• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Print straks marketing middel bij New Skool Media

Dolly-van-den-Akker

EVENEMENT - Als het aan Rob Koghee van New Skool Media ligt, wordt print gewoon een marketing middel, voor de consument gratis te verkrijgen, als blijkt dat zijn e-commerce resultaten leidend worden. Die omzet is nu nog 5% van het totaal, maar sterk groeiend.

rob-koghee

Rob Koghee

inct-liveKoghee zei op het inct•live congres helemaal geen afscheid van print te willen nemen, sterker nog, het is nu nog leidend in de omzet, waar 65% wordt gerealiseerd vanuit abonnementen, 20% losse verkoop en slechts 10% uit advertenties. Vorig jaar bedroeg de bruto winst 3,3 miljoen, waar 1 miljoen netto van overbleef. New Skool Media heeft geen eigen personeelsafdeling, geen ICT, geen juridische afdeling. Alleen een afdeling finance maakt deel uit van het 135 fte tellende bedrijf (80% redactie, 20% sales), komend vanaf 83 bij de start van het bedrijf. New Skool Media nam vele titels over van Sanoma en zegt nu voor 80% zeker te zijn om ook het opinie weekblad Elsevier over te kunnen nemen. Het bedrijf heeft succes door de korte lijnen, alles wordt bij wijze van spreken in een half uur besloten. Koghee: 'Onze e-commerce activiteiten groeien zeer sterk, we verkopen wat onze klanten van ons willen. We hebben 4 bladen in het segment fietsen, als klanten fietsen bij ons willen kopen, dan regelen we dat'.

Koghee: 'Als print straks een gratis marketing middel moet gaan worden om onze andere activiteiten te kunnen laten groeien, dan doen we dat'

 

Persgroep

caspar-van-rhijn

Ronnie Overgoor in gesprek met Caspar van Rhijn

Ook de Persgroep blijft nog lang geloof houden in print, al maakt het bedrijf tegenwoordig haar apps voor smartphones en tablets tegenwoordig helemaal zelf. En ook de omzet uit 'andere activiteiten' is sterk groeiende. Die strategie lijkt te werken. Uitgevers hebben immers een forse klantendatabase, ze hebben toegang tot logistieke processen en kunnen inmiddels via webshops producten van derden verkopen. Maar 'digitale baas' Casper van Rhijn maakte tijdens het interview met Ronnie Overgoor nog niet de stappen die Rob Koghee durfde te zetten. Van Rhijn: 'We zijn een mediabedrijf en streven naar een 24/7 relevantie voor onze klanten. Ook bij ons is al 10% van de netto winst afkomstig van andere activiteiten dan media, maar 70% van onze omzet komt voorlopig nog steeds uit de verkoop van abonnementen en adverteerders'.

Van Rhijn: 'We doen het goed, omdat we wat minder ongelukkige overnames hebben gedaan dan bijvoorbeeld TMG'

Online advertising

Natuurlijk kwam op inct•live de AdBlocker voorbij. Ronnie Overgoor voelde zich als een vis in het water tijdens het gesprek met Dolly van den Akker (zie kopfoto) van MPG (104 fte), die zich liet verleiden tot de 'valkuil' van Ronnie om toch vooral op te houden te serieus te doen over een pak vla, voorzien van branded content, niet opvallende advertorials en meer discutabele methoden om mensen aan te zetten tot het kopen van vla. Van den Akker verweerde zich door te stellen dat haar verhaal te makkelijk zou worden als zij een branded content opzet voor het UWV als voorbeeld zou noemen. Dan zou iedereen het namelijk gewoon vinden. Hoofdschuddend liet Overgoor blijken zelf maar al te graag een AdBlocker op al zijn digitale apparaatjes te hebben geïnstalleerd. Hij maakte gehakt van het zogenaamde personaliseren en maatwerk per klant. Willekeurig of dit nu via de Albert Heijn media via print of digitaal zijn hersenen zou moeten bereiken.

Van den Akker: 'MPG is uniek in het bedenken, produceren en distribueren van relevante content in zowel redactionele- als commerciële context in opdracht van adverteerders binnen een crossmediaal raamwerk'

Nieuwe opzet

foyer-theater-de-omval

Ca. 100 deelnemers in Theater de Omval in Diemen

inct•live werd dit voorjaar voor het eerst in een nieuw jasje gestoken. De ca. 100 deelnemers werden getrakteerd op een verfrissend format met interviews door Ronnie Overgoor, snelle presentaties van start-ups (new in business), mini-advies spreekuurtjes, en een aantal cases (be informed). Het inct•filmhuis met opnames van eerder gedane interviews door Ronnie Overgoor binnen zijn format 7Ditches was leuk gekozen, maar viel helaas iets te weinig op. De dag stond in het teken van de context van de content. In die opzet is organisator David Huijzer duidelijk geslaagd. Maar het werd bovenal wel duidelijk dat naast de succesverhalen van de drie keynotesprekers het publiek toch vooral blijft worstelen met businessmodellen, crossmediale keuzes tussen print en diverse online mogelijkheden, branded content en de relatie tussen uitgevers en adverteerders.

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Inspireren met social media, print en marketing! MARKETING - Social media kun je inzetten als marketingkanaal, als onderdeel van de communicatiemix en zelfs als bronplatform om content van af te drukken. Laat je als grafisch bedrijf inspireren...
  2. Tim de Kraker van print.com: social-media marketing OPINIE - Tim de Kraker van print.com maakte middenin de corona-crisis slim gebruik van zijn eigen LinkedIn profiel, waarin hij zowel ondernemers als KVGO voorzitter Dick Naafs aan het woord...
  3. Uitgever Rob Koghee: verstand van techniek nodig MENSEN - In gesprek met directeur/uitgever Rob Koghee van New Skool Media wordt meteen zijn positie duidelijk. Technische kennis is een must om crossmediale beslissingen te kunnen nemen. Hij legt...
  4. Drukpersen SDA Print+Media weggehaald op Hemelvaartsdag Met een bliksemactie zijn alle drukpersen weggehaald bij de Amsterdamse drukkerij SDA, de vroegere Stadsdrukkerij, het bedrijf van Mickey Gude. Opdrachtgever van deze actie was Handelshuis Tetterode, die met een...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

23 mei 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.