• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Opinie: rare weken

weekend

OPINIE - De weken zijn verwarrend. Vorige week Koningsdag, deze week Hemelvaartsdag/Bevrijdingsdag en dan straks nog Pinksteren. En in al deze weken minder fileleed. Kinderen zijn twee weken vrij, een paar miljoen mensen gaan op vakantie. Wat doet de branche?

Wat bent u aan het doen, terwijl u deze wekelijkse opinie lees? Zit u thuis lekker in de zon, of loopt u eenzaam rond in maximaal een 50%'s bezetting voor eventuele spoedopdrachten? Of heeft u het juist vreselijk druk, zodat u helemaal geen tijd heeft voor het nieuws uit de branche?

Deur dicht

Wij hebben het vermoeden dat veel bedrijven uit de branche vandaag de deur toch dicht zullen houden. Een lekker lang weekend kan iedereen wel gebruiken. Maar of het allemaal - in combinatie met twee weken schoolvakantie - zo geweldig is voor de economie, is weliswaar elk jaar een vraag waard. Maar we laten het ook in alle rust gewoon over ons heenkomen. We kunnen er immers weinig aan veranderen. Want ook wanneer u misschien nog wat orders voor het weekend kunt wegwerken, zal uw e-mail box niet vollopen en ook de telefoon zal weinig 'rinkelen'. En als ook u dan om half vijf de deur achter u dichttrekt bent u veel sneller dan dan op een gewone vrijdagmiddag.

Intussen bij printmedianieuws

Intussen werken wij al keihard aan de komende week. Verschillende artikelen staan al in de planning. Vooral artikelen met een 'achtergrond' behorend bij eerdere nieuwsberichten kunnen we redelijk goed van tevoren plannen. Met natuurlijk altijd voldoende ruimte voor actuele zaken. In deze pre-DRUPA periode is veel van het actuele nieuws natuurlijk gericht op 's werelds grootste vakbeurs in Düsseldorf. Afgelopen weken werden we overspoeld door persberichten en bellen verschillende bureaus op of we afspraken willen maken bij bepaalde leveranciers in die periode.

Hoe groots DRUPA ook zal zijn, veel van hetgeen daar te zien zal zijn, is wereldwijd al door vele vakmedia beschreven. Natuurlijk gaan ook wij naar DRUPA. Verdeeld over de gehele periode zullen er steeds mensen van ons printmediateam aanwezig zijn. Alex Kunst, Jan van Holten en Jan Vroegop zullen er meerdere dagen zijn. Erik en ondergetekende reizen al sinds we het ons kunnen herinneren in een klein ploegje met de trein naar Düsseldorf. We gaan vooral de sfeer proeven. Een goede graadmeter voor de wijze waarop de branche zich ontwikkelt en hoe onze bedrijfstak-economie ervoor staat. We gaan op 6 juni, 'bewapend' met allerhande digitale communicatiemiddelen. Want ondanks het feit dat het voor ons een 'dagje uit' is, zullen we (ook onderweg in de trein) verslag doen van noviteiten die ineens onze aandacht trekken. En dan zal na DRUPA een einde komen aan de 'rare' weken. Alhoewel, dan staat de zomervakantie alweer voor de deur en zitten we halverwege 2016. Wat gaat het hard. Prettig weekend.

 

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Opinie: Gaat Landa op Drupa doen wat hij belooft? Benny Landa is ontegenzeggelijk één van de beste marketeers in het printmedia landschap. Hij maakt gehakt van de oubollige marketing van de gevestigde orde. Zal het hem lukken na de...
  2. Komende weken spannend voor drupa-organisatie EVENEMENT - Het was te verwachten dat heroverwegingen rondom drupa 2021 invloed zouden gaan krijgen op de omvang van het evenement april volgend jaar. Xerox en Bobst zijn de eerste...
  3. Opinie: Online ontwerpers leren van print OPINIE - We kondigden deze week al aan dat we onze jaarlijkse website analyse binnen de branche weer zouden gaan houden. De resultaten gaat u vanaf volgende week ervaren. Over...
  4. Opinie: Nog nooit zoveel tegenstrijdige cijfers OPINIE - Een crisis is nooit gewoon, dus een gemiddeld gedrag van de cijfers om zo een crisis heen, bestaat gewoon niet. Maar corona laat wel heel heel tegenstrijdige bewegingen...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

6 mei 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Overname RTL Nederland door DPG Media voldoet grotendeels aan voorwaarden ACM 16 mei 2025
  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.