• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Sneller bestelproces met brandportal voor klanten!

MARKETING - Concordia is een drukkerij in Mannheim die vanuit Duitsland hun weg wist te vinden naar het IT platform van Prindustry. Voor één van hun grootste klanten wilden zij een webshop, om het drukwerk eenvoudig vanuit een eigen portal bij de drukkerij te bestellen. 'Zo’n portal moest het orderproces van bestellen, opmaken, wijzigingen doorvoeren en toezenden sneller maken', vertelt Patrick König.

• Leestijd ca. 2 minuten

Patrick König

Patrick is de vierde generatie in de familiedrukkerij. Officieel luidt zijn titel ‘Digital Project Manager’. Het bedrijf is met 14 man echter niet enorm groot, waardoor Patrick ook diverse andere (managements)taken uitvoert. Concordia, of voluit ‘Concordia-Druckerei König’, is een drukkerij die met offset en digitaal printen alles zelf produceert. Ze bestrijken het volledige commerciële assortiment met flyers, briefpapier, brochures, posters of kalenders. Patrick: “Voor ons werkt deze focus goed. We zijn wel scherp op verbeteringen. Zo kwam het ook dat we het orderproces voor onze klanten onder de loep namen.”

Ouderwets en tijdrovend bestelproces

Concordia heeft enkele langdurige klanten die continu drukwerk afnemen. Eén van hun grootste klanten is een organisatie die met meer dan 1.000 medewerkers vooral veel visitekaartjes bestellen. 'Het bestelproces voor deze producten was erg ouderwets en tijdrovend. Onze klant plaatste een order via de mail, we 'copy/pasten' dit in InDesign, dit ging vervolgens terug naar de klant en daarna volgde er nog communicatie over en weer over correcties. We wilden dit graag beter stroomlijnen in een online portal.'

Zoektocht naar juiste drukwerk portal

Patrick werd door een Duitse collega getipt om met Prindustry in zee te gaan. Weliswaar een Nederlands IT bedrijf, maar wel één waarmee zijn concullega goede ervaringen had. 'Prindustry bood een goede webshop, een zogenaamde brandportal, voor onze klant. Deze brandportal is een goede online oplossing tegen een nette prijs. Het is een veilige webportal voor de inkoop en creatie van grafische producten. De klant vindt zijn producten in een portal die je kunt vormgeven met de huisstijl kleuren, logo en banner. Onze klant kan het bestelproces nu via een eigen geavanceerde webshop snel organiseren.'

Compleet geautomatiseerd proces

Bij het bestellen van printproducten, logt de klant in via hun eigen webshop of ze gaan via een link vanuit hun SAP-systeem naar de webshop. Binnen hun brandportal vindt de klant twee navigatiemenu’s: één voor standaard printproducten en één voor de visitekaartjes; het product dat zij het meeste bestellen. Met een online editor kunnen zij het visitekaartje opmaken, nakijken en opslaan als PDF. 'Dit zorgt voor minder fouten. De tijd van het orderproces is ook veel sneller. Het proces van zenden, nakijken of wijzigen is nu automatisch in een eigen portal vertaald. Wij krijgen de orders voor het gewenste product vanzelf binnen.'

Samenwerking over landsgrenzen

De afstand tussen Duitsland en Nederland maakte voor Patrick geen verschil in de samenwerking. 'Natuurlijk sta je daar eerst bij stil, maar Prindustry presenteerde een sterk concept. De afstand heeft geen rol gespeeld bij de uitvoering. Ik heb met veel plezier samengewerkt met het team. Alle functies konden ontwikkeld worden. We zouden Prindustry dan ook zeker aanbevelen. We nemen zelf ook een tweede brandportal af voor een andere klant!'

Prindustry adviseert partijen graag over hun online strategie voor communicatie-inkoop, creatie van grafische producten en technologische vernieuwingen.
Het IT bedrijf ontwikkelt web2print portals voor de creatie en inkoop van grafische producten. De WhiteLabelShop is de bekendste toepassing van het Prindustry platform: een webshop voor resellers waarin zij een enorm assortiment aan drukwerk, print en sign kunnen aanbieden. Dit zijn eigen producten of die van de tientallen bronleveranciers via de geïntegreerde marktplaats. De Prindustry portals zijn volledig geautomatiseerde systemen voor het bestellen, maken van offertes, doorzetten van orders en factureren. De portal is te verbinden met een brandportal voor het beheren en opmaken van alle producten.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Brandportal klantoplossingen met deze drie ondernemers! BEDRIJVEN - Niet denken vanuit je eigen aanbod, maar vanuit de behoefte van je klanten. Dat kenmerkt de drie bedrijven uit deze ondernemersreportage. Het zijn alle drie aanbieders van een...
  2. Kijkje in de ‘keuken’ van grafische webshops MARKETING - Grafische webshops moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als alle andere webshops, maar kennen één wezenlijk verschil: de bestelling bij een grafische webshop moet nog in productie....
  3. Een web2print oplossing met alle klantverbindingen PARTNER BIJDRAGE - De WhiteLabelShop verenigt alles rondom drukwerk in één digitaal platform: verkoop, inkoop en personaliseren. Het web2print platform verbindt met allerlei gespecialiseerde systemen én met eigen bestelportalen voor klanten....
  4. Maatwerk en klantportalen bij Groels PARTNER BIJDRAGE - Online en offline communicatie combinaties maken kunnen ze bij Groels als geen ander. Hoewel het bedrijf in 1959 startte als drukkerij, is het bedrukken van communicatie nu...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

15 maart 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: marketing Tags: Prindustry

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.