• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Adblockers bedreigen businessmodel van NU.nl

Schermafbeelding 2015canon-08-05 om 12.52.14

Weer een hele reeks persberichten afgelopen week, variërend van de opkomst van adblockers tot en met de aankoop van zes digitale persen voor het drukken van boeken volgens POD: een doorbraak?

rijserWe beginnen met drukkerij Rijser: genomineerd voor ondernemer van het jaar 2015. Drukkerij Rijser in Purmerend bestaat ruim 76 jaar. ‘Met 18 medewerkers leveren wij kwalitatief hoogstaande grafische producties, waarvan een groot deel in de eigen drukkerij wordt geproduceerd. Rijser staat voor Grafische Communicatie’, aldus het persbericht. Drukkerij Rijser is één van de vier genomineerden voor ondernemer van het jaar 2015. Op 9 januari 2016 wordt bekend gemaakt wie de winnaar is.

Zes digitale persen

WohrmannCPI is de grootste boekendrukker van Europa (met Koninklijke Wöhrmann als Nederlandse dochter), maar nog niet heel actief in digital drukken. Dat gaat veranderen. De Engelse drukkerij van CPI koopt maar liefst zes Canon printers( waaronder 5 Canon Océ VarioPrint 6320’s). ‘We maken een significante switch naar printing on demand voor boeken’, aldus CPI. ‘Uitgevers willen geen voorraden meer.’ Komende donderdag onze Canon/océ analyse in de reeks producenten van grafische productie printers.

Drupa 2016

Vanaf 2 januari kunnen al tickets worden besteld voor Drupa 2016, te houden van 31 mei tot en met 10 juni in Dusseldorp. Vanuit het persbericht: ‘Daily tickets cost 45 euros online whereas the price at the ticket offices onsite in Düsseldorf is 65 euros. Visitors who want to come to drupa for more than one day also profit from the online offers. A three-day card is available via the internet for 120 euros instead of 175 euros when purchased onsite.’

Video van Q.I. Press Controls

Niet alleen de producten, ook de marketing van het Nederlandse QIPC is goed ontwikkeld, getuige onderstaande video van het bedrijf uit Oosterhout over een Amerikaanse krantendrukkerij met de voordelen van de apparatuur van QIPC.

Hoe functioneert een online drukkerij?

online-druckereiHet success van online drukkers als Drukwerkdeal en Reclameland staat vast. Maar hoe hebben deze bedrijven zich zo snel kunnen ontwikkelen? Volgens print.de is de jaaromzet van online drukkers in Duitsland inmiddels al 5.1 miljard euro. Om dat te kunnen begrijpen is een boek verschenen: ‘Das Online Druckerei Prinzip’, een boek dat ’achter de coulissen kijkt’. Te bestellen via print.de.

KBA tour door China

KBAChinaMet een groots opgezette roadshow is KBA in november door China getourd. Onder het motto ‘KBA is uw partner voor winstgevendheid’ werden negen grote plaatsen bezocht met opgeteld 1000 deelnemers. Vooral de vellenpers Rapido 105 en 106 kwamen aan bod. China wordt steeds belangrijker voor KBA, want elders in de wereld stagneert de verkoop van drukpersen.

De leeuw is los in Buren

leeuw'In Buren heeft de leeuw bij de Thijsen Media Groep jarenlang op een antieke Albion drukpers als decoratie gestaan. Deze hebben wij na het faillissement opgekocht voor ons boekdrukmuseum in Dordrecht. Maar we missen het contragewicht, deze heeft de vorm van een leeuw met bal. Om deze prachtige pers uit 1840 weer werkzaam te maken zijn wij een speurtocht gestart naar de leeuw, hij kan zwart zijn maar is waarschijnlijk goudkleurig. Wie weet waar hij is of kan ons op het juiste spoor zetten? info@museum-adland.nl'

Vergeet even de adverteerder

Jeroen Smit

Jeroen Smit

Internetters die NU.nl bezoeken terwijl ze advertentieblokkerende software op hun computer geïnstalleerd hebben staan, krijgen sinds vandaag automatisch het verzoek deze software uit te schakelen. De nieuwssite zegt het gebruik van zogeheten ‘adblockers’ jammer te vinden, ‘want NU.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk’. Dan heeft journalist Jeroen Smit toch gelijk: hij zei vorige week op de Nationale Uitgeefdag ‘vergeet voorlopig even de adverteerder. Die komt pas weer terug wanneer de online lezer gelukkig is gemaakt - en dat betekent dus ook dat de lezer moet gaan betalen voor wat hij of zij online krijgt.’

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Aarnink kiest ‘zelf produceren’ als businessmodel BEDRIJVEN - Marco Aarnink begint op stoom te raken met zijn print.com. Op de Vakdag Print&Sign hing de zaal aan zijn lippen. Al geruime tijd werd gespeculeerd over mogelijke overnameplannen...
  2. Adblockers goed voor gedrukte media? Is de opkomst van de zogenaamde Adblockers positief voor de gedrukte media? Adblockers doen advertenties ‘verdwijnen’ op onder meer internet. Daarover en veel meer in dit wekelijkse overzicht van de...
  3. Schelden en bedreigen; ontslag op staande voet? Uitschelden en bedreigen mag niet. Maar hoe zit dat in een werkrelatie? Wanneer leveren negatieve uitlatingen van een werknemer een ontslag op staande voet op?...
  4. Slimme billboards als antwoord op AdBlockers Adverteerders lijken de opmars van AdBlockers in de online wereld serieus te nemen. Ze zijn op zoek naar alternatieven om de consument te 'dwingen' advertenties te zien. Billboards met 'intelligentie'...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

30 november 2015 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: Canon, drupa, QIPC, Wohrmann

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021
  • BVDM vindt prijsverhogingen papier zorgelijk 26 februari 2021
  • ADC Nederland investeert in Canon varioPRINT iX3200 25 februari 2021
  • Vijf livestreams van Diergaarde Blijdorp op reclamedisplays 25 februari 2021
  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Mooi initiatief van Stichting Laurens Janszoon Coster
  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing