• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Maatwerk en klantportalen bij Groels

PARTNER BIJDRAGE - Online en offline communicatiecombinaties maken kunnen ze bij Groels als geen ander. Hoewel het bedrijf in 1959 startte als drukkerij, is het bedrukken van communicatie nu onderdeel van een groter geheel binnen het crossmediabedrijf.

• Leestijd ca. 3 minuten

Er werken bij Groels in Tilburg 24 medewerkers met ieder hun eigen expertise op het gebied van marketing, creatie, warehousing, fulfilment of verzending.

De vele disciplines zijn er niet voor niets. Voor eigenaar Wim Groels is het belangrijk dat je klanten met alles kunt ondersteunen. "Klanten willen van A tot Z ontzorgd worden. Wij combineren de vele expertises in huis met innovatie en persoonlijke begeleiding. Wij zien onszelf als het verlengstuk van de communicatie van een organisatie. See us as your partner, not your supplier!"

Brandportals voor klanten

Wim zag al in een vroeg stadium de meerwaarde van online en offline communicatie combineren binnen een crossmediaal platform voor klanten. "Een webshop kan praktisch zijn voor klanten, maar je kunt je pas echt onderscheiden met een klantenportaal. Met zo’n bestelportaal kan de klant online in eigen beheer communicatieproducten samenstellen en bestellen. Je kunt er alles in kwijt. We hebben ongeveer vijf grote klanten in zulke portals aangesloten. Dat zijn zorginstellingen en woningcorporaties. Organisaties met verschillende afdelingen of locaties, voor wie het handig is om de communicatiematerialen centraal te beheren. Iedereen kan vanaf elke locatie de diverse uitingen na het inloggen vinden, aanpassen en bestellen."

Brandportals voor nieuwe klanten

Sinds enige tijd probeert Wim ook nieuwe klanten te overtuigen van de meerwaarde van een brandportal. "Dit is een lastiger traject. Binnen een organisatie is er meestal niet één persoon eigenaar van het probleem. Of het probleem wordt niet goed doorgrond. Medewerkers zijn veel tijd kwijt met repeterende communicatieklusjes, maar zien vaak niet in hoe je dit met een brandportal beter kunt stroomlijnen."

De huidige corona-omstandigheden werken ook niet in het voordeel. Wim constateert dat er weinig brainstormmomenten overblijven met marketingafdelingen. Wanneer hij de kans krijgt, weet hij natuurlijk precies hoe hij de meerwaarde van een klantportal kan uitleggen aan hen: "Het systeem zorgt voor het meeste rendement bij organisaties met meerdere filialen of afdelingen, en die geregeld aanpassingen moeten doen op marketingmaterialen. Zij kunnen in de portal alle materialen beheren. Via templates kunnen ze nieuwe uitingen maken volgens de huisstijl van de organisatie. Het drukwerk kan direct on demand bij onze drukkerij in productie gaan. Via slimme automatiseringen bespaart een organisatie zo veel tijd."

En-en-verhaal

Maatwerk en klantportalen. Daarmee biedt Groels als totaalleverancier voor communicatie een slimme mix aan. "De ene klant wil alles kunnen regelen via een portal en de andere klant komt juist bij ons voor allerlei maatwerk. Als het gaat om een eenmalige actie of om continu andere custom-made uitingen, dan is een brandportal minder handig. In zo’n portaal kun je uiteraard zelf materialen aanpassen, zoals teksten of beelden, maar je doet dit binnen huisstijl templates die je vooraf – door ons – per product laat instellen. Alles valt of staat met de behoefte van de klant juist invullen, en dat doe je door open communicatie te hebben. Het liefste doe ik dat live, maar dat is momenteel uiteraard minder goed mogelijk. Het komende jaar gaan we positief in, maar wel met een duidelijke wens om elkaar weer snel face-to-face te mogen ontmoeten."

Een brandportal is een webplatform met een inlog voor het bestellen en bewerken van de communicatiematerialen van een bedrijf. Dit is voor veel merkeigenaren handig om in te zetten. Merken die als sterk en consistent merk naar buiten willen treden en hun inkoop zo efficiënt mogelijk willen organiseren.

Een klantportal is hetzelfde als een brandportal, maar die neem je af voor je klant en zijn marketingmaterialen. Voor veel mediabureaus, printmanagers of drukkerijen is een klantportal interessant om zo communicatieprocessen voor klanten te vereenvoudigen en zo ook klanten te binden.

Kopfoto: Wim Groels

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Enkele vragen voor Manja van Zon (Grafisch Maatwerk) Printmedianieuws start vandaag met een soort interview-estafette. Aan de hand van een aantal (deels) persoonlijke vragen willen we vooral vrouwen aan het woord laten over de wereld van de gedrukte...
  2. Sneller bestelproces met brandportal voor klanten! MARKETING - Concordia is een drukkerij in Mannheim die vanuit Duitsland hun weg wist te vinden naar het IT platform van Prindustry. Voor één van hun grootste klanten wilden zij...
  3. Brandportal klantoplossingen met deze drie ondernemers! BEDRIJVEN - Niet denken vanuit je eigen aanbod, maar vanuit de behoefte van je klanten. Dat kenmerkt de drie bedrijven uit deze ondernemersreportage. Het zijn alle drie aanbieders van een...
  4. Grafisch Maatwerk krijgt nieuwe eigenaar Manja van Zon en haar echtgenoot Aad geven hun leven een andere wending en verkopen hun Haagse afwerkingsbedrijf Grafisch Maatwerk. Hun bedrijf met inmiddels 22 medewerkers bestaat 20 jaar....

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

3 februari 2021 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: brandportalen, groels, klantportalen, Prindustry

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021
  • BVDM vindt prijsverhogingen papier zorgelijk 26 februari 2021
  • ADC Nederland investeert in Canon varioPRINT iX3200 25 februari 2021
  • Vijf livestreams van Diergaarde Blijdorp op reclamedisplays 25 februari 2021
  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten
  • Niels Postma opent grenzen

Reacties

  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing