• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Opinie: rare weken

weekend

OPINIE - De weken zijn verwarrend. Vorige week Koningsdag, deze week Hemelvaartsdag/Bevrijdingsdag en dan straks nog Pinksteren. En in al deze weken minder fileleed. Kinderen zijn twee weken vrij, een paar miljoen mensen gaan op vakantie. Wat doet de branche?

Wat bent u aan het doen, terwijl u deze wekelijkse opinie lees? Zit u thuis lekker in de zon, of loopt u eenzaam rond in maximaal een 50%'s bezetting voor eventuele spoedopdrachten? Of heeft u het juist vreselijk druk, zodat u helemaal geen tijd heeft voor het nieuws uit de branche?

Deur dicht

Wij hebben het vermoeden dat veel bedrijven uit de branche vandaag de deur toch dicht zullen houden. Een lekker lang weekend kan iedereen wel gebruiken. Maar of het allemaal - in combinatie met twee weken schoolvakantie - zo geweldig is voor de economie, is weliswaar elk jaar een vraag waard. Maar we laten het ook in alle rust gewoon over ons heenkomen. We kunnen er immers weinig aan veranderen. Want ook wanneer u misschien nog wat orders voor het weekend kunt wegwerken, zal uw e-mail box niet vollopen en ook de telefoon zal weinig 'rinkelen'. En als ook u dan om half vijf de deur achter u dichttrekt bent u veel sneller dan dan op een gewone vrijdagmiddag.

Intussen bij printmedianieuws

Intussen werken wij al keihard aan de komende week. Verschillende artikelen staan al in de planning. Vooral artikelen met een 'achtergrond' behorend bij eerdere nieuwsberichten kunnen we redelijk goed van tevoren plannen. Met natuurlijk altijd voldoende ruimte voor actuele zaken. In deze pre-DRUPA periode is veel van het actuele nieuws natuurlijk gericht op 's werelds grootste vakbeurs in Düsseldorf. Afgelopen weken werden we overspoeld door persberichten en bellen verschillende bureaus op of we afspraken willen maken bij bepaalde leveranciers in die periode.

Hoe groots DRUPA ook zal zijn, veel van hetgeen daar te zien zal zijn, is wereldwijd al door vele vakmedia beschreven. Natuurlijk gaan ook wij naar DRUPA. Verdeeld over de gehele periode zullen er steeds mensen van ons printmediateam aanwezig zijn. Alex Kunst, Jan van Holten en Jan Vroegop zullen er meerdere dagen zijn. Erik en ondergetekende reizen al sinds we het ons kunnen herinneren in een klein ploegje met de trein naar Düsseldorf. We gaan vooral de sfeer proeven. Een goede graadmeter voor de wijze waarop de branche zich ontwikkelt en hoe onze bedrijfstak-economie ervoor staat. We gaan op 6 juni, 'bewapend' met allerhande digitale communicatiemiddelen. Want ondanks het feit dat het voor ons een 'dagje uit' is, zullen we (ook onderweg in de trein) verslag doen van noviteiten die ineens onze aandacht trekken. En dan zal na DRUPA een einde komen aan de 'rare' weken. Alhoewel, dan staat de zomervakantie alweer voor de deur en zitten we halverwege 2016. Wat gaat het hard. Prettig weekend.

 

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Opinie: Gaat Landa op Drupa doen wat hij belooft? Benny Landa is ontegenzeggelijk één van de beste marketeers in het printmedia landschap. Hij maakt gehakt van de oubollige marketing van de gevestigde orde. Zal het hem lukken na de...
  2. Komende weken spannend voor drupa-organisatie EVENEMENT - Het was te verwachten dat heroverwegingen rondom drupa 2021 invloed zouden gaan krijgen op de omvang van het evenement april volgend jaar. Xerox en Bobst zijn de eerste...
  3. Opinie: Online ontwerpers leren van print OPINIE - We kondigden deze week al aan dat we onze jaarlijkse website analyse binnen de branche weer zouden gaan houden. De resultaten gaat u vanaf volgende week ervaren. Over...
  4. Opinie: Nog nooit zoveel tegenstrijdige cijfers OPINIE - Een crisis is nooit gewoon, dus een gemiddeld gedrag van de cijfers om zo een crisis heen, bestaat gewoon niet. Maar corona laat wel heel heel tegenstrijdige bewegingen...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

6 mei 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.