• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • rubriek
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Laurel Brunner
    • Margreeth Colenbrander
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’

EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers.

Impressie van de 'nieuwe' SIGN hal

Dit jaar was anders dan andere jaren: naast ‘Print’ ook aandacht voor ‘Sign’, met voor elk een aparte hal in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. En een hele reeks sprekers, waarbij vakinhoud en entertainment elkaar afwisselden.
En dat allemaal gesponsord door een hele reeks partners, variërend van ‘Exclusief’ (zoals Canon), ‘Goud’ (zoals Amstel Graphics) en ‘Zilver’, (zoals Kodak). En hoe zuiverder het metaal, hoe hoger de financiële bijdrage van de sponsor. Dus de hoofdprijs voor Canon.

Komori-pers

Een van de hoogtepunten van de dag was de feestelijke viering van de aankoop van een Komori-pers door Marne Drukkers, uit het Groningse Leens, met ook vestigingen in Groningen en Delfzijl.
DGA Guus Sligter van de drukkerij was aanwezig op de Vakdag om samen met een aantal van zijn medewerkers de order te bevestigen met een glas champagne. Sligter is niet over een nacht ijs gegaan bij de keuze van een nieuwe drukpers ter vervanging van twee vellenpersen van Heidelberg (50/70, zonder lak). Hij had zich vooraf vier doelen gesteld bij de vraag van een andere drukpers, waaronder een havering van het aantal persen (van 2 naar 1), een halvering van de papierinschiet (‘dat moet nog blijken’, zei Sligter), en een halvering van de tijd van het wisselen van de drukplaten. Bij Marne Drukkers werken ongeveer 30 personen. Sinds vier jaar is het bedrijf ook actief in Sign.

Shortlist

(vlnr) Remco Smit (AtéCé), Guus Sligter en Bert Boxem (Marne Drukkers) en Gert Muller (Komori). Foto gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto.

Uiteindelijk kwamen er twee persen op de shortlist te staan, vertelt Sligter onder het genot van een glas champagne: Heidelberg en Komori. ‘Beide fabrikanten waren in staat om een acht kleuren vellenpers te leveren in het formaat 50/70, en voorzien van een keertrommel.’ Ook moest de pers in staat zijn met UV-lak te werken, een wens die later in het proces werd toegevoegd. ‘We zijn beide persen gaan testen om te zien welke pers het meest kon voldoen aan onze eisen.’ Dat werd uiteindelijk de Komori-pers (een Lithrone LS829P), mede omdat deze in staat bleek via LED UV te werken. Maar ook speelde mee, dat Atécé al jaren kind aan huis is in Leens. Handelshuis Atécé Graphic Products is de Nederlandse vertegenwoordiger van Komori.

Relatie marketing

Voor veel bezoekers van de Vakdag is ‘netwerken’ de belangrijkste activiteit. Als voorbeeld Multicopy, dat met een kleine stand aanwezig was, maar wel met het hele management: naast directeur Annette Dales ook haar beide mannelijke bazen. Op een banner stond aangegeven in welke provincies binnen Nederland nog een vestiging ontbrak van Multicopy. ‘In Zeeland zitten we nog helemaal niet’, aldus Gerard Slot. Een ander voorbeeld was Amstel Graphics, waar een trotse Ian Ceelen kon melden dat er meer dan 500 aanmeldingen waren voor een bezoek aan de Innovationsdays van Hunkeler. ‘Daar moet je echt naar toe als je op de hoogte wilt blijven van inkjet en rolfinishing.’

Beschuit met muisjes

Op de Vakdag werd de geboorte bekend gemaakt van een nieuwe combinatie: BrinkOmegaVanPoecke (‘Passion for paper finishing & DM’), en op de stand werd beschuit met muisjes uitgedeeld aan elke bezoeker: ook dat is relatie marketing. Ook aanwezig online drukker Drukzo, de grote concurrent van Drukwerkdeal, die er dit jaar niet bij was. Drukzo is de naam die in Nederland wordt gebruikt, terwijl elders in Europa wordt gewerkt met de naam Helloprint. ‘We zijn de nummer drie van ons land’, aldus Juriaan van Beelen van Drukzo, dus na Drukwerkdeal en Reclameland. Opmerkelijk genoeg noemde Van Beelen niet Vistaprint. ‘Daar hebben we geen last van.’

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers EVENEMENT - Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog  worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok...
  2. Graficus Vakdag 2015 méér dan geslaagd Met meer deelnemers dan vorig jaar was de Graficus Vakdag gisteren een geslaagd evenement. Met bijna 50 standhouders en ongeveer 1200 bezoekers is de ‘grafische netwerkdag’ in Nieuwegein een mooie...
  3. Weekendopinie: Geslaagde Graficus Vakdag 2016 Het succes van de derde editie van de Graficus Vakdag was vooral te danken aan de gezellige en ontspannen sfeer, zonder dat er echt sprake was van een baanbrekend 'smart'...
  4. Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal EVENEMENT - Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de 'Sign' hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

9 februari 2017 door Erik van Erp Reageer

Onderwerp: evenement Tags: Atécé, Marne drukkers, MultiCopy

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

onze premium partners

“sign-print-expo-2019”
Registratie voor bezoekers is geopend, gebruik code 71943007
“hubergroup” “kabel” “paper2day”

onze partners

“agfa” goc
gws multicopy
printcom multipress “vigc” drukwerkdeal
partners” height= prindustry reclameland dienstencentrum
controlmedia

elke dag kennis en visie op uw netvlies, zo een kennisbron laat je toch niet aan je voorbij gaan?

“actie”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geef door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Kennisprogramma eerste beursdag Sign & Print Expo: Creativiteit als basis voor innovatie 20 februari 2019
  • Xeikon Café Europe 2019 20 februari 2019
  • Drukkerijen anno 2019: hoe worden ze beoordeeld? 20 februari 2019
  • Control Media gaat opnieuw voor LED UV 19 februari 2019
  • Drukkerij VD uit Temse 19 miljoen euro omzet met 110 medewerkers 19 februari 2019

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

onze media relaties

“blokboek” “brievenbusreclame”
“cmbo” “kvgo”
“vkgo” “papier-karton”
“gsob” “inct”
“grafisch “jumpline”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Kennisprogramma eerste beursdag Sign & Print Expo
  • Adformatie zegt: ‘Print is helemaal terug’
  • TetraPak Denton stapt in RotaJET voor verpakkingen
  • Telegraaf en AD online vaker groter dan in print
  • Branchebrede informatievoorziening energiebesparing

Reacties

  • Henk Gianotten op Feiten en fabels maken samen de CO2 marketing
  • Peter Luit op Parenco beleefde een spannende geschiedenis
  • Henk Gianotten op Ga in 2019 vooral maken wat klanten vragen
  • Henk Gianotten op Aarnink: ‘Print.com moet een ‘love brand’ worden’
  • Henk Gianotten op Parenco beleefde een spannende geschiedenis

Contact

BTW: NL091381307B02
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing