• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’

EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers.

Impressie van de 'nieuwe' SIGN hal

Dit jaar was anders dan andere jaren: naast ‘Print’ ook aandacht voor ‘Sign’, met voor elk een aparte hal in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. En een hele reeks sprekers, waarbij vakinhoud en entertainment elkaar afwisselden.
En dat allemaal gesponsord door een hele reeks partners, variërend van ‘Exclusief’ (zoals Canon), ‘Goud’ (zoals Amstel Graphics) en ‘Zilver’, (zoals Kodak). En hoe zuiverder het metaal, hoe hoger de financiële bijdrage van de sponsor. Dus de hoofdprijs voor Canon.

Komori-pers

Een van de hoogtepunten van de dag was de feestelijke viering van de aankoop van een Komori-pers door Marne Drukkers, uit het Groningse Leens, met ook vestigingen in Groningen en Delfzijl.
DGA Guus Sligter van de drukkerij was aanwezig op de Vakdag om samen met een aantal van zijn medewerkers de order te bevestigen met een glas champagne. Sligter is niet over een nacht ijs gegaan bij de keuze van een nieuwe drukpers ter vervanging van twee vellenpersen van Heidelberg (50/70, zonder lak). Hij had zich vooraf vier doelen gesteld bij de vraag van een andere drukpers, waaronder een havering van het aantal persen (van 2 naar 1), een halvering van de papierinschiet (‘dat moet nog blijken’, zei Sligter), en een halvering van de tijd van het wisselen van de drukplaten. Bij Marne Drukkers werken ongeveer 30 personen. Sinds vier jaar is het bedrijf ook actief in Sign.

Shortlist

(vlnr) Remco Smit (AtéCé), Guus Sligter en Bert Boxem (Marne Drukkers) en Gert Muller (Komori). Foto gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto.

Uiteindelijk kwamen er twee persen op de shortlist te staan, vertelt Sligter onder het genot van een glas champagne: Heidelberg en Komori. ‘Beide fabrikanten waren in staat om een acht kleuren vellenpers te leveren in het formaat 50/70, en voorzien van een keertrommel.’ Ook moest de pers in staat zijn met UV-lak te werken, een wens die later in het proces werd toegevoegd. ‘We zijn beide persen gaan testen om te zien welke pers het meest kon voldoen aan onze eisen.’ Dat werd uiteindelijk de Komori-pers (een Lithrone LS829P), mede omdat deze in staat bleek via LED UV te werken. Maar ook speelde mee, dat Atécé al jaren kind aan huis is in Leens. Handelshuis Atécé Graphic Products is de Nederlandse vertegenwoordiger van Komori.

Relatie marketing

Voor veel bezoekers van de Vakdag is ‘netwerken’ de belangrijkste activiteit. Als voorbeeld Multicopy, dat met een kleine stand aanwezig was, maar wel met het hele management: naast directeur Annette Dales ook haar beide mannelijke bazen. Op een banner stond aangegeven in welke provincies binnen Nederland nog een vestiging ontbrak van Multicopy. ‘In Zeeland zitten we nog helemaal niet’, aldus Gerard Slot. Een ander voorbeeld was Amstel Graphics, waar een trotse Ian Ceelen kon melden dat er meer dan 500 aanmeldingen waren voor een bezoek aan de Innovationsdays van Hunkeler. ‘Daar moet je echt naar toe als je op de hoogte wilt blijven van inkjet en rolfinishing.’

Beschuit met muisjes

Op de Vakdag werd de geboorte bekend gemaakt van een nieuwe combinatie: BrinkOmegaVanPoecke (‘Passion for paper finishing & DM’), en op de stand werd beschuit met muisjes uitgedeeld aan elke bezoeker: ook dat is relatie marketing. Ook aanwezig online drukker Drukzo, de grote concurrent van Drukwerkdeal, die er dit jaar niet bij was. Drukzo is de naam die in Nederland wordt gebruikt, terwijl elders in Europa wordt gewerkt met de naam Helloprint. ‘We zijn de nummer drie van ons land’, aldus Juriaan van Beelen van Drukzo, dus na Drukwerkdeal en Reclameland. Opmerkelijk genoeg noemde Van Beelen niet Vistaprint. ‘Daar hebben we geen last van.’

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Vakdag Print & Sign 2020: ‘Vertrouwen in groei’ EVENEMENT - De 7e editie voelde als vertrouwd. Zelfs de indeling van de hal was vrijwel identiek aan vorig jaar. De dynamiek van de branche was in de compacte maar...
  2. Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers EVENEMENT - Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog  worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok...
  3. Vakdag Print & Sign: handen schudden weer gewoon EVENEMENT - Het voelde bij binnenkomt wat vreemd nadat je in 'corona-modus' uit trein en metro met mondkapje op het NBC congrescentrum instapte. Alleen het scannen van de QR code...
  4. Succesvolle herstart Sign&Print Expo 2022 EVENEMENT - Met 5800 bezoekers verdeeld over drie dagen werd Sign&Print Expo 2022 beter bezocht dan verwacht. Er werd gerekend op 5000 bezoekers. Nog lang niet de 9000 bezoekers die...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

9 februari 2017 door Erik van Erp Reageer

Categorie: evenement Tags: Atécé, Marne drukkers, MultiCopy

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.