• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Inspiratie en samenwerking met jumpline.eu

PERSBERICHTEN - De zomer is volop gaande, de snelheid neemt misschien hier en daar wat af. Niet bij de redactie van printmedianieuws. Met ons 5 jarig bestaan zijn we volop in beweging om zowel onze partners als onze abonnees steeds beter  te kunnen bedienen.

Vandaag kwamen we tot een akkoord met Stef Verhoeven van jumpline.eu, met wie we gaan samenwerken op het gebied van content en partners. Jumpline richt zich op ontwerpers, dus op het begin van het print publicatie traject. Jumpline is opgericht vanuit het bedrijf Argosgrafix.  Stef Verhoeven, Stan Dresselaers en Jill Geens zorgen voor de redactionele inhoud.

Volgende stap

De website bestaat inmiddels 2,5 jaar en is toe aan een volgende stap. De artikelen worden - net zoals een aantal geselecteerde artikelen van printmedianieuws - gedeeld op het ledengedeelte van het VIGC. Printmedianieuws is blij met de komst van Stef. Peter Luit: 'Stef heeft veel inhoudelijke kennis van ontwerpprocessen, maar weet daarbinnen vooral de vertaalslag te maken naar de techniek.' Tegelijkertijd is Stef blij met de ondersteuning vanuit printmedianieuws. Stef Verhoeven: 'Wij kunnen goed gebruik maken van de kennis van printmedianieuws op het gebied van het werven van partners om onze website qua opbrengsten en kosten rendabel te laten presteren.'

Learning by doing

Online businessmodellen veranderen snel en adequaat reageren is dan ook van belang voor zowel adverteerders als abonnees. Samen met Marco dan Engelsman van Blokboek.com zetten we de nodige stappen om onder één gemeenschappelijke 'samenwerkingsparaplu' ons bereik te vergroten. Binnen printmedianieuws zijn de segmenten 'signprint' en 'verpakkingsmedia' volop in ontwikkeling, waarmee de redactie inspeelt op de trends in de markt.

Met Jumpline spelen we in op de vraag om meer aandacht te besteden aan - wat we vroeger - prepress noemden, echter wel in een nieuw jasje met een open oog voor het ontwerpproces en de technische aspecten waarmee ontwerpers te maken krijgen, bij het inspelen op de technische (on)mogelijkheden binnen verschillende print- en drukprocessen.

Peter Luit: 'We gaan de samenwerking aan op basis van 'Learning by doing', niets is tegenwoordig voor langere tijd in steen gebeiteld. Het moet vooral leuk zijn om samen te werken.'

Innovaties

Ooit van Affinity Publisher gehoord? Wij eerlijk gezegd niet, maar Stef Verhoeven heeft al een paar meningen op Jumpline gepubliceerd. We vroegen naar zij visie op een mogelijk serieus alternatief voor Adobe InDesign: 'Nou, we denken er sterk over om er zelf volop gebruik van te gaan maken. Een stuk goedkoper dan het 'bijna verplichte' Adobe Creative Cloud met maandelijkse abonnementskosten. Iets wat ze overigens vreselijk goed gedaan hebben, kijk maar naar de beursnotering van het bedrijf. Maar Affinity biedt inmiddels echt een heel goed alternatief. Die jongens hebben Mac OS X in hun genen, dus weten alles van user-experience. Zeker de moeite van het overwegen waard.' In december was Stef nog wat voorzichtig, maar die mening is nu - halverwege 2018 -  flink aangepast. Dus als redactie kijken we zeker uit naar één van de eerste volledige reviews van deze applicatie. Stef voegt daaraan toe: 'We geven niet alleen de objectieve feiten weer, maar vooral ook onze eigen(zinnige) mening.' Dat past wel binnen de redactie van printmedianieuws. Afgelopen week schreef Stef een artikel over de Affinity Publisher versie op de iPad (pro).

Preview van Affinity Publisher (december 2017)

Stef Verhoeven: 'We kijken uit naar een samenwerking, waarmee we ons platform in België - maar ook Nederland - verder kunnen ontwikkelen.'

Partners

Na de zomer worden de verdere plannen uitgerold om ook meer in België samen te werken op partnergebied. Samen met Blokboek.com zullen de plannen meer concreet worden ingevuld. Blokboek.com en printmedianieuws hebben nu al het grootste bereik in de Nederlandse markt en met Jumpline zal dat bereik worden uitgebreid in Nederlandstalig België. O ja, en met plezier gaan we nog wat doen aan de look&feel van de Jumpline website.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Onze nieuwsbrief als contactmoment en inspiratie ALGEMEEN - De afgelopen vier jaar verstuurden we een wekelijkse onze nieuwsbrief met daarin de highlights van ons nieuws en achtergronden van het nieuws vanaf onze website. Ons doel is...
  2. VIGC en printmedianieuws zoeken samenwerking Het VIGC gaat samen met printmedianieuws bestuderen in hoeverre beide organisaties kunnen samenwerken op het gebied van content en seminars/events....
  3. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  4. Inspiratie bij klantendag Dienstencentrum/Stivako EVENEMENT - Een middag met een zeer uiteenlopende mix aan onderwerpen was de opzet van een kleinschalige klantencontact middag op de nieuwe lokatie van het Dienstencentrum en Stivako. Inspiratie is...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

19 juli 2018 door de redactie 1 Reactie

Categorie: persberichten Tags: blokboek, jumpline, stef verhoeven

Reacties

  1. Peter Luit zegt

    21 juli 2018 om 14:01

    Lees ook: https://www.jumpline.eu/printmedianieuws/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025
  • HP lanceert Indigo 6K+ Digital Press: slimmer, sneller en duurzamer 10 juli 2025
  • Kopers massaal in de rij voor Landa Digital Printing 9 juli 2025
  • ECO3 investeert in schonere lucht bij Duitse productie van offsetplaten 9 juli 2025
  • Grafisch Nieuws in nieuw jasje 8 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Concept-Macro Economische verkenning 2026
  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?
  • Dataline stapt met Workflower in productie workflow
  • CanPack’s àndere offsetdruk op metaalverpakkingen

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.