• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

JA/JA-sticker vanaf 2018 in Amsterdam

PERSBERICHTEN – Het heeft even geduurd, maar de JA/JA-sticker gaat vanaf 2018 van start in Amsterdam. Verliest Royal Jongbloed de bijbel als drukorder? Erik Wink koopt vellendrukkerij van BDU. Gelijke winst in 2016 voor manroland systems. En meer persberichten.

Maar eerst de JA/JA-sticker. In 2018 mag (ongeadresseerd) reclamedrukwerk in Amsterdam alleen nog in brievenbussen worden gestopt met een JA/JA-sticker, aldus een besluit van wethouder Abdeluheb Choho van Amsterdam. Huishoudens zonder sticker blijven automatisch van dit soort reclame verschoond. Huis-aan-huisbladen zijn uitgezonderd van het verbod. Vanwege de gang naar de rechter door onder meer het KVGO gaat Amsterdam het nieuwe systeem en de uitgifte van de stickers zelf organiseren. Invoering kost jaarlijks ruim 230.000 euro. In het najaar dient een rechtszaak van onder meer het KVGO tegen de gemeente Amsterdam om dit besluit aan te vechten. Bron: Het Parool.

Nieuw: ‘Drukwerkdeal Op Maat’

Onder de naam ‘Drukwerkdeal Op Maat’ biedt de internetdrukker uit Deventer ‘een printmanagementoplossing voor alles wat niet standaard te regelen is’. Complexe logistieke vragen, bijvoorbeeld., maar ook distributie, inkoop, voorraadbeheer en handling. ‘Negentig procent van onze klanten kan met die workflow honderd procent uit de voeten,’ zegt Michael Willems, projectmanager bij Drukwerkdeal Op Maat. ‘Maar er is een gedeelte, denk aan bureaus en marketingprofessionals, dat veeleisender is. Die willen bijvoorbeeld combinatieverzendingen, of hebben aanvullende wensen over branding of handling. Klanten willen uiteindelijk toch gewoon één adres voor hun drukwerk.’

Bijbel weg bij Royal Jongbloed

Het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) gaat voortaan zelf bijbels uitgeven. Daarmee komt er een einde aan de jarenlange samenwerking met uitgeverij Royal Jongbloed. De 'Groene Bijbel' is niet de aanleiding geweest om uiteen te gaan, benadrukken Wolters en Buitenwerf. Afgelopen winter kreeg Jongbloed kritiek toen een speciale eco-Bijbel niet van gerecycled papier bleek te zijn gemaakt, zoals beloofd was. Royal Jongbloed blijft mogelijk nog wel de drukker. Het bedrijf uit Heerenveen kan als een van de weinigen drukken op dun bijbelpapier. Bron: dagblad Trouw.

Winst en nieuwe strategie manroland websystems

De cijfers over het jaar 2016 zien er goed uit, maar toch maakt manroland websystems (rotatiepersen) bekend dat het een nieuwe strategie heeft ontworpen: meer gericht op verpakkingen (groeit met vier procent per jaar) en meer gericht op het upgraden (retrofit) van bestaande rotatiepersen, niet alleen van het eigen merk, maar ook voor andere persfabrikanten, zoals Goss. Op zich geven de cijfers van 2016 (omzet 242 miljoen euro en 6.5 miljoen euro winst) geen directe aanleiding voor een nieuwe strategie, maar de orderstroom van nieuwe rotatiepersen daalt wereldwijd, ook bij wereldmarktleider manroland (‘WE ARE PRINT’), dus het is tijd om ook andere deelmarkten op te zoeken.

BDU vellendrukkerij op eigen benen

De verzelfstandiging van de vellendrukkerij van BDUPrint is een feit. Op vrijdag 30 juni 2017 hebben Henk van Esch (algemeen directeur BDU, rechts op de foto) en Erik Wink, directeur vellendrukkerij BDU, bij de notaris de stukken getekend. Daardoor staat per 1 juli 2017 de vellendrukkerij op eigen benen. Elf medewerkers zetten hun werkzaamheden in het nieuwe bedrijf onder leiding van Wink voort. Bron: BDU.

Tijdschrift Saar: eerst betalen, dan drukken

Online uitgever Snippet Media gaat voor het eerst een papieren tijdschrift uitbrengen met dezelfde naam als het succesvolle online magazine Saar. Maar om er zeker van te zijn dat er voldoende exemplaren worden verkocht, moet er eerst 5.95 euro worden betaald: bij 10.000 betalende abonnees wordt de drukpers pas aangezet. Dus geen POD, maar Pay Before Print.

Ups en downs van Heidelberg

HeidelbergIn vakblad print.de stond een overzicht van de ontwikkeling van persenfabrikant Heidelberg in cijfers over de laatste tien jaar. Vergelijk 2007 eens met 2016 in omzet (3.560 mio tegen 2.500 mio euro), winst (263 mio tegen 36 mio euro) en aantal medewerkers (19.700 tegen 11.800 personen). En ondanks deze forse daling nog steeds de grootste van de wereld.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. JA/JA-sticker kost Amsterdam bijna half miljoen euro PERSBERICHTEN – Directie Joh. Enschedé door de knieën voor beter sociaal plan. Invoering JA/JA-sticker kost Amsterdam eerste jaar bijna half miljoen euro. Meer dan 450 deelnemers aan de jaarlijkse Conventie...
  2. ‘JA-JA sticker in Amsterdam is emotie’, zegt KVGO Veel persberichten vorige week, met veel informatie over de JA-JA-stickers. ‘Keuze Amsterdam voor JA-JA sticker gebaseerd op emotie en niet op ratio’, zegt het KVGO. Pech voor drukkers van retailfolders,...
  3. Uitstel JA/JA-sticker Amsterdam: of toch afstel? BRANCHE – De invoeringsdatum van de JA-/A sticker op de Amsterdamse brievenbussen is uitgesteld. De gemeente zal nog voor de zomer met een nieuwe datum komen. Door het uitstel zorgt...
  4. Nieuwe fase in soap ‘JA/JA’ sticker in Amsterdam KORT NIEUWS - De gemeente Amsterdam gaat onderzoeken of het huis-aan-huisblad City Amsterdam 'aangepakt' kan worden. De gemeente vindt dat het blad 'gewoon' een reclamefolder is. Het Parool publiceerde vandaag...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

28 juli 2017 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: bdu, Jongbloed. JA/JA-sticker, snippet media

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.