• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Erwin Versteeg over de Vistaprint drukwerkwinkel

MARKETING - Erwin Versteeg van De Goedkoopste Drukkerij reageerde op het artikel over de 'drukwerkwinkel' van Vistaprint en de reacties hierop door onder meer algemeen directeur Annette Dales van Multicopy.

Erwin Versteeg

Het artikel ‘Multicopy niet bezorgd over drukwerkwinkel’ op Printmedianieuws is de aanzet geweest tot dit artikel. In mijn ogen is het ‘nieuwe’ Multicopy zeker in staat geweest zich een veel moderner en efficiënter imago te geven als in het verleden. Dit geldt dan ook als echte totaalleverancier. In die zin eigenlijk geen wezenlijk verschil natuurlijk met degoedkoopstedrukkerij.nl (en andere ‘internetdrukkers’).

Bordje

Helemaal niet als wij bij onze partners ons bordje op de deur zouden schroeven. Het zouden dan met een aangepaste inrichting ook zomaar drukwerkwinkels kunnen zijn. Tenminste voor de buitenwereld. Ook veel Multicopy’s hebben nog een deel van de productie zelf in huis. Het grote verschil zit juist in het samenwerken zonder franchise contracten. Gewoon op basis van elke dag weer zodanig ons best doen en bewijzen dat wij de juiste partner zijn. Dit op zowel de persoonlijke omgang, de beschikbare eigen productie middelen, de meerwaarde ten aanzien aanleveren werk, de leadgeneratie en de productontwikkeling.

Dit allemaal ondersteund met een uitgekiende automatisering. Het is bij ons dan ook vanaf het begin erg belangrijk duidelijk de kaders aan te geven zodat de verwachtingen helder zijn. Daarbij korte lijnen naar onze partners en eigenlijk alle contacten afsluiten met een ‘deal’ cq ‘afspraak’. Gelieve geen open einde constructies.

Onderscheidend

Het artikel heeft ons dan ook aangezet om nog nauwkeuriger te kijken na onze relaties en orders. Het onderscheidend willen zijn door verrassende producten aan te bieden is een bewuste keuze geweest. Hierdoor wilden we bereiken, dat door slim om te gaan met SEO en e-marketing, er toch een bepaalde doelgroep werd bereikt. We werkten natuurlijk altijd al als zijnde de drukker om de hoek, maar dan met behulp van internet. Dat het om het persoonlijke gaat hebben we altijd gekoesterd en aangehouden. Daarom ook onze wijze van werven en werken met partners. Bewust partners waarbij we niet alleen werk halen. Ook laten we waar mogelijk werk maken bij onze partner. Je moet dan denken aan een nicheproducten, same-day deliveries, ontwerp of signproducten. Daarbij hebben we één exclusieve partner in een werkgebied.

Door de keuze om niet meer voor collega ‘internetdrukkers’ te werken hebben we daarbij voor onszelf op een bepaald moment extra productie middelen gecreëerd.

52 partners

Tijdens de nauwkeurige analyse konden we voor onszelf de conclusie trekken dat de weg die we in hebben geslagen een weg is die we aan kunnen houden. Op details weliswaar wat aangepast. Maar in de grote lijn doorgaan met werken met partners, verrassende producten en op persoonlijk ‘e-marketing’ niveau pro-actief advies over bijvoorbeeld toepassingen. Daardoor is er met de beschikbare personeelsleden ook meer tijd voor echt persoonlijk contact. Inmiddels hebben we 52 partners waarvan een 12 nu nog als potentieel partner. De partners hebben voordelen als leadgeneratie, coaching en scholing mogelijkheden, gratis marketing ondersteuning, betaling op rekening, extra marge etc. etc. Meer dan de helft van onze orders is daarbij maatwerk. Ruim 35% van de gehele omzet is inmiddels export. Met name dan België en Duitsland. De groei in 2017 t.o.v. van 2016 is daarbij met name te danken aan klanten met meerdere filialen. Hieronder onder meer hotelketens, kledingwinkels en musea.

Al met al is het mooi te zien hoe verschillende bedrijven op elk zijn eigen manier (of eigen wijze) kijkt naar de markt. Deze markt qua marketing benadert en probeert zijn ‘branding’ onderscheidend te laten zijn. In die zin kunnen we ook veel leren van elkaar. Dit allemaal nog los van de omzetcijfers. De marge bepaalt wat dat betreft het bestaansrecht. Net als vroeger trekt in die zin elke ‘verkoper’ zijn eigen klanten. Klanten die bij hem of haar passen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Erwin Versteeg onttrekt zich aan grafisch imago Pas aan het einde van het interview maakt Erwin Versteeg van o.a. degoedkoopstedrukkerij.nl duidelijk dat hij als pionier van het omarmen van printportals binnen de bestaande grafische branche raar werd...
  2. Eerste drukwerkwinkel voor Cimpress/Vistaprint PERSBERICHTEN – Online drukker Cimpress heeft een eigen drukwerkwinkel geopend: moet MultiCopy zich zorgen maken? Nieuwe eigenaren Telegraaf maken schoonschip bij TMG. Tweede grote 96-pagina rotatiepers voor Weiss-Druck. Ando Graphic...
  3. Multicopy niet bezorgd over ‘drukwerkwinkel’ BRANCHE – Online gigant Cimpress is een drukwerkwinkel begonnen onder de naam ‘Vistaprint Studio’. Moet Multicopy zich zorgen maken over deze (eerste) stap van Cimpress/Vistaprint? Algemeen directeur Annette Dales van...
  4. Vistaprint groeit van 450 naar 600 banen Ook deze week een selectie van de vele persberichten, die wekelijks bij printmedianieuws binnen komen. Vistaprint in Venlo heeft 150 vacatures. Albe de Coker is de beste drukkerij, zegt Sumis....

marketing

30 augustus 2017 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: degoedkoopstedrukkerij.nl, MultiCopy

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Igepa Belux kondigt samenwerking aan met KOMORI en MBO groep 20 maart 2023
  • Tickets voor Ecoprint beschikbaar 20 maart 2023
  • European Carton Excellence Award open voor inzendingen 20 maart 2023
  • JWEI grootformaat snijplotter voor Lithografen in Haarlem 20 maart 2023
  • Prindustry kijkt goed terug op Sign & Print Expo 17 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs
  • #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Geostick: witte raaf in zelfklevende roll2roll labeldruk
  • Roularta Media Group in 2022 14 procent meer omzet

Reacties

  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.