• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Drukwerkdeal.nl ontvangt Prindustry Lentetour

lentetourPrindustry koppelt grafische professionals aan de diensten van Drukwerkdeal.nl. Met een ‘Lentetour’ eerst door Nederland en vorige week ook in België.

drukwerkdeal-nieuws-deventer-marktpleinDe onstuimige groei van web-to-print betekent een toenemende prijstransparantie van grafische producten. Consumenten hoeven vandaag de dag niet meer te vragen naar de prijs van een commodity als een flyer: die vinden ze online. Aan aanbieders van drukwerk de uitdaging om - meer en duidelijker dan voorheen - uit te leggen waarin hun toegevoegde waarde zit. En daar liggen volop kansen, ook voor offline spelers. Althans, dat is een van de belangrijkste conclusies van de Lentetoer bij Printdeal.be (het Belgische zusje van Drukwerkdeal.nl), afgelopen 9 juni. Zeventien grafische professionals uit Vlaanderen verzamelden zich die dag in het Antwerpse schipperskwartier. Een aantal meer toch dan de week ervoor, toen de Lentetoer het kantoor van Drukwerkdeal.nl in Deventer aandeed.

Early adapters

easybrandingEn dat is misschien helemaal niet zo gek wanneer je bedenkt dat de Belgen aan de vooravond staan van de grote verschuivingen die de afgelopen jaren in grafisch Nederland plaatsvonden. Het landschap bij onze zuiderburen wordt voornamelijk gedomineerd door offline saleskanalen. En dat biedt kansen voor ‘early adapters’ die online retail willen toevoegen aan hun verkoopmix. Eén van die early adapters is Tineke Rosseel van Easy Branding uit Kortrijk. Tineke profileert zich met Easy Branding vooral als full service ontwerpbureau: grafisch ontwerp, drukwerk en ‘signalisatie’. De inkoop doet Easy Branding nu al grotendeels bij Drukwerkdeal.nl. Maar het handmatig plaatsen van vooral herhaalorders is inefficiënt en gaat ten koste van de klantpropositie van het bedrijf, aldus Tineke.

White Label Shop

whitelabelTineke is vooral in Antwerpen om meer te weten te komen over de White Label Shop: een door Prindustry ontwikkelde en volledig te personaliseren webshop die rechtstreeks gekoppeld is op het productassortiment van Drukwerkdeal.nl. De White Label Shop geeft offline spelers de kans een eigen online saleskanaal te openen. Met alle voordelen van dien: efficiency, automatisering en - last but not least - online vindbaarheid. Maar zonder torenhoge investeringen die alleen maar ten koste gaan van datgene waar Easy Branding - en met hen vele honderden andere offline spelers - zich mee onderscheidt.

Toegevoegde waarde

Want door (ontwikkel-)kosten laag te houden kan Tineke zich met Easy Branding 100% richten op haar toegevoegde waarde: advies, maatwerk en intensief contact met klanten. En het inrichten van een online kanaal geeft haar juist een uitgelezen kans deze toegevoegde waarde voor klanten beter uit te leggen. “Wil je het goedkoop? Kijk eens op onze website. Wil je iets meer? Kom dan eens praten met onze vakmensen.” Het is juist deze transparantie die slimme consumenten steeds meer belonen. Print is big, ook in BE. En wie uiteindelijk de juiste mix van kanalen weet te vinden gaat hier prachtige jaren tegemoet. Geïnteresseerd in een gratis demo van de White Label Shop?

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nieuwe themacampagne van Drukwerkdeal.nl Reclame maken voor drukwerk, dat gebeurt niet zo vaak. Het KVGO doet al een jaar zijn best met de campagne rond Print Pakt, maar Drukwerkdeal.nl pakt het groots aan, met...
  2. Drukwerkdeal.nl introduceert aanleveren tot middernacht MARKETING - Vanaf vandaag kunnen klanten van Drukwerkdeal.nl rekenen op nóg snellere levertijden voor onder meer flyers, posters en briefpapier. De online drukkerij heeft de uiterste aanleverdeadline voor ‘next-day levering’...
  3. Lentjes nieuwe salesmanager Drukwerkdeal.nl MENSEN - Boeby Lentjes (54) is per direct aan de slag als salesmanager bij Drukwerkdeal.nl. Lentjes gaat zich met name richten op het uitbouwen van de directsalesactiviteiten bij de marktleider...
  4. Drukwerkdeal stapt in markt promotionele artikelen MARKETING - Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkdeal, ziet in de ontwikkeling voor de markt van promotionele artikelen veel parallellen met de ontwikkeling van de online printmarkt ruim 10 jaar...

marketing

18 juni 2015 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: drukwerkdeal

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021
  • BVDM vindt prijsverhogingen papier zorgelijk 26 februari 2021
  • ADC Nederland investeert in Canon varioPRINT iX3200 25 februari 2021
  • Vijf livestreams van Diergaarde Blijdorp op reclamedisplays 25 februari 2021
  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten
  • Niels Postma opent grenzen

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing