• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Drukwerkdeal stapt in markt promotionele artikelen

MARKETING - Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkdeal, ziet in de ontwikkeling voor de markt van promotionele artikelen veel parallellen met de ontwikkeling van de online printmarkt ruim 10 jaar geleden.

Martijn Jansen, CCO bij Drukwerkdeal

Het bedrijf zette al begin 2016 voorzichtige stapjes in die richting, welke tot nu toe - net zoals print destijds - vooral een gefragmenteerde offline markt laat zien. Jansen: 'Net zoals in print, zullen we ook met deze stap een stuk disruptie teweeg brengen, die geluiden komen ons al ter ore. Maar net zoals nu de offline drukkers en niet-drukkers bij ons veel goedkoper kunnen inkopen, zal dat ook kunnen gebeuren in de wereld van promotionele artikelen. Gemak, prijs, service en personaliseren zijn daarbij de sleutel voor het succes waarmee we deze ontwikkeling in de markt gaan zetten.'

Vistaprint

Moederbedrijf Vistaprint is al langer actief in dit segment en Jansen zegt daarmee zowel te concurreren als mee samen te werken. 'Dat is het mooi van onze open concern gedachte, gezamenlijk voordeel behalen uit de inkoop, maar op lokaal niveau onderscheidend te zijn. Dat kunnen wij doordat wij ons net iets anders positioneren en vooral net iets meer in het MKB. Vistaprint zit net iets meer bij de consument, de ZPP'er zit op ons beider snijvlak.' Ook nu kiest Drukwerkdeal zoveel mogelijk zelf te produceren, zelfs tot een minimum orderomvang van één exemplaar. Op steenworp afstand van het hoofdkantoor in Deventer worden de ingekochte promotionele artikelen geprint. In die in is het niets anders dan bij print. Ook daar wordt het basismateriaal papier ingekocht en vervolgens door hun zelf bedrukt of beprint. Vistaprint heeft in Venlo ook al een productie faciliteit op dit gebied en daar kan Drukwerkdeal gebruik van maken, indien die capaciteit nodig is. Jansen: 'Wij zijn een zelfstandige unit binnen de Cimpress groep, met eigen winst- en verliesrekening, met daarbinnen volledige inkoopvrijheid.'

Start met ruim 1000 artikelen in tientallen productgroepen, makkelijk en snel op maat te bestellen

Ontwerp aanleveren

Anders dan in het platte 2D vlak is de aanlevering van 'digitale ontwerpen' voor 3D voorwerpen, als o.a. pennen, bekers, zaklampen en koptelefoons. Jansen: 'We hebben een prachtig online ontwerptool beschikbaar, die op geheel interactieve wijze het 2D basisontwerp geschikt maakt voor alle mogelijke 3D vormen. In die zin bieden we een fullservice one-stop-shop concept aan.'

Disrupten

Met het openbreken van de markt voor promotionele artikelen begint een soortgelijke disruptie als bij print 10 jaar geleden. 'We zijn daar niet bang voor, ons merk staat als een huis, de groei in dat segment was in de afgelopen 4 jaar ca. 11%. Dat kan veel beter en dat gaan we gewoon doen. De angt bij de conventionele spelers is volkomen onterecht. Ze kunnen bij de printpartners van Drukwerkdeal zelf vragen welke voordelen wij te bieden hebben. In ons partnernetwerk, welke wij samen met Prindustry hebben opgezet, zien we alleen maar voordelen. Drukkerijen en/of printbedrijven, die nu bij ons inkopen ervaren zelf de voordelen, terwijl juist zij met hun expertise dicht bij hun markt zitten. Het is winst voor alle spelers, maar ook zeker voor de eindgebruiker. Dat 'platform' gaan wij ook bouwen in de wereld van promotionele artikelen.'

Jansen: 'Binnen een jaar bekendheid in dit marktsegment vertienvoudigen'

Marktplaatsdag

Jansen: 'Ook wij staan op de Marktplaatsdag van Prindustry. Juist die samenwerking maakt ons ls merk stukken sterker. Ook wij kunnen met de software van Prindustry ons eigen reseller kanaal opzetten voor onze professionele relaties, die dicht op de markt zitten. Dat zien we nu en zijn daar heel open over en dat gaan we straks ook zien met al onze promotionele producten.' Het one-stop-shopping concept werkt voor zo ontzettend veel producten dat het zeker interessant is na te gaan of er in de toekomt meer van Drukwerkdeal te verwachten is. Jansen: 'Wij zien heel veel in packaging in de breedste zin van het woord. We hebben ook dat segment goed bekeken en zullen tegen het einde van het jaar ook op dat gebied het nodige gaan doen.'

Maatwerk

Toch realiseert Jansen zich ook, dat lang niet alles zonder extra aandacht geproduceerd kan worden. 'Ik zie een markt voor professionele ondersteuning voor maatwerk, maar dan wel langs moderne online weg. Het regelen van 'custom orders' vergt echt wel wat meer menskracht, maar de klant is dan ook graag bereid daarvoor extra te betalen, zolang het gehele proces en de daarbij horende prijzen maar transparant zijn. En juist dat gaan we doen. Ontdoe alles van de hocus-pocus en met de economische wind mee, gaan we met z'n allen een toptoekomst tegemoet.'

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Drukwerkdeal.nl ontvangt Prindustry Lentetour Prindustry koppelt grafische professionals aan de diensten van Drukwerkdeal.nl. Met een ‘Lentetour’ eerst door Nederland en vorige week ook in België....
  2. Lentjes nieuwe salesmanager Drukwerkdeal.nl MENSEN - Boeby Lentjes (54) is per direct aan de slag als salesmanager bij Drukwerkdeal.nl. Lentjes gaat zich met name richten op het uitbouwen van de directsalesactiviteiten bij de marktleider...
  3. Drukwerkdeal.nl gaat reorganiseren: productie naar Vistaprint Er zou weinig veranderen na de overname door Vistaprint, maar nu gaat drukwerkdeal.nl toch een flinke reorganisatie doorvoeren. De grootste internetdrukker van ons land verhuist de eigen drukkerijactiviteiten naar een...
  4. Nieuwe themacampagne van Drukwerkdeal.nl Reclame maken voor drukwerk, dat gebeurt niet zo vaak. Het KVGO doet al een jaar zijn best met de campagne rond Print Pakt, maar Drukwerkdeal.nl pakt het groots aan, met...

marketing

20 september 2017 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: drukwerkdeal, relatiegeschenken

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.