• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Prindustry toont positieve blik op innovatieve branche

EVENEMENT - Met zo een 400 bezoekers verdubbelde Prindustry het aantal bezoekers ten opzichte van vorig jaar. Een bijzondere formule, lekker losjes en informeel opgebouwd, maar gelijktijdig informatief en duidelijk het toonbeeld van de innovatieve slagkracht van online grafisch Nederland.

• Leestijd ca. 2 minuten

Het Prindustry team onder leiding van Ramon van Wingerden heeft met communicatie- en marketing manager Jolanda van Drie inmiddels de juiste mix van ervaringen in huis om zo een event tot een succes te maken. Een compact lezingen programma, vooral gericht op het effectief gebruik van data, dus alles wat vooraf gaat aan alle mogelijke producties, gaf genoeg 'stof tot nadenken' mee.

De aftrap van het dagprogramma door Ramon (kopfoto door Marco den Engelsman) bood een overzicht van de huidige actuele situatie in het online deel van de branche. Hij schetste het terechte beeld dat de nieuwe spelers meer en meer elkaars partners worden in een 'connected netwerk' van vraag en aanbod. Dat de route naar die relatie soms grillig is, ondervindt het bedrijf ook zelf, dat met gerichte stapjes - soms klein, soms groot - de ontwikkelingen in de markt volgt en met hun software inspeelt op de vragen bij hun klanten.

Stappenplan

Prindustry houdt van een gedegen aanpak, dus bieden zij hun klanten een duidelijke roadmap hoe zij hun workflow qua online benadering van klanten, online administratie en productie kunnen inrichten in de verschillende varianten van de Prindustry software, waaronder de whitelabel webshop, die bij veel online print aanbieders in ons land in gebruik is. Toch zegt van Wingerden dat de verrommeling van productspecificaties nog een flinke uitdaging is. Wat voor de één een logische omschrijving van een aanvraag in een paar muisklikken is, werpt bij de andere juist de nodige vragen op. Standaardiseren van de vraag- en aanbod specificaties is één van de speerpunten in het beleid voor 2019 van Prindustry.

Kijkje in de keuken van Drukwerkdeal

Vervolgens kwamen meerdere sprekers gedurende de dag aan het woord. De keuze viel op de lezing van Drukwerkdeal. Zij gaven een 'kijkje in de keuken' van het bedrijf op het gebied van e-mail marketing. De 'lessons learned' door Lourens Scholing en Lonieke Schepers mocht je op deze dag eigenlijk niet missen. Zij lieten zien hoe zij een succes maakten van de e-mail marketing campagne 'FreebieFriyay'. Met de juiste gerichte content en elke vrijdag een 'online cadeautje' deed het verkeer naar de website enorm toenemen. Met natuurlijk het vasthouden van bestaande contacten, nieuwe contacten aantrekken en uiteindelijk het pad naar conversie weten te bewandelen. De juiste balans tussen doelgroep, content en tijdstip. Drukwerkdeal koos de vrijdag - niet voor de hand liggend - maar juist daardoor zeer succesvol.

Beursvloer

Op de beursvloer was vooral goed te zien hoe breed de Prindustry applicaties kunnen worden ingezet bij zeer uiteenlopende bedrijven met eveneens een zeer uiteenlopend productaanbod. En dat maakte de beursvloer uniek, gericht en bood de bezoekers een kijkje in het online segment van de branche, waar vakmanschap, innovaties en online marketing hand in hand gaan. En dat lijken de verschillende online spelers in ons land goed te begrijpen. Steeds vaker presenteren online spelers zich door middel van 'case-gerichte-klant-events'. Die behoefte blijkt dus duidelijk te bestaan naast de meer generieke landelijke netwerk events in ons land, die overigens ook een duidelijk, maar wel ander bestaansrecht hebben. Vandaag stond de inhoud centraal. En dat werd volop gewaardeerd.

Fotoimpressie door Marco den Engelsman

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. 1 miljoen standaard producten via Prindustry EVENEMENT - Directeur Ramon van Wingerden liet er geen twijfel over bestaan. In 2025 moet er via de 'portal' van Prindustry 1 miljard euro stromen op basis van 1 miljoen...
  2. Aftermovie debat Prindustry Connect Event 2019 EVENEMENT - PRStory maakte in opdracht van het Haarlemse bedrijf Prindustry een korte impressie van het debat tussen Wouter Haan en Ramon van Wingerden tijdens het Prindustry Connect Event 2019....
  3. Geslaagde tweede Marktplaatsdag Prindustry EVENEMENT - De tweede editie van de Prindustry Marktplaatsdag vond plaats in het gebouw van de nieuwe kantoorlokatie van het bedrijf in Haarlem. Onder de titel 'we love to connect'...
  4. NOW steun levert positieve impuls aan branche FINANCIEEL - Diverse typen bedrijven in de grafische branche, maar ook een aantal toeleveranciers hebben gebruik kunnen maken van de eerste NOW ronde van de overheid. In een openbaar toegankelijk...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

19 oktober 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Startups krijgen kans bij Online Print Symposium 2021 22 januari 2021
  • Sappi levert recyclebare oplossing voor ‘Tiny Tony’s’ 22 januari 2021
  • José Manuel Ballesters herinterpretatie van Picasso’s Guernica geprint op Durst 22 januari 2021
  • Bob van Heyningen nieuwe CEO Ricoh Nederland 21 januari 2021
  • Nieuwe VIGC trainingen van start 21 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training
  • FNV stemt in met eindbod werkgevers
  • Prijzen grafisch papier in een rollercoaster
  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing