• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Sneller bestelproces met brandportal voor klanten!

MARKETING - Concordia is een drukkerij in Mannheim die vanuit Duitsland hun weg wist te vinden naar het IT platform van Prindustry. Voor één van hun grootste klanten wilden zij een webshop, om het drukwerk eenvoudig vanuit een eigen portal bij de drukkerij te bestellen. 'Zo’n portal moest het orderproces van bestellen, opmaken, wijzigingen doorvoeren en toezenden sneller maken', vertelt Patrick König.

• Leestijd ca. 2 minuten

Patrick König

Patrick is de vierde generatie in de familiedrukkerij. Officieel luidt zijn titel ‘Digital Project Manager’. Het bedrijf is met 14 man echter niet enorm groot, waardoor Patrick ook diverse andere (managements)taken uitvoert. Concordia, of voluit ‘Concordia-Druckerei König’, is een drukkerij die met offset en digitaal printen alles zelf produceert. Ze bestrijken het volledige commerciële assortiment met flyers, briefpapier, brochures, posters of kalenders. Patrick: “Voor ons werkt deze focus goed. We zijn wel scherp op verbeteringen. Zo kwam het ook dat we het orderproces voor onze klanten onder de loep namen.”

Ouderwets en tijdrovend bestelproces

Concordia heeft enkele langdurige klanten die continu drukwerk afnemen. Eén van hun grootste klanten is een organisatie die met meer dan 1.000 medewerkers vooral veel visitekaartjes bestellen. 'Het bestelproces voor deze producten was erg ouderwets en tijdrovend. Onze klant plaatste een order via de mail, we 'copy/pasten' dit in InDesign, dit ging vervolgens terug naar de klant en daarna volgde er nog communicatie over en weer over correcties. We wilden dit graag beter stroomlijnen in een online portal.'

Zoektocht naar juiste drukwerk portal

Patrick werd door een Duitse collega getipt om met Prindustry in zee te gaan. Weliswaar een Nederlands IT bedrijf, maar wel één waarmee zijn concullega goede ervaringen had. 'Prindustry bood een goede webshop, een zogenaamde brandportal, voor onze klant. Deze brandportal is een goede online oplossing tegen een nette prijs. Het is een veilige webportal voor de inkoop en creatie van grafische producten. De klant vindt zijn producten in een portal die je kunt vormgeven met de huisstijl kleuren, logo en banner. Onze klant kan het bestelproces nu via een eigen geavanceerde webshop snel organiseren.'

Compleet geautomatiseerd proces

Bij het bestellen van printproducten, logt de klant in via hun eigen webshop of ze gaan via een link vanuit hun SAP-systeem naar de webshop. Binnen hun brandportal vindt de klant twee navigatiemenu’s: één voor standaard printproducten en één voor de visitekaartjes; het product dat zij het meeste bestellen. Met een online editor kunnen zij het visitekaartje opmaken, nakijken en opslaan als PDF. 'Dit zorgt voor minder fouten. De tijd van het orderproces is ook veel sneller. Het proces van zenden, nakijken of wijzigen is nu automatisch in een eigen portal vertaald. Wij krijgen de orders voor het gewenste product vanzelf binnen.'

Samenwerking over landsgrenzen

De afstand tussen Duitsland en Nederland maakte voor Patrick geen verschil in de samenwerking. 'Natuurlijk sta je daar eerst bij stil, maar Prindustry presenteerde een sterk concept. De afstand heeft geen rol gespeeld bij de uitvoering. Ik heb met veel plezier samengewerkt met het team. Alle functies konden ontwikkeld worden. We zouden Prindustry dan ook zeker aanbevelen. We nemen zelf ook een tweede brandportal af voor een andere klant!'

Prindustry adviseert partijen graag over hun online strategie voor communicatie-inkoop, creatie van grafische producten en technologische vernieuwingen.
Het IT bedrijf ontwikkelt web2print portals voor de creatie en inkoop van grafische producten. De WhiteLabelShop is de bekendste toepassing van het Prindustry platform: een webshop voor resellers waarin zij een enorm assortiment aan drukwerk, print en sign kunnen aanbieden. Dit zijn eigen producten of die van de tientallen bronleveranciers via de geïntegreerde marktplaats. De Prindustry portals zijn volledig geautomatiseerde systemen voor het bestellen, maken van offertes, doorzetten van orders en factureren. De portal is te verbinden met een brandportal voor het beheren en opmaken van alle producten.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Kijkje in de ‘keuken’ van grafische webshops MARKETING - Grafische webshops moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als alle andere webshops, maar kennen één wezenlijk verschil: de bestelling bij een grafische webshop moet nog in productie....
  2. Prindustry Connect: online print in informele setting EVENEMENT - Een debat tussen Ramon van Wingerden (Prindustry) en Wouter Haan (Reclameland): daar kun je aanstaande donderdag 19 september van genieten tijdens het Prindustry Connect Event in Gorinchem....
  3. Stad Antwerpen kiest voor Prindustry platform MARKETING - De Stad Antwerpen heeft als taak om bewoners, studenten, ondernemers en bezoekers goed te informeren over allerlei stedelijke zaken. Drukwerk vormt een essentieel deel van deze communicatie....
  4. Brandportal klantoplossingen met deze drie ondernemers! BEDRIJVEN - Niet denken vanuit je eigen aanbod, maar vanuit de behoefte van je klanten. Dat kenmerkt de drie bedrijven uit deze ondernemersreportage. Het zijn alle drie aanbieders van een...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

15 maart 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: marketing Tags: Prindustry

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Kodak neemt CTP-activiteiten over van ECRM 22 april 2021
  • Aanmelden voor FESPA Amsterdam 2021 vanaf nu mogelijk 22 april 2021
  • Mimaki SUJV-160 inkjetprinter met Fujifilm inkten voor printen op leer 22 april 2021
  • PrintPraat op Clubhouse: woensdag om 13.00 uur 21 april 2021
  • Drupa virtueel gestart 21 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Nieuwe iMac onverwacht tijdens ‘Spring Loaded’
  • virtual.drupa: omdat het kon, maar moest het ook?
  • Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)
  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en hubergroup

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing