• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geslaagde eerste editie Sign&Print Expo 2019

EVENEMENT - Sign en Print kunnen dicht bij elkaar staan, maar ook mijlen ver uiteen. Dat bleek uit de veelheid producten, toepassingen en diensten die tijdens Sign&Print Expo 2019 werden getoond.

• Leestijd ca. 3 minuten
• Update maandag 1 april: totaal aantal bezoekers 9045

Vanuit de printwereld kan - oppervlakkig bezien - sign worden gezien als een vorm van printen in grootformaat. Dat is echter een enge definitie van een branche die in alles gericht is op marketing van merken in alle mogelijke en doorgaans zeer opvallende verschijningsvormen. Sign kent geen einde bij het afleveren van een stapel groot formaat posters. Vooral de gehele afhandeling en veelal handmatige bewerkingen om sign producten ter plekke in een toonbaar marketing middel te realiseren is voor de 'gewone' printbedrijven een vrijwel onontgonnen terrein. De nieuwe opzet van Sign&Print Expo 2019 liet zien dat deze twee werelden prima met en naast elkaar in één beursformat passen. De redactie sprak met marketing manager Rowdy van Nieuwenhuizen aan het einde van het driedaagse event, waarbij de teller van het aantal bezoekers op het moment van dit interview nog volop liep.

Ook digital signage volop in de belangstelling

Geslaagde bijeenkomst

In gesprek met Rowdy van Nieuwenhuizen: 'We hebben een dynamisch event neergezet, exposanten en bezoekers zijn tevreden. Meer beleving, bezoekers blijven langer. We hebben positieve veel positieve feedback gekregen en vergeet niet dat we in deze opzet met een compleet nieuwe team - met relatief weinig ervaring in deze branche - keihard hebben gewerkt en samengewerkt met de exposanten om dit event tot een succes te maken.'

Nieuwenhuizen: 'In de eerste twee dagen trokken we 2800 resp. 3800 bezoekers'

'De aantallen bezoekers liggen in lijn met onze verwachtingen, we dachten dat we wel iets lager zouden uitkomen, vanwege de veranderde focus op de kwaliteit van het totale programma en dus niet zozeer op kwantiteit, maar meer beleving en vooral ook meer kennis en kunde. Dat trekt een beter publiek voor de standhouders, maar zou ten koste kunnen gaan van de hoeveelheid. Dat blijkt dus niet het geval te zijn en dat stemt ons zeer positief.'

Bezoekersgroepen

Standhouders waren blij met de mix van creatieven, vormgevers, marketeers en brandowners in de mix van sign en print. Van Nieuwenhuizen: 'De op print gerichte bedrijven voelen zich echt niet bedolven onder de grote diversiteit van sign producten. Sommigen moesten even wennen, maar anderen zagen juist weer kansen tot samenwerking.'

Visitor experience

Alle paviljoens hebben het goed gedaan, zowel het lezingen programma in het Theater, Carrièreplein, de Innovatie Award, het thema 'street art' en alle andere extra's die deze beurs tot een ware beleving maakte. Van Nieuwenhuizen: 'Je zag ook dat de exposanten dat thema duidelijk in hun standbouw hadden opgepakt, het geheel werd daardoor kleurrijk en geeft de kracht aan van visuele communicatie. Natuurlijk moet je zo een thema in juiste proporties communiceren, een overkill zou het geheel te schreeuwerig kunnen maken. Nu was het precies in de balans zoals wij die voor ogen hadden.'

Vakjury Award gewonnen door Xerox voor de innovatieve tonermachine Iridesse, de publieksprijs ging naar DataLine voor de MultiPress Montage App

Patty de Jong en Henk Bleeker van Xerox namen de vakjury Award in ontvangst

Sign&Print Festival in 2020

Op woensdag werd de 'festival' opzet voor 2020 geïntroduceerd. Van Nieuwenhuizen: 'Het wordt dus een druk jaar met Drupa, Fespa, Vakdag. We gaan verder met vooral de creatieve opzet, de term festival heeft een creatieve mindset. We hopen daarmee ca. 3000 bezoekers te trekken in de twee dagen die we daarvoor hebben gepland. We gaan vier thema's opzetten, waarbij we per thema verschillende content programma's zullen opzetten. daar zijn we nog mee bezig. De belevingscomponent zal in 2020 nog meer centraal komen te staan. Dus minder gericht op grote stands met veel apparatuur.'

Studentendag

Donderdag was ook de studentendag een succes, de organisatie had er alles aan gedaan het onderwijs aan te schrijven en die opzet was gelukt. Van Nieuwenhuizen: 'We moeten er voor blijven zorgen dat jongeren zien dat er genoeg innovatieve beroepen te kiezen zijn binnen de combinatie sign en print, mede daardoor had het Carrièreplein een informatieve rol voor juist deze groep. De branche is springlevend, dat zichtbaar maken wekt interesse op, maar vooral ook vertrouwen in de toekomst van print en sign.'

Op blokboek.com staan diverse foto impressies

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Sign & Print Expo 2021 verzet naar 8, 9 en 10 juni EVENEMENT - Sign & Print Expo 2021 heeft bekendgemaakt dat het event, oorspronkelijk gepland in het voorjaar op 16, 17 en 18 maart 2021, verplaatst wordt naar juni 2021. Hiermee...
  2. Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’ MARKETING - Het thema 'street art' moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy...
  3. Duurzaamheid sub-thema Sign & Print Expo 2019 EVENEMENT – Bijna de helft van de Nederlanders beaamt het belang dat duurzame of maatschappelijk verantwoordelijke aspecten een belangrijke rol spelen bij de aanschaf van producten en diensten. De duurzaamheidtrends...
  4. Sign & Print Expo 2019: transformatie van beurs naar event MARKETING - De vernieuwde Sign & Print Expo gaat over enkele dagen van start en de organisatie pakt uit voor de bezoekers. In een eerder stadium werd al duidelijk dat...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

29 maart 2019 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: rowdy van nieuwenhuizen, sign&print expo 2019

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Gevel Café Hoppe in Amsterdam vol met ‘Post-its’ 27 januari 2021
  • Cijfers Microsoft groeien flink door Azure cloud computing services 27 januari 2021
  • Boekenmarkt in 2020 met 6% gegroeid 26 januari 2021
  • Group Joos stapt in RSP & Drukwerkonline 26 januari 2021
  • Lijnco krijgt 50.000 van provincie Groningen voor printsysteem 26 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Inkjetprintkoppen: al meer dan 25 jaar hoogstandjes
  • Top 350 lijst grafische branche USA en Canada
  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing