• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Introductie Agfa Anapurna H2500i LED-systeem

agfa-2500i

MARKETING - Agfa Graphics introduceert op zijn Anapurna i-printers geavanceerde, luchtgekoelde led-uv-curing als alternatief voor de huidige curingtechnologie met kwiklampen. Daardoor kunnen drukkers met meer media werken, energie besparen, de productieve tijd van hun systeem opdrijven en hun operationele kosten drukken.

Het Anapurna H2500i LED-systeem is een hybride oplossing van 2,5 meter om op harde en soepele media te drukken. De Anapurna H2500i LED biedt zowel een hoge verwerkingssnelheid als een uitstekende drukkwaliteit. De witte-inktfunctie omvat pre-, post-, steun- en zelfs sandwichwit. Met de optionele automatische plaatlader kan de productiviteit nog meer worden opgedreven.

Uv-led-curing op Anapurna i-reeks

De inkjetsystemen van de Anapurna i-reeks zijn uitgerust met krachtige, luchtgekoelde uv-ledlampen van 16 watt/cm². Omdat die lampen minder warmte afgeven, kan de Anapurna H2500i LED op meer media drukken en in het bijzonder op meer warmtegevoelige ondergronden zoals dunne styreen.

De uv-led-curingtechnologie zet niet alleen de deur open naar meer media, maar heeft ook interessante operationele en ecologische voordelen. In tegenstelling tot kwiklampen, die ongeveer 1000 werkuren meegaan, loopt de levensduur van de leds gelijk met de economische levensduur van een printer, d.w.z. gemiddeld vijf jaar. Er is dus geen sprake meer van kosten en productieonderbrekingen om een lamp te vervangen, terwijl ledlampen ook probleemloos af te voeren zijn. Bovendien leveren leds hun hele leven lang evenveel vermogen, wat belangrijk is om de fysieke kenmerken van het printwerk op peil te houden, bijvoorbeeld wat hechting betreft.

Lager energieverbruik

Ledlampen moeten niet opwarmen of afkoelen zoals kwiklampen en hun energieverbruik ligt aanzienlijk lager, met een lagere energiefactuur tot gevolg.

Door uv-led-curing toe te voegen aan onze succesvolle Anapurna i-reeks, versterken wij ons productaanbod. In vergelijking met de kwikversie worden er geen toegevingen gedaan op printkwaliteit of productiviteit. Onze klanten besparen bovendien op operationele kosten, krijgen een ruimere keuze aan media en profiteren van de ecologische voordelen van uv-led-curing.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Agfa Anapurna H2500i LED voor SB-Printing MARKETING - Snel en in een hoge kwaliteit teksten, afbeeldingen en zelfs full color foto’s printen op vrijwel alle materialen, zowel harde media (plaatmateriaal) als flexibele media (op rol)....
  2. Agfa’s Red Carpet Event toont Van As’ efficiencyslag MARKETING – Van As print & sign b.v. was het spectaculaire middelpunt op Agfa’s Red Carpet Event. Diens investering in Agfa’s hooggeautomatiseerde Jeti Tauro H3300 LED UV-wideformatprinter demonstreerde in Mortsel...
  3. VIGC training ‘Introductie Digitale druktechnieken’ TRAININGEN - De nieuwe VIGC training 'Introductie Digitale druktechnieken' trekt nu al de nodige belangstelling vanuit zowel België als Nederland. De focus van de training ligt op het verkrijgen van...
  4. Verdeelde reacties op ‘softe introductie’ PDF norm PRODUCTIE INNOVATIE - Het CMBO standaardisatie debat resulteerde in verdeelde reacties op de zogenaamde softe introductie van de nieuwe PDF GWG2015 norm. Wat is de betekenis van deze nieuwe norm...

marketing

11 juli 2016 door marketing Reageer

Categorie: marketing

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.