• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Print straks marketing middel bij New Skool Media

Dolly-van-den-Akker

EVENEMENT - Als het aan Rob Koghee van New Skool Media ligt, wordt print gewoon een marketing middel, voor de consument gratis te verkrijgen, als blijkt dat zijn e-commerce resultaten leidend worden. Die omzet is nu nog 5% van het totaal, maar sterk groeiend.

rob-koghee

Rob Koghee

inct-liveKoghee zei op het inct•live congres helemaal geen afscheid van print te willen nemen, sterker nog, het is nu nog leidend in de omzet, waar 65% wordt gerealiseerd vanuit abonnementen, 20% losse verkoop en slechts 10% uit advertenties. Vorig jaar bedroeg de bruto winst 3,3 miljoen, waar 1 miljoen netto van overbleef. New Skool Media heeft geen eigen personeelsafdeling, geen ICT, geen juridische afdeling. Alleen een afdeling finance maakt deel uit van het 135 fte tellende bedrijf (80% redactie, 20% sales), komend vanaf 83 bij de start van het bedrijf. New Skool Media nam vele titels over van Sanoma en zegt nu voor 80% zeker te zijn om ook het opinie weekblad Elsevier over te kunnen nemen. Het bedrijf heeft succes door de korte lijnen, alles wordt bij wijze van spreken in een half uur besloten. Koghee: 'Onze e-commerce activiteiten groeien zeer sterk, we verkopen wat onze klanten van ons willen. We hebben 4 bladen in het segment fietsen, als klanten fietsen bij ons willen kopen, dan regelen we dat'.

Koghee: 'Als print straks een gratis marketing middel moet gaan worden om onze andere activiteiten te kunnen laten groeien, dan doen we dat'

 

Persgroep

caspar-van-rhijn

Ronnie Overgoor in gesprek met Caspar van Rhijn

Ook de Persgroep blijft nog lang geloof houden in print, al maakt het bedrijf tegenwoordig haar apps voor smartphones en tablets tegenwoordig helemaal zelf. En ook de omzet uit 'andere activiteiten' is sterk groeiende. Die strategie lijkt te werken. Uitgevers hebben immers een forse klantendatabase, ze hebben toegang tot logistieke processen en kunnen inmiddels via webshops producten van derden verkopen. Maar 'digitale baas' Casper van Rhijn maakte tijdens het interview met Ronnie Overgoor nog niet de stappen die Rob Koghee durfde te zetten. Van Rhijn: 'We zijn een mediabedrijf en streven naar een 24/7 relevantie voor onze klanten. Ook bij ons is al 10% van de netto winst afkomstig van andere activiteiten dan media, maar 70% van onze omzet komt voorlopig nog steeds uit de verkoop van abonnementen en adverteerders'.

Van Rhijn: 'We doen het goed, omdat we wat minder ongelukkige overnames hebben gedaan dan bijvoorbeeld TMG'

Online advertising

Natuurlijk kwam op inct•live de AdBlocker voorbij. Ronnie Overgoor voelde zich als een vis in het water tijdens het gesprek met Dolly van den Akker (zie kopfoto) van MPG (104 fte), die zich liet verleiden tot de 'valkuil' van Ronnie om toch vooral op te houden te serieus te doen over een pak vla, voorzien van branded content, niet opvallende advertorials en meer discutabele methoden om mensen aan te zetten tot het kopen van vla. Van den Akker verweerde zich door te stellen dat haar verhaal te makkelijk zou worden als zij een branded content opzet voor het UWV als voorbeeld zou noemen. Dan zou iedereen het namelijk gewoon vinden. Hoofdschuddend liet Overgoor blijken zelf maar al te graag een AdBlocker op al zijn digitale apparaatjes te hebben geïnstalleerd. Hij maakte gehakt van het zogenaamde personaliseren en maatwerk per klant. Willekeurig of dit nu via de Albert Heijn media via print of digitaal zijn hersenen zou moeten bereiken.

Van den Akker: 'MPG is uniek in het bedenken, produceren en distribueren van relevante content in zowel redactionele- als commerciële context in opdracht van adverteerders binnen een crossmediaal raamwerk'

Nieuwe opzet

foyer-theater-de-omval

Ca. 100 deelnemers in Theater de Omval in Diemen

inct•live werd dit voorjaar voor het eerst in een nieuw jasje gestoken. De ca. 100 deelnemers werden getrakteerd op een verfrissend format met interviews door Ronnie Overgoor, snelle presentaties van start-ups (new in business), mini-advies spreekuurtjes, en een aantal cases (be informed). Het inct•filmhuis met opnames van eerder gedane interviews door Ronnie Overgoor binnen zijn format 7Ditches was leuk gekozen, maar viel helaas iets te weinig op. De dag stond in het teken van de context van de content. In die opzet is organisator David Huijzer duidelijk geslaagd. Maar het werd bovenal wel duidelijk dat naast de succesverhalen van de drie keynotesprekers het publiek toch vooral blijft worstelen met businessmodellen, crossmediale keuzes tussen print en diverse online mogelijkheden, branded content en de relatie tussen uitgevers en adverteerders.

 

 

 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Inspireren met social media, print en marketing! MARKETING - Social media kun je inzetten als marketingkanaal, als onderdeel van de communicatiemix en zelfs als bronplatform om content van af te drukken. Laat je als grafisch bedrijf inspireren...
  2. Tim de Kraker van print.com: social-media marketing OPINIE - Tim de Kraker van print.com maakte middenin de corona-crisis slim gebruik van zijn eigen LinkedIn profiel, waarin hij zowel ondernemers als KVGO voorzitter Dick Naafs aan het woord...
  3. Projectcolor innoveert met print in groot formaat en met media-adviesrol In de reeks innovatieve bedrijven mag Projectcolor uit Hoofddorp niet ontbreken. Het van oorsprong op groot formaat gerichte prepress bedrijf, is geconverteerd naar een full-service printbedrijf. De volgende stap is...
  4. Print & Mail-bedrijf Vogelaar ook in e-Marketing PERSBERICHTEN – DM-bedrijf Vogelaar Verzenders doet nu ook aan e-Marketing. En de ‘marktplaats’ van Prindustry was een groot succes, schrijft Prindustry. Bij Print en Mail-bedrijf Pondres wordt een nieuwe digitale...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

23 mei 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021
  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze
  • WhatTheyThink over Nederlandse grafische branche

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing