• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Erwin Versteeg over de Vistaprint drukwerkwinkel

MARKETING - Erwin Versteeg van De Goedkoopste Drukkerij reageerde op het artikel over de 'drukwerkwinkel' van Vistaprint en de reacties hierop door onder meer algemeen directeur Annette Dales van Multicopy.

Erwin Versteeg

Het artikel ‘Multicopy niet bezorgd over drukwerkwinkel’ op Printmedianieuws is de aanzet geweest tot dit artikel. In mijn ogen is het ‘nieuwe’ Multicopy zeker in staat geweest zich een veel moderner en efficiënter imago te geven als in het verleden. Dit geldt dan ook als echte totaalleverancier. In die zin eigenlijk geen wezenlijk verschil natuurlijk met degoedkoopstedrukkerij.nl (en andere ‘internetdrukkers’).

Bordje

Helemaal niet als wij bij onze partners ons bordje op de deur zouden schroeven. Het zouden dan met een aangepaste inrichting ook zomaar drukwerkwinkels kunnen zijn. Tenminste voor de buitenwereld. Ook veel Multicopy’s hebben nog een deel van de productie zelf in huis. Het grote verschil zit juist in het samenwerken zonder franchise contracten. Gewoon op basis van elke dag weer zodanig ons best doen en bewijzen dat wij de juiste partner zijn. Dit op zowel de persoonlijke omgang, de beschikbare eigen productie middelen, de meerwaarde ten aanzien aanleveren werk, de leadgeneratie en de productontwikkeling.

Dit allemaal ondersteund met een uitgekiende automatisering. Het is bij ons dan ook vanaf het begin erg belangrijk duidelijk de kaders aan te geven zodat de verwachtingen helder zijn. Daarbij korte lijnen naar onze partners en eigenlijk alle contacten afsluiten met een ‘deal’ cq ‘afspraak’. Gelieve geen open einde constructies.

Onderscheidend

Het artikel heeft ons dan ook aangezet om nog nauwkeuriger te kijken na onze relaties en orders. Het onderscheidend willen zijn door verrassende producten aan te bieden is een bewuste keuze geweest. Hierdoor wilden we bereiken, dat door slim om te gaan met SEO en e-marketing, er toch een bepaalde doelgroep werd bereikt. We werkten natuurlijk altijd al als zijnde de drukker om de hoek, maar dan met behulp van internet. Dat het om het persoonlijke gaat hebben we altijd gekoesterd en aangehouden. Daarom ook onze wijze van werven en werken met partners. Bewust partners waarbij we niet alleen werk halen. Ook laten we waar mogelijk werk maken bij onze partner. Je moet dan denken aan een nicheproducten, same-day deliveries, ontwerp of signproducten. Daarbij hebben we één exclusieve partner in een werkgebied.

Door de keuze om niet meer voor collega ‘internetdrukkers’ te werken hebben we daarbij voor onszelf op een bepaald moment extra productie middelen gecreëerd.

52 partners

Tijdens de nauwkeurige analyse konden we voor onszelf de conclusie trekken dat de weg die we in hebben geslagen een weg is die we aan kunnen houden. Op details weliswaar wat aangepast. Maar in de grote lijn doorgaan met werken met partners, verrassende producten en op persoonlijk ‘e-marketing’ niveau pro-actief advies over bijvoorbeeld toepassingen. Daardoor is er met de beschikbare personeelsleden ook meer tijd voor echt persoonlijk contact. Inmiddels hebben we 52 partners waarvan een 12 nu nog als potentieel partner. De partners hebben voordelen als leadgeneratie, coaching en scholing mogelijkheden, gratis marketing ondersteuning, betaling op rekening, extra marge etc. etc. Meer dan de helft van onze orders is daarbij maatwerk. Ruim 35% van de gehele omzet is inmiddels export. Met name dan België en Duitsland. De groei in 2017 t.o.v. van 2016 is daarbij met name te danken aan klanten met meerdere filialen. Hieronder onder meer hotelketens, kledingwinkels en musea.

Al met al is het mooi te zien hoe verschillende bedrijven op elk zijn eigen manier (of eigen wijze) kijkt naar de markt. Deze markt qua marketing benadert en probeert zijn ‘branding’ onderscheidend te laten zijn. In die zin kunnen we ook veel leren van elkaar. Dit allemaal nog los van de omzetcijfers. De marge bepaalt wat dat betreft het bestaansrecht. Net als vroeger trekt in die zin elke ‘verkoper’ zijn eigen klanten. Klanten die bij hem of haar passen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Erwin Versteeg onttrekt zich aan grafisch imago Pas aan het einde van het interview maakt Erwin Versteeg van o.a. degoedkoopstedrukkerij.nl duidelijk dat hij als pionier van het omarmen van printportals binnen de bestaande grafische branche raar werd...
  2. Eerste drukwerkwinkel voor Cimpress/Vistaprint PERSBERICHTEN – Online drukker Cimpress heeft een eigen drukwerkwinkel geopend: moet MultiCopy zich zorgen maken? Nieuwe eigenaren Telegraaf maken schoonschip bij TMG. Tweede grote 96-pagina rotatiepers voor Weiss-Druck. Ando Graphic...
  3. Multicopy niet bezorgd over ‘drukwerkwinkel’ BRANCHE – Online gigant Cimpress is een drukwerkwinkel begonnen onder de naam ‘Vistaprint Studio’. Moet Multicopy zich zorgen maken over deze (eerste) stap van Cimpress/Vistaprint? Algemeen directeur Annette Dales van...
  4. Vistaprint groeit van 450 naar 600 banen Ook deze week een selectie van de vele persberichten, die wekelijks bij printmedianieuws binnen komen. Vistaprint in Venlo heeft 150 vacatures. Albe de Coker is de beste drukkerij, zegt Sumis....

marketing

30 augustus 2017 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: degoedkoopstedrukkerij.nl, MultiCopy

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.