons niet als een verrassing", aldus CEO en mede-oprichter Hans Scheffer. "We rollen in rap tempo uit in meerdere Europese landen en hebben daarbij een agressieve aanpak. Binnen 3 jaar moet Helloprint minimaal op 100 miljoen euro omzet zitten en een leidende rol innemen in de online print-industrie in zowel Nederland, Europa, en wellicht daar buiten."

In niets een traditioneel print-bedrijf

Opmerkelijk is niet alleen de groei in omzet, maar ook de wijze van aanpak. "Wij zijn in niets een traditioneel printbedrijf, we hanteren een pure e-commerce aanpak: wij brengen vraag en aanbod op efficiënte wijze samen", aldus Scheffer. "Dat is denk ik ook de reden van onze groei: doordat wij bij beslissing data leidend laten zijn, komt onze groei uit rationele hoek en weten we goed te voorspellen waar we qua groeipad uit gaan komen."

Een tweede keer, maar dan anders

marco geeratz

Marco Geeratz

De oprichters van Helloprint – Hans Scheffer en Marco Geeratz (DHG Holding, Sumis Printmanagement) in het verleden reeds een succesvolle print-startup verkochten. Beide ondernemers zijn reeds vijftien jaar actief in de online printindustrie. Na hun vorige gezamenlijke avontuur Flyerzone – in 2010 verkochten zij het moederbedrijf 'MFG' aan het beursgenoteerde Grafenia uit het Verenigd Koninkrijk – liepen Scheffer en Geeratz elkaar weer tegen het lijf. Op 1 september 2013 begonnen zij, met een team van vier, met hun tweede venture in de online print-industrie, Drukzo.nl.

Toen en nu

helloprint"Het grappige is dat onze aanpak van toen in niets lijkt ‎op die van nu, maar ook weer wel," aldus Scheffer. "Toen braken we de printindustrie open door de markt transparant te maken en drukwerk naar het internet te brengen, lang voordat partijen als Drukwerkdeal opkwamen en succesvol waren. E-commerce nam destijds een enorme vlucht, dat hielp ons om binnen no-time marktleider te worden. Nu willen we de markt opnieuw opschudden, maar dan op een andere vlakken, zoals service en gebruiksgemak. Door met Drukzo en Helloprint daarin onderscheidend te zijn, denken wij opnieuw een positie als marktleider te kunnen verwerven. Geloof mij, er valt op servicegebied in deze branche echt nog een wereld te winnen."

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Internetdrukker Print Ocean (Drukzo) wordt Helloprint Hans Scheffer begon twee jaar geleden met Drukzo, als label van internetdrukker Print Ocean. Nu wordt de naam gewijzigd in Helloprint. Hoe gaat het met de top-5 speler?...
  2. Helloprint/drukzo koopt iDrukker.nl De consolidatie in de wereld van internetdrukkers is volop aan de gang. Na de overname van Drukland en Flyerzone door Reclameland is nu iDrukker aan de beurt: Helloprint wil groeien...
  3. Hans Scheffer gaat de grens over met HELLOPRINT Na de succesvolle start met internetdrukker Drukzo in ons land (’we staan in de top vijf’) gaat Hans Scheffer met een nieuw merk de grens over. Met HELLOPRINT wil hij...
  4. Omzet Drukzo.nl naar 15 miljoen euro ‘Drukwerk is nog lang niet dood’, zegt Drukzo.nl en verwijst daarbij naar de groei die de online drukker doormaakt. ‘Uiteindelijke zal de jaaromzet over 2015 zo’n 15 miljoen euro bedragen.’...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

14 september 2015 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: drukzo, Helloprint

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Overname RTL Nederland door DPG Media voldoet grotendeels aan voorwaarden ACM 16 mei 2025
  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.