• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Maatwerk en klantportalen bij Groels

PARTNER BIJDRAGE - Online en offline communicatiecombinaties maken kunnen ze bij Groels als geen ander. Hoewel het bedrijf in 1959 startte als drukkerij, is het bedrukken van communicatie nu onderdeel van een groter geheel binnen het crossmediabedrijf.

• Leestijd ca. 3 minuten

Er werken bij Groels in Tilburg 24 medewerkers met ieder hun eigen expertise op het gebied van marketing, creatie, warehousing, fulfilment of verzending.

De vele disciplines zijn er niet voor niets. Voor eigenaar Wim Groels is het belangrijk dat je klanten met alles kunt ondersteunen. "Klanten willen van A tot Z ontzorgd worden. Wij combineren de vele expertises in huis met innovatie en persoonlijke begeleiding. Wij zien onszelf als het verlengstuk van de communicatie van een organisatie. See us as your partner, not your supplier!"

Brandportals voor klanten

Wim zag al in een vroeg stadium de meerwaarde van online en offline communicatie combineren binnen een crossmediaal platform voor klanten. "Een webshop kan praktisch zijn voor klanten, maar je kunt je pas echt onderscheiden met een klantenportaal. Met zo’n bestelportaal kan de klant online in eigen beheer communicatieproducten samenstellen en bestellen. Je kunt er alles in kwijt. We hebben ongeveer vijf grote klanten in zulke portals aangesloten. Dat zijn zorginstellingen en woningcorporaties. Organisaties met verschillende afdelingen of locaties, voor wie het handig is om de communicatiematerialen centraal te beheren. Iedereen kan vanaf elke locatie de diverse uitingen na het inloggen vinden, aanpassen en bestellen."

Brandportals voor nieuwe klanten

Sinds enige tijd probeert Wim ook nieuwe klanten te overtuigen van de meerwaarde van een brandportal. "Dit is een lastiger traject. Binnen een organisatie is er meestal niet één persoon eigenaar van het probleem. Of het probleem wordt niet goed doorgrond. Medewerkers zijn veel tijd kwijt met repeterende communicatieklusjes, maar zien vaak niet in hoe je dit met een brandportal beter kunt stroomlijnen."

De huidige corona-omstandigheden werken ook niet in het voordeel. Wim constateert dat er weinig brainstormmomenten overblijven met marketingafdelingen. Wanneer hij de kans krijgt, weet hij natuurlijk precies hoe hij de meerwaarde van een klantportal kan uitleggen aan hen: "Het systeem zorgt voor het meeste rendement bij organisaties met meerdere filialen of afdelingen, en die geregeld aanpassingen moeten doen op marketingmaterialen. Zij kunnen in de portal alle materialen beheren. Via templates kunnen ze nieuwe uitingen maken volgens de huisstijl van de organisatie. Het drukwerk kan direct on demand bij onze drukkerij in productie gaan. Via slimme automatiseringen bespaart een organisatie zo veel tijd."

En-en-verhaal

Maatwerk en klantportalen. Daarmee biedt Groels als totaalleverancier voor communicatie een slimme mix aan. "De ene klant wil alles kunnen regelen via een portal en de andere klant komt juist bij ons voor allerlei maatwerk. Als het gaat om een eenmalige actie of om continu andere custom-made uitingen, dan is een brandportal minder handig. In zo’n portaal kun je uiteraard zelf materialen aanpassen, zoals teksten of beelden, maar je doet dit binnen huisstijl templates die je vooraf – door ons – per product laat instellen. Alles valt of staat met de behoefte van de klant juist invullen, en dat doe je door open communicatie te hebben. Het liefste doe ik dat live, maar dat is momenteel uiteraard minder goed mogelijk. Het komende jaar gaan we positief in, maar wel met een duidelijke wens om elkaar weer snel face-to-face te mogen ontmoeten."

Een brandportal is een webplatform met een inlog voor het bestellen en bewerken van de communicatiematerialen van een bedrijf. Dit is voor veel merkeigenaren handig om in te zetten. Merken die als sterk en consistent merk naar buiten willen treden en hun inkoop zo efficiënt mogelijk willen organiseren.

Een klantportal is hetzelfde als een brandportal, maar die neem je af voor je klant en zijn marketingmaterialen. Voor veel mediabureaus, printmanagers of drukkerijen is een klantportal interessant om zo communicatieprocessen voor klanten te vereenvoudigen en zo ook klanten te binden.

Kopfoto: Wim Groels

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Een web2print oplossing met alle klantverbindingen PARTNER BIJDRAGE - De WhiteLabelShop verenigt alles rondom drukwerk in één digitaal platform: verkoop, inkoop en personaliseren. Het web2print platform verbindt met allerlei gespecialiseerde systemen én met eigen bestelportalen voor klanten....
  2. Enkele vragen voor Manja van Zon (Grafisch Maatwerk) Printmedianieuws start vandaag met een soort interview-estafette. Aan de hand van een aantal (deels) persoonlijke vragen willen we vooral vrouwen aan het woord laten over de wereld van de gedrukte...
  3. Sneller bestelproces met brandportal voor klanten! MARKETING - Concordia is een drukkerij in Mannheim die vanuit Duitsland hun weg wist te vinden naar het IT platform van Prindustry. Voor één van hun grootste klanten wilden zij...
  4. Brandportal klantoplossingen met deze drie ondernemers! BEDRIJVEN - Niet denken vanuit je eigen aanbod, maar vanuit de behoefte van je klanten. Dat kenmerkt de drie bedrijven uit deze ondernemersreportage. Het zijn alle drie aanbieders van een...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

3 februari 2021 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: brandportalen, groels, klantportalen, Prindustry

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • SBI codes op de schop: check uw SBI codes 16 juni 2025
  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Campagne KvK: check uw SBI activiteiten codes
  • HP Indigo, Kornit, Scodix: nauwelijks last van oorlog
  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.