• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

XpressionLabs over de toekomst web-to-print

MARKETING - Een onderwerp waar XpressionLabs zich al jaren met veel plezier op stort, met succes! Dit jaar maakt het extra bijzonder omdat in januari de opvolger van XpressionManager is gelanceerd, genaamd 'XpressionManager Reloaded'. Hierover hebben we een gesprek gehad met directeur Peter Koops over keuzes die hij heeft moeten maken en zijn kijk op de toekomst van web-to-print.

Peter Koops

Al eerder hebben we kennis mogen maken met Peter Koops en zijn bedrijf XpressionLabs in het artikel 'Peter Koops gek op techniek en cijfers'. In dit interview richten we ons op vraagstukken die komen kijk bij het ontwikkelen van een nieuw product om de grafische branche nog beter van dienst te zijn.

XpressionWie?

In het kort, 10 jaar geleden ben ik begonnen als startup met de ontwikkeling van XpressionManager. Hierbij zag ik een kans om het bestelgemak te verbeteren en administratieve handelingen te verminderen. Deze laatste jaren zijn we uitgegroeid tot een professionele organisatie met verschillende softwareoplossingen onder de bedrijfsnaam XpressionLabs. Met het product XpressionManager bieden we grafische bedrijven een verdienmodel waarbij ze hun dienstverlening kunnen uitbreiden, klanten binden en processen optimaliseren. Zo kunnen deze klanten binnen hun huisstijl communicatiemiddelen eenvoudig opmaken en bestellen.

Hoe kijk je aan tegen de veranderingen die het printlandschap momenteel ondergaat?

Wij lezen en beantwoorden deze vraag door de bril als softwareleverancier binnen de grafische branche. Hierbij zien we dat de prijs steeds meer centraal is komen te staan en dat hier veel bedrijven op sturen door hun processen te automatiseren en samenwerkingen op te zoeken. Wanneer deze processen eenmaal ingericht zijn, verschuift de behoefte aan meer toepassingen aan de klantzijde binnen web-to-print. Denk hierbij aan bestandsbeheer of het publiceren naar verschillende (online) kanalen.

Verder zien wij een toename in de vraag naar personalisatie mogelijkheden in communicatiemiddelen. Persoonlijke benadering wint dan ook ten opzicht van massacommunicatie.

Hoe sluiten jullie hier op aan?

XpressionManager biedt B2B mogelijkheden voor het aanmaken van (eigen) leveranciers gekoppeld aan oplage en gepersonaliseerde communicatiemiddelen. Zo is de klant in de breedste zin op het gebied van communicatiemiddelen te bedienen. Daarnaast is XpressionManager als web-to-print systeem 24/7 beschikbaar en biedt zij een efficiënte workflow. Zo hebben we diverse koppelingen op de plank liggen die aansluiten op de veelal bekende MIS systemen in de grafische branche.

Waarom de keuze om XpressionManager op te volgen?

Het fundament was inmiddels 10 jaar oud waarbij er tussentijd veel veranderd is op het gebied van technologie en security. Met de kennis en ervaring die we hebben opgedaan zijn we van de grond af aan opnieuw gaan ontwikkelen. Het resultaat is dan ook een fris B2B product dat nóg gebruiksvriendelijker, sneller en veiliger is. Met XpressionManager Reloaded zijn we klaar voor de toekomst en bieden dit bestaande en nieuwe klanten graag aan.

Hoe speelt XpressionLabs in op de toekomst?

Door behoeftes vanuit de branche en bestaande klanten te blijven combineren met onze ideeën, waarna oplossingen worden ontwikkeld om gebruikers nog beter te voorzien van dienstverlening. Op deze manier hopen we ons te kunnen blijven positioneren als marktleider in de grafische branche op gebied van beheer-, opmaak- en bestel applicaties.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Peter Koops gek op techniek en cijfers MENSEN - Algemeen directeur Peter Koops van XpressionLabs uit Emmen steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag dichtbij de techniek leeft. Maar hij kan het ook niet laten...
  2. Web-To-Print 2016: De Toekomst van Print EVENEMENT - Het W2P event 2016, georganiseerd door CMBO, GOC, KVGO en Scriptworx vond dit jaar plaats op 13 oktober bij hoofdsponsor Ricoh in ’s Hertogenbosch. Een verslag door gastauteur...
  3. De Toekomst van Print met Marco Aarnink EVENEMENT - Op donderdag 13 december organiseren CMBO en FESPA Nederland opnieuw hun gezamenlijke eindejaarsbijeenkomst, ditmaal onder de titel: ‘De Toekomst van Print’....
  4. Toekomst van uitgeven blijft verbonden met print ‘The bright future of publishing’, was de titel waaronder op 17 maart 2016 het 18de Senefelder Misset-uitgeefseminar van start ging. Ook het ondersteunende beeld loog er niet om: een boven...

marketing

16 april 2018 door marketing Reageer

Categorie: marketing

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021
  • Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag 15 januari 2021
  • Oproep brancheverkenning signmarkt door Techniek Nederland 14 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze
  • WhatTheyThink over Nederlandse grafische branche
  • Over een maand: de ‘Flex’ editie van #BOPE

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing