• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • rubriek
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Laurel Brunner
    • Margreeth Colenbrander
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers

EVENEMENT - Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog  worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok dan ooit tevoren. Een zeer geslaagd evenement met de juiste balans tussen netwerken en kennisoverdracht.

• Leestijd ca. 2 minuten

's Morgens om 11 uur was het parkeerterrein al behoorlijk vol, maar de beursorganisator zorgde met 'golfkarretjes' en gratis paraplu's voor verzachting van het 'regenleed'. Het 'netwerkplein' is het centrale punt waar de meeste bezoekers hun bezoek begonnen met overheerlijke koffie en indien gewenst al een vroege lunch met heerlijke broodjes. De sfeer voelde goed en ademde net zoals vorig jaar een duidelijk gevoel van vertrouwen uit in de branche.

Marc Lammers 'verraadt' businessmodel online printbedrijven

Zonder dat hij er erg in gehad zal hebben, vertelde Lammers fijntje hoe het businessmodel van online printbedrijven  in elkaar zit. Het was voor velen waarschijnlijk nieuw dat zijn  dames hockeyteam tijdens een wedstrijd volledig 'aan de monitor' hangen. Hartslag, bloeddruk, snelheid, aantal slagen en talloze andere parameters waren de stuur elementen waarmee Lammers vanaf een grote iPad vanaf de zijlijn  zijn team in  de gaten hield. Scores namen toe, blessures namen af, het nieuwe motiveren kreeg een impuls en het team won talloze wedstrijden, de concurrentie had het nakijken.

De online printbedrijven doen het in feite op dezelfde manier, meten is weten, bijsturen, motiveren, stimuleren en goed contact houden met de 'hartslag' van de doelgroepen, en dat alles 24/7 online. Een verhaal wat door Lammers met gemak in drie kwartier  aan elkaar werd gepraat.

Hij sloot af met: 'Data make things visible, technology makes things possible, people make things happen...... Impossible is Nothing'.

De netwerkvloer

Net zoals vorig jaar was het vooral een 'feest van menselijke ontmoetingen'. Lachen, handen schudden, praten, koffie drinken, een broodje kroket. Voor velen heerlijk een dagje offline, even weg van de dagelijkse drukte. En die indrukken weerspiegelen de positieve ontwikkelingen in de branche. Wat dat betreft is deze dag een duidelijk meetpunt van de positieve sfeer bij zowel leveranciers, fabrikanten, dealers als bezoekers.

'Nieuwkomer' Marco Aarnink

Print.com was één van de weinige nieuwkomers op de Vakdag Print & Sign, zowel op de 'beursvloer' als in het sprekersprogramma. Aarnink trok als het ware de beursvloer leeg. Iedereen leek bij voorbaat nieuwsgierig. Aarnink trad al meermalen in het land op en zei nu met zo een grote opkomst toch wel zenuwachtig te zijn. Zijn verhaal had een geregisseerde opbouw, tot en met de climax van de overname van twee bedrijven. De geruchten bestonden al langere tijd, maar Aarnink wist de verrassingen goed geheim te houden en het was het echte grote nieuws op de Vakdag. Print.com maakt een vliegende start, misschien wel gesymboliseerd door de geheel in print vervaardigde businessclass stoel. De toehoorders werden getrakteerd op een 'frequent flyer boarding pass', die met QR code de reis in Aarninks 'printreis' mogelijk maakte.

Geslaagde dag

Mike Velleman en zijn team kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Hoofdredacteur Robbert Delfos was helaas geveld door griep. Dat zal deze dag extra pijn hebben gedaan voor de altijd zo gepassioneerde journalist die met zijn team de afgelopen maanden flinke prestaties heeft neergezet om PRINTmatters als nieuwe titel te positioneren. Hopelijk kan hij met plezier toch een beetje nagenieten van alle online aandacht die het evenement verdiend heeft gekregen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....
  2. Weekendopinie: Geslaagde Graficus Vakdag 2016 Het succes van de derde editie van de Graficus Vakdag was vooral te danken aan de gezellige en ontspannen sfeer, zonder dat er echt sprake was van een baanbrekend 'smart'...
  3. Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal EVENEMENT - Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de 'Sign' hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden...
  4. Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’ MARKETING - Het thema 'street art' moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

7 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Onderwerp: evenement Tags: 2019, print & sign, vakdag

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

onze premium partners

“sign-print-expo-2019”
Registratie voor bezoekers is geopend, gebruik code 71943007
“hubergroup” “kabel” “paper2day”

onze partners

“agfa” goc
gws multicopy
printcom multipress “vigc” drukwerkdeal
partners” height= prindustry reclameland dienstencentrum
controlmedia

elke dag kennis en visie op uw netvlies, zo een kennisbron laat je toch niet aan je voorbij gaan?

“actie”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geef door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Control Media gaat opnieuw voor LED UV 19 februari 2019
  • Drukkerij VD uit Temse 19 miljoen euro omzet met 110 medewerkers 19 februari 2019
  • Italiaanse bouwer van verpakkingspersen aan de slag met Kodak’s Ultrastream 19 februari 2019
  • Antalis wellicht in andere handen 18 februari 2019
  • Britse drukkers geen groot voorstander tweede referendum 18 februari 2019

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

onze media relaties

“blokboek” “brievenbusreclame”
“cmbo” “kvgo”
“vkgo” “papier-karton”
“gsob” “inct”
“grafisch “jumpline”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Kennisprogramma eerste beursdag Sign & Print Expo
  • Adformatie zegt: ‘Print is helemaal terug’
  • TetraPak Denton stapt in RotaJET voor verpakkingen
  • Telegraaf en AD online vaker groter dan in print
  • Branchebrede informatievoorziening energiebesparing

Reacties

  • Henk Gianotten op Feiten en fabels maken samen de CO2 marketing
  • Peter Luit op Parenco beleefde een spannende geschiedenis
  • Henk Gianotten op Ga in 2019 vooral maken wat klanten vragen
  • Henk Gianotten op Aarnink: ‘Print.com moet een ‘love brand’ worden’
  • Henk Gianotten op Parenco beleefde een spannende geschiedenis

Contact

BTW: NL091381307B02
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing