• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

‘JA-JA sticker in Amsterdam is emotie’, zegt KVGO

folders

Veel persberichten vorige week, met veel informatie over de JA-JA-stickers. ‘Keuze Amsterdam voor JA-JA sticker gebaseerd op emotie en niet op ratio’, zegt het KVGO. Pech voor drukkers van retailfolders, maar huis aan huiskranten mogen wél in de brievenbus. Een overzicht van het nieuws.

ja-nee-stickerMaar eerst die JA-JA stickers in Amsterdam. De Amsterdamse gemeenteraad heeft het initiatiefvoorstel van de Partij voor de Dieren voor het invoeren van een JA-JA sticker voor reclamedrukwerk in 2017 aangenomen. Het KVGO betreurt dit en kijkt samen met andere brancheorganisaties naar mogelijkheden voor juridische stappen tegen dit besluit. De nieuwe regel met de JA-JA-sticker moet in 2017 van start gaan.

Huis aan huisbladen

Opvallend aan het besluit van de Amsterdamse gemeenteraad is dat de gratis verspreide huis aan huisbladen niet vallen onder het nieuwe regiem: deze weekbladen kunnen dus nog steeds in elke brievenbus worden gestopt, tenzij daar een NEE/NEE-sticker op staat. Voor drukkers van folders als Drukkerij Em. De Jong en Roto Smeets Group is dat dus een forse tegenvaller, maar voor krantendrukkerijen rond Amsterdam als Rodi Rotatiedruk en Persgroep Printing is dat juist een kans. Al dan niet voorzien van een apart gedrukte folder.

Brievenbusreclame

direct-mailbbr-20Op 26 mei houdt BBR in Amsterdam het jaarlijkse congres over brievenbusreclame, maar in het programma is nog geen rekening gehouden met de actualiteit van de JA/JA-sticker. Wel zeggen de organisatoren dat ‘de markt is disruptief veranderd. Down under is Up above. Pull is het nieuwe Push. De consument aan de knoppen. Hoe ga je daarmee om als brievenbus markeer?’

Partnerprogramma voor resellers bij Drukwerkdeal

partnerprogrammaDrukwerkdeal.nl lanceerde vorige week een nieuw partnerprogramma voor resellers. Deelnemers aan het programma maken aanspraak op partnerkortingen en een vaste accountmanager. Ook hebben ze toegang tot een co-marketingfonds, waarin Drukwerkdeal.nl partners tot 50% tegemoetkomt bij promoties, en verschillende online tools en services van Drukwerkdeal.nl.

Xerox vereenvoudigt kleurbeheer inkjetpersen

Xerox helpt grafimediabedrijven en servicebureaus door de tijdrovende, proces-intensieve ─ en daardoor vaak complexe ─ kleurcorrectieprocedures bij hoog volume inkjetpersen te verminderen. Er is geen kleurdeskundigheid meer nodig, want de Xerox ACM-oplossing automatiseert kleurcorrectieprocessen, vermindert het aantal stappen drastisch en verkort de stilstand van de inkjetpers van uren tot minuten.

Tweedehandsjes bij Heidelberg

Roth

Wolfgang Roth

Wereldwijd is Heidelberg de grootste speler op het gebied van tweedehands apparatuur. In lijn hiermee heeft Heidelberg Benelux het afgelopen jaar de verkoop en service van tweedehands machines binnen de eigen organisaties geïntegreerd. Managing Director Wolfgang Roth: ‘En met succes: steeds meer klanten weten ons te vinden op dit gebied. Daarbij kijken we ook over de eigen grenzen heen. Onze ‘remarketed specialisten’ zijn dé spin in het web op het gebied van vraag en aanbod van tweedehands machines, zowel als het gaat om Heidelberg machines als machines van andere merken.’

Tweede 160-paginapers voor WKS Gruppe

WKS-ordert-zweite-160-Seiten-Rollenoffset-Anlage_9232_articleWKS is een van de grootste offsetdrukkers van Duitsland en drukt vooral folders en tijdschriften op grote rotatiepersen. Het bedrijf heeft een tweede 80-paginapers (of 160 pagina’s) van manroland web systems besteld, een Lithoman met een breedte van maar liefst 4.5 meter en daarmee de grootste offsetpers ter wereld. De nieuwe pers moet eind dit jaar operationeel zijn. Volgens Henk Gianotten is deze investering een bedreiging voor de Roto Smeets Group. 'De Duitse groep WKS kondigde aan dat ze in hun vestiging in Wassenberg (bij Roermond net over de grens) nog een 160-pagina offsetrotatiemachine gaan plaatsen. Men gebruikt nu al zo'n machine die bestaat uit 2 gekoppelde 80-paginamachines en verhoogt daarmee de productie nog verder. Binnen de tijdsperiode van 4 maanden installeert Man-Roland Web bij onze oosterburen zo'n extra capaciteit van 160-, henkgianottenresp.96- en nog eens 96-pagina's bij drukkerijen die zich gespecialiseerd hebben in retaildrukwerk, het segment waar Roto Smeets zegt diepdrukorders te verliezen aan offsetrotatie. Samen met de capaciteitsuitbreiding bij Em. De Jong ontstaat er in een relatief korte periode een enorm extra aanbod. Dat maakt het voor de mensen in Deventer en Weert er niet gemakkelijker op.' Aldus Henk Gianotten (foto) in een reactie.

Liedjes op Coca-Cola flesjes

Meer dan 70 verschillende flarden van liedjesteksten zullen deze zomer in de V.S. op de labels van Coca-Cola flesjes prijken. De actie is een onderdeel van de "Share a Coke" campagne.

coca cola

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. JA/JA-sticker vanaf 2018 in Amsterdam PERSBERICHTEN – Het heeft even geduurd, maar de JA/JA-sticker gaat vanaf 2018 van start in Amsterdam. Verliest Royal Jongbloed de bijbel als drukorder? Erik Wink koopt vellendrukkerij van BDU. Gelijke...
  2. Uitstel JA/JA-sticker Amsterdam: of toch afstel? BRANCHE – De invoeringsdatum van de JA-/A sticker op de Amsterdamse brievenbussen is uitgesteld. De gemeente zal nog voor de zomer met een nieuwe datum komen. Door het uitstel zorgt...
  3. Nieuwe fase in soap ‘JA/JA’ sticker in Amsterdam KORT NIEUWS - De gemeente Amsterdam gaat onderzoeken of het huis-aan-huisblad City Amsterdam 'aangepakt' kan worden. De gemeente vindt dat het blad 'gewoon' een reclamefolder is. Het Parool publiceerde vandaag...
  4. JA/JA-sticker kost Amsterdam bijna half miljoen euro PERSBERICHTEN – Directie Joh. Enschedé door de knieën voor beter sociaal plan. Invoering JA/JA-sticker kost Amsterdam eerste jaar bijna half miljoen euro. Meer dan 450 deelnemers aan de jaarlijkse Conventie...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

25 april 2016 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: drukkerij Em. de jong, drukwerkdeal.nl, kvgo, WKS

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Webwinkel Vakdagen op 29 en 30 juni aanstaande 20 mei 2022
  • Kamer van Koophandel: hogere energiekosten worden vaak niet doorberekend 20 mei 2022
  • MAKE IT ’22 Benelux trok maar liefst 300 bezoekers 20 mei 2022
  • Fujifilm met zes nieuwe printers op Fespa 20 mei 2022
  • Afbreekbare waterdichte papiercoating 19 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Commercieel medewerker binnendienst (junior)
  • Account / trafficmanager
  • Eindcontroleur
  • DTP-er/sign medewerker (16-32 uur)
  • Verkoper binnendienst
  • Teamleider Klant Contact Centrum

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen
  • Omgaan met tegengestelde bewegingen in de branche
  • Drugs gebruikt? Bewijs het maar
  • Xeikon’s IDERA laat in huisshow’22 zien wat hij kan
  • Jaar- en kwartaalcijfers high-end printerfabrikanten

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.