• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

AtéCé: Wéér een Komori-pers verkocht

Komori GX40

PERSBERICHTEN – Afgelopen week een hele reeks persberichten, variërend van de verkoop van een Komori vellenpers, een te dure grafische cao voor Belgische drukkers en marktleider Antalis (papiergroothandel), en meer. Lees maar mee, dit keer gratis bij printmedianieuws.

Maar eerst die Komori-vellenpers, verkocht aan een nog onbekende onderneming. Deze week op de Graficus Vakdag kondigt AtéCé Graphic Products de verkoop van een nieuwe Komori drukpers aan. Maar de naam van de drukkerij houdt AtéCé nog even geheim. De bekendmaking zal plaatsvinden op woensdag 8 februari 2017 rond de klok van 14:00 uur op de stand van AtéCé. Wie de naam van de koper eerder weet, mag het ons mailen: de eerste die ons mailt krijgt een gratis jaarabonnement van printmedianieuws: mail naar erikvanerp@printmedianieuws.

Nieuwe grafische cao België voordelig voor Nederlandse drukkers?

De Federatie van de Belgische Grafische Ondernemingen (Febelgra) heeft ernstige bedenkingen over het ontwerp IPA (een concept cao). Het akkoord gaat uit van een maximale loonmarge van 1,1% en dient daadwerkelijk rekening te houden met de specifieke situatie van de grafische sector en het behoud van de tewerkstelling en de concurrentiekracht. De grafische sector is in volle transformatiefase. De tewerkstelling is er tussen 2007 en 2017 gedaald van 15.754 werknemers naar minder dan 10.000 in 2017. Febelgra waarschuwt dat door het behoud van het indexmechanisme en de voorziene loonnorm, de concurrentiekracht van de Belgische grafische sector in gevaar komt. Bron: Febelgra.

Papiergroothandel Antalis is markleider

Vandaag gaat de tweewekelijkse nieuwsbrief van papiernieuws.nl de deur uit met aandacht voor onder meer enkele papierfabrieken (Coldenhove, Holmen en Crown Van Gelder), maar ook voor de papiergroothandel (Antalis) en inkjet. Lees het op papiernieuws.nl.

Campagne tegen gebruik gevaarlijke stoffen

Het KVGO en de grafische vakbonden hebben het startschot gegeven voor een campagne om het gebruik van gevaarlijke stoffen en vooral oplosmiddelen in de branche verder terug te dringen. Ook moet de bewustwording over die stoffen en de gevaren ervan verder worden opgevoerd. ’Wij hebben een motto gekozen dat precies aangeeft waar het om gaat: het verwisselen van gevaarlijke stoffen door gezonde alternatieven’, aldus Danny Wilms die als secretaris van de paritaire Werkgroep Arbeid en Gezondheid Grafimedia (WAGG) het project leidt.

Weevers Print&Packaging

Het aantrekkelijke verpakkingssegment was voor drukkerij Weevers uit Vorden (de Achterhoek) het argument de naam te veranderen in Weevers Print&Packaging. Directeur Rob van Dijk zei dat het initiatief vanaf de werkvloer gestalte heeft gekregen omdat het bedrijf vroeger vaker verpakkingen maakte: ‘De concurrentie aangaan met de grotere web to print bedrijven zit er met onze omvang (30 FTE) gewoon niet in. We specialiseren ons in kleinere oplagen voor verpakkingen voor marketing doeleinden op 50x70 formaat. Ons tweede nieuwe merk heet Reble. Een puur onlinebureau (3 fte), welke zich ook gaat inzetten om een tool vorm te geven voor web-to-pack toepassingen voor Weevers Print&Packaging.’

Folder mag niet in huis aan huisblad

Het Barneveldse BDU-media mag bij haar huis-aan-huisbladen geen reclamefolders stoppen in brievenbussen met een ja/nee sticker. Dat heeft het college van beroep van de stichting reclamecodebepaald na een klacht van een inwoner van Veenendaal. Hij stapte naar de commissie omdat hij, ondanks toezeggingen, nog reclame kreeg. Aldus de Amersfoortse Courant.

KBA vellenpers bij Drukkerij De Groot: ‘grootsgedrukt.nl’

Eind januari heeft Drukkerij De Groot een nieuwe vellenpers in gebruik genomen (KBA Rapida 106). Tevens is de naam van de drukkerij gewijzigd in grootsgedrukt.nl. De Groot is een van de grootste commerciële drukkerijen van ons land, met een omzet van 23 miljoen en ongeveer 150 medewerkers, exclusief de eigen uitgeverij van nieuwsbladen.

Leerlingen Grafisch Lyceum Rotterdam openen webshop

Op vrijdag 10 februari lanceren de vmbo-leerlingen van het Grafisch Lyceum Rotterdam officieel hun eigen webwinkel Printy. De Schoolwebwinkel is een praktijk- en leerproject waarbij de leerlingen zelf een webwinkel opzetten, starten en beheren. De helft van de opbrengsten doneren de leerlingen aan een goed doel. Het Grafisch Lyceum Rotterdam is het grootste gespecialiseerde onderwijsinstituut voor de wereld van media, design en technologie in Nederland en ver daarbuiten.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Wéér vellenpers van Komori verkocht Binnen een week twee vellenpersen van Komori verkopen, dat komt niet vaak voor. En nummer drie zit in de pijplijn....
  2. Nieuwe Komori pers voor Veldhuis Media plus overname drukkerij Assen Zelfs het afscheid van een oude vellenpers gaat gepaard met weemoed, zeggen ze bij Veldhuis Media. ‘Maar er komt iets heel bijzonders voor in de plaats’....
  3. Zalsman koopt derde Komori-pers PERSBERICHTEN – Met de aankoop van een derde Komori-pers kan drukkerij Zalsman ‘voorlopig weer vooruit’, zegt directeur Herman Verlind. Nieuwe strategie voor Heidelberg: op naar 3 miljard euro. Groothandelaren VLGA...
  4. Komori’s nieuwe 3b-pers voor verpakkingsmarkt De Lithrone GX40 lijkt verdacht veel op een conventionele vellenpers, maar Komori zet hem in de markt als een machine voor de verpakkingsmarkt. Hoe zit dat? Jan Vroegop ging op...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

6 februari 2017 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: Atécé, Febelgra, kvgo

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • All-In Verspreidingen doet drie strategische overnames 2 oktober 2023
  • Kinderboekenweek belangrijk merk voor boekensector 2 oktober 2023
  • Damen Drukkers heeft met eigen kennis capaciteit om jonge mensen op te leiden tot zelfstandig drukspecialist 2 oktober 2023
  • MKB Nederland wil betrokkenheid ondernemers bij verenigingsleven en maatschappelijke initiatieven in kaart brengen 29 september 2023
  • Verpakkingsbedrijf Elopak duurzaam onderscheiden 29 september 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Leergierige Machine-operator (m/v)
  • Junior Projectleider
  • Orderbegeleider
  • Operator / Vouwplakker
  • Machine Operator Vouwplakker
  • Productie medewerker nabewerking machinaal

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Xerox koopt aandelen Icahn terug: volop speculaties
  • Met HR het verschil maken in nieuwe medewerkers
  • PPWR: veredeling eco? Labelexpo’23 was er vol van
  • VIGC: Het Congres – Transform, Empower, Succeed!
  • Verslag van een studiereis van de GSOB over de grens

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.