• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Inspiratie en samenwerking met jumpline.eu

PERSBERICHTEN - De zomer is volop gaande, de snelheid neemt misschien hier en daar wat af. Niet bij de redactie van printmedianieuws. Met ons 5 jarig bestaan zijn we volop in beweging om zowel onze partners als onze abonnees steeds beter  te kunnen bedienen.

Vandaag kwamen we tot een akkoord met Stef Verhoeven van jumpline.eu, met wie we gaan samenwerken op het gebied van content en partners. Jumpline richt zich op ontwerpers, dus op het begin van het print publicatie traject. Jumpline is opgericht vanuit het bedrijf Argosgrafix.  Stef Verhoeven, Stan Dresselaers en Jill Geens zorgen voor de redactionele inhoud.

Volgende stap

De website bestaat inmiddels 2,5 jaar en is toe aan een volgende stap. De artikelen worden - net zoals een aantal geselecteerde artikelen van printmedianieuws - gedeeld op het ledengedeelte van het VIGC. Printmedianieuws is blij met de komst van Stef. Peter Luit: 'Stef heeft veel inhoudelijke kennis van ontwerpprocessen, maar weet daarbinnen vooral de vertaalslag te maken naar de techniek.' Tegelijkertijd is Stef blij met de ondersteuning vanuit printmedianieuws. Stef Verhoeven: 'Wij kunnen goed gebruik maken van de kennis van printmedianieuws op het gebied van het werven van partners om onze website qua opbrengsten en kosten rendabel te laten presteren.'

Learning by doing

Online businessmodellen veranderen snel en adequaat reageren is dan ook van belang voor zowel adverteerders als abonnees. Samen met Marco dan Engelsman van Blokboek.com zetten we de nodige stappen om onder één gemeenschappelijke 'samenwerkingsparaplu' ons bereik te vergroten. Binnen printmedianieuws zijn de segmenten 'signprint' en 'verpakkingsmedia' volop in ontwikkeling, waarmee de redactie inspeelt op de trends in de markt.

Met Jumpline spelen we in op de vraag om meer aandacht te besteden aan - wat we vroeger - prepress noemden, echter wel in een nieuw jasje met een open oog voor het ontwerpproces en de technische aspecten waarmee ontwerpers te maken krijgen, bij het inspelen op de technische (on)mogelijkheden binnen verschillende print- en drukprocessen.

Peter Luit: 'We gaan de samenwerking aan op basis van 'Learning by doing', niets is tegenwoordig voor langere tijd in steen gebeiteld. Het moet vooral leuk zijn om samen te werken.'

Innovaties

Ooit van Affinity Publisher gehoord? Wij eerlijk gezegd niet, maar Stef Verhoeven heeft al een paar meningen op Jumpline gepubliceerd. We vroegen naar zij visie op een mogelijk serieus alternatief voor Adobe InDesign: 'Nou, we denken er sterk over om er zelf volop gebruik van te gaan maken. Een stuk goedkoper dan het 'bijna verplichte' Adobe Creative Cloud met maandelijkse abonnementskosten. Iets wat ze overigens vreselijk goed gedaan hebben, kijk maar naar de beursnotering van het bedrijf. Maar Affinity biedt inmiddels echt een heel goed alternatief. Die jongens hebben Mac OS X in hun genen, dus weten alles van user-experience. Zeker de moeite van het overwegen waard.' In december was Stef nog wat voorzichtig, maar die mening is nu - halverwege 2018 -  flink aangepast. Dus als redactie kijken we zeker uit naar één van de eerste volledige reviews van deze applicatie. Stef voegt daaraan toe: 'We geven niet alleen de objectieve feiten weer, maar vooral ook onze eigen(zinnige) mening.' Dat past wel binnen de redactie van printmedianieuws. Afgelopen week schreef Stef een artikel over de Affinity Publisher versie op de iPad (pro).

Preview van Affinity Publisher (december 2017)

Stef Verhoeven: 'We kijken uit naar een samenwerking, waarmee we ons platform in België - maar ook Nederland - verder kunnen ontwikkelen.'

Partners

Na de zomer worden de verdere plannen uitgerold om ook meer in België samen te werken op partnergebied. Samen met Blokboek.com zullen de plannen meer concreet worden ingevuld. Blokboek.com en printmedianieuws hebben nu al het grootste bereik in de Nederlandse markt en met Jumpline zal dat bereik worden uitgebreid in Nederlandstalig België. O ja, en met plezier gaan we nog wat doen aan de look&feel van de Jumpline website.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Onze nieuwsbrief als contactmoment en inspiratie ALGEMEEN - De afgelopen vier jaar verstuurden we een wekelijkse onze nieuwsbrief met daarin de highlights van ons nieuws en achtergronden van het nieuws vanaf onze website. Ons doel is...
  2. VIGC en printmedianieuws zoeken samenwerking Het VIGC gaat samen met printmedianieuws bestuderen in hoeverre beide organisaties kunnen samenwerken op het gebied van content en seminars/events....
  3. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  4. Inspiratie bij klantendag Dienstencentrum/Stivako EVENEMENT - Een middag met een zeer uiteenlopende mix aan onderwerpen was de opzet van een kleinschalige klantencontact middag op de nieuwe lokatie van het Dienstencentrum en Stivako. Inspiratie is...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

19 juli 2018 door de redactie 1 Reactie

Categorie: persberichten Tags: blokboek, jumpline, stef verhoeven

Reacties

  1. Peter Luit zegt

    21 juli 2018 om 14:01

    Lees ook: https://www.jumpline.eu/printmedianieuws/

    Log in om te reageren

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Aandelen Xerox afgelopen week in dalende trend 4 juli 2022
  • Belgische Graphius maakt oversteek naar Engeland 4 juli 2022
  • Duitse regering ziet niets in JA/JA-sticker 1 juli 2022
  • Filmimpressie installatie 9-kleuren Koenig & Bauer Rapida 106 X bij Senefelder 1 juli 2022
  • Datacenter Meta in Zeewolde gaat definitief niet door 1 juli 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Customer Success Medewerker
  • Medewerker Snij/Wikkel machine
  • Speciaal Drukker Conventioneel
  • Ordermanager
  • Allround medewerker
  • Vellen-offsetdrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, hoe dan?
  • Recht op bonus bij negatief resultaat?
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen
  • Xerox CEO John Visentin overleden
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen

Reacties

  • Gerald Petersen op Discussie JA/JA-sticker gaat onverminderd door
  • Gerald Petersen op Onderzoek papierschaarste USA bij 300 drukkerijen
  • Peter Luit op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Henk Gianotten op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Hans Schoolenberg op Vandaag geen Algemene Vergadering KVGO

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.