• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers

EVENEMENT - Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog  worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok dan ooit tevoren. Een zeer geslaagd evenement met de juiste balans tussen netwerken en kennisoverdracht.

• Leestijd ca. 2 minuten

's Morgens om 11 uur was het parkeerterrein al behoorlijk vol, maar de beursorganisator zorgde met 'golfkarretjes' en gratis paraplu's voor verzachting van het 'regenleed'. Het 'netwerkplein' is het centrale punt waar de meeste bezoekers hun bezoek begonnen met overheerlijke koffie en indien gewenst al een vroege lunch met heerlijke broodjes. De sfeer voelde goed en ademde net zoals vorig jaar een duidelijk gevoel van vertrouwen uit in de branche.

Marc Lammers 'verraadt' businessmodel online printbedrijven

Zonder dat hij er erg in gehad zal hebben, vertelde Lammers fijntje hoe het businessmodel van online printbedrijven  in elkaar zit. Het was voor velen waarschijnlijk nieuw dat zijn  dames hockeyteam tijdens een wedstrijd volledig 'aan de monitor' hangen. Hartslag, bloeddruk, snelheid, aantal slagen en talloze andere parameters waren de stuur elementen waarmee Lammers vanaf een grote iPad vanaf de zijlijn  zijn team in  de gaten hield. Scores namen toe, blessures namen af, het nieuwe motiveren kreeg een impuls en het team won talloze wedstrijden, de concurrentie had het nakijken.

De online printbedrijven doen het in feite op dezelfde manier, meten is weten, bijsturen, motiveren, stimuleren en goed contact houden met de 'hartslag' van de doelgroepen, en dat alles 24/7 online. Een verhaal wat door Lammers met gemak in drie kwartier  aan elkaar werd gepraat.

Hij sloot af met: 'Data make things visible, technology makes things possible, people make things happen...... Impossible is Nothing'.

De netwerkvloer

Net zoals vorig jaar was het vooral een 'feest van menselijke ontmoetingen'. Lachen, handen schudden, praten, koffie drinken, een broodje kroket. Voor velen heerlijk een dagje offline, even weg van de dagelijkse drukte. En die indrukken weerspiegelen de positieve ontwikkelingen in de branche. Wat dat betreft is deze dag een duidelijk meetpunt van de positieve sfeer bij zowel leveranciers, fabrikanten, dealers als bezoekers.

'Nieuwkomer' Marco Aarnink

Print.com was één van de weinige nieuwkomers op de Vakdag Print & Sign, zowel op de 'beursvloer' als in het sprekersprogramma. Aarnink trok als het ware de beursvloer leeg. Iedereen leek bij voorbaat nieuwsgierig. Aarnink trad al meermalen in het land op en zei nu met zo een grote opkomst toch wel zenuwachtig te zijn. Zijn verhaal had een geregisseerde opbouw, tot en met de climax van de overname van twee bedrijven. De geruchten bestonden al langere tijd, maar Aarnink wist de verrassingen goed geheim te houden en het was het echte grote nieuws op de Vakdag. Print.com maakt een vliegende start, misschien wel gesymboliseerd door de geheel in print vervaardigde businessclass stoel. De toehoorders werden getrakteerd op een 'frequent flyer boarding pass', die met QR code de reis in Aarninks 'printreis' mogelijk maakte.

Geslaagde dag

Mike Velleman en zijn team kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Hoofdredacteur Robbert Delfos was helaas geveld door griep. Dat zal deze dag extra pijn hebben gedaan voor de altijd zo gepassioneerde journalist die met zijn team de afgelopen maanden flinke prestaties heeft neergezet om PRINTmatters als nieuwe titel te positioneren. Hopelijk kan hij met plezier toch een beetje nagenieten van alle online aandacht die het evenement verdiend heeft gekregen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Vakdag Print & Sign 2020: ‘Vertrouwen in groei’ EVENEMENT - De 7e editie voelde als vertrouwd. Zelfs de indeling van de hal was vrijwel identiek aan vorig jaar. De dynamiek van de branche was in de compacte maar...
  2. Vakdag Print & Sign: handen schudden weer gewoon EVENEMENT - Het voelde bij binnenkomt wat vreemd nadat je in 'corona-modus' uit trein en metro met mondkapje op het NBC congrescentrum instapte. Alleen het scannen van de QR code...
  3. Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal EVENEMENT - Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de 'Sign' hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden...
  4. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

7 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: 2019, print & sign, vakdag

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.