• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers

EVENEMENT - Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog  worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok dan ooit tevoren. Een zeer geslaagd evenement met de juiste balans tussen netwerken en kennisoverdracht.

• Leestijd ca. 2 minuten

's Morgens om 11 uur was het parkeerterrein al behoorlijk vol, maar de beursorganisator zorgde met 'golfkarretjes' en gratis paraplu's voor verzachting van het 'regenleed'. Het 'netwerkplein' is het centrale punt waar de meeste bezoekers hun bezoek begonnen met overheerlijke koffie en indien gewenst al een vroege lunch met heerlijke broodjes. De sfeer voelde goed en ademde net zoals vorig jaar een duidelijk gevoel van vertrouwen uit in de branche.

Marc Lammers 'verraadt' businessmodel online printbedrijven

Zonder dat hij er erg in gehad zal hebben, vertelde Lammers fijntje hoe het businessmodel van online printbedrijven  in elkaar zit. Het was voor velen waarschijnlijk nieuw dat zijn  dames hockeyteam tijdens een wedstrijd volledig 'aan de monitor' hangen. Hartslag, bloeddruk, snelheid, aantal slagen en talloze andere parameters waren de stuur elementen waarmee Lammers vanaf een grote iPad vanaf de zijlijn  zijn team in  de gaten hield. Scores namen toe, blessures namen af, het nieuwe motiveren kreeg een impuls en het team won talloze wedstrijden, de concurrentie had het nakijken.

De online printbedrijven doen het in feite op dezelfde manier, meten is weten, bijsturen, motiveren, stimuleren en goed contact houden met de 'hartslag' van de doelgroepen, en dat alles 24/7 online. Een verhaal wat door Lammers met gemak in drie kwartier  aan elkaar werd gepraat.

Hij sloot af met: 'Data make things visible, technology makes things possible, people make things happen...... Impossible is Nothing'.

De netwerkvloer

Net zoals vorig jaar was het vooral een 'feest van menselijke ontmoetingen'. Lachen, handen schudden, praten, koffie drinken, een broodje kroket. Voor velen heerlijk een dagje offline, even weg van de dagelijkse drukte. En die indrukken weerspiegelen de positieve ontwikkelingen in de branche. Wat dat betreft is deze dag een duidelijk meetpunt van de positieve sfeer bij zowel leveranciers, fabrikanten, dealers als bezoekers.

'Nieuwkomer' Marco Aarnink

Print.com was één van de weinige nieuwkomers op de Vakdag Print & Sign, zowel op de 'beursvloer' als in het sprekersprogramma. Aarnink trok als het ware de beursvloer leeg. Iedereen leek bij voorbaat nieuwsgierig. Aarnink trad al meermalen in het land op en zei nu met zo een grote opkomst toch wel zenuwachtig te zijn. Zijn verhaal had een geregisseerde opbouw, tot en met de climax van de overname van twee bedrijven. De geruchten bestonden al langere tijd, maar Aarnink wist de verrassingen goed geheim te houden en het was het echte grote nieuws op de Vakdag. Print.com maakt een vliegende start, misschien wel gesymboliseerd door de geheel in print vervaardigde businessclass stoel. De toehoorders werden getrakteerd op een 'frequent flyer boarding pass', die met QR code de reis in Aarninks 'printreis' mogelijk maakte.

Geslaagde dag

Mike Velleman en zijn team kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Hoofdredacteur Robbert Delfos was helaas geveld door griep. Dat zal deze dag extra pijn hebben gedaan voor de altijd zo gepassioneerde journalist die met zijn team de afgelopen maanden flinke prestaties heeft neergezet om PRINTmatters als nieuwe titel te positioneren. Hopelijk kan hij met plezier toch een beetje nagenieten van alle online aandacht die het evenement verdiend heeft gekregen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....
  2. Vakdag Print & Sign 2020: ‘Vertrouwen in groei’ EVENEMENT - De 7e editie voelde als vertrouwd. Zelfs de indeling van de hal was vrijwel identiek aan vorig jaar. De dynamiek van de branche was in de compacte maar...
  3. ISI daagt bezoekers uit tijdens Sign & Print Expo! MARKETING - De Sign & print Expo in Gorinchem is een vast item op de beurskalender van ISI. Deze editie laat ISI zich uitdagen door bezoekers....
  4. Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal EVENEMENT - Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de 'Sign' hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

7 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: 2019, print & sign, vakdag

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021
  • Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag 15 januari 2021
  • Oproep brancheverkenning signmarkt door Techniek Nederland 14 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze
  • WhatTheyThink over Nederlandse grafische branche
  • Over een maand: de ‘Flex’ editie van #BOPE

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing