• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Uitspraak hoger beroep JA/JA Amsterdam op 11 juni

Voor het gerechtshof Amsterdam diende vandaag het hoger beroep dat het KVGO en de partners MailDB en Spotta tegen de uitspraak van de rechtbank over de invoering van de Ja/Ja-sticker door de Gemeente Amsterdam per 1 januari 2018. Uitspraak 11 juni.

• Integraal overgenomen van KVGO website, leestijd ca. 1,5 minuut

In een volle rechtszaal kreeg manager branchevernieuwing bij het KVGO Bram ter Beek van de rechtbank de gelegenheid om aan het einde van de zitting een aantal punten die in zijn ogen tijdens de zitting niet of onvoldoende aan de orde zijn gekomen nader toe te lichten.

"Als KVGO vertegenwoordigen wij de grafische industrie, dus ook de drukkers van reclamedrukwerk. Ook zij verkeren in zwaar weer door de invoering van het opt-in systeem. Niet alleen door het wegvallen van het reclamedrukwerk van de grote retailers, zoals die verspreid wordt door de leden van MailDB, maar ook door het wegvallen van het reclamedrukwerk voor onder andere de kleinere lokale en regionale winkeliers, kappers en horeca. Deze ondernemers zoeken naar alternatieven, zoals bijvoorbeeld advertenties in huis-aan-huis bladen, maar daarmee kunnen de behoeften van de betrokken partijen niet worden gedekt. Niet qua kosten, verspreiding en bereik.”

In Amsterdam is vorig jaar een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Die magazine-achtige krant van 48 pagina’s met onafhankelijke journalistieke informatie wordt wekelijks bezorgd bij 318.000 Amsterdamse gezinnen en is mogelijk gemaakt door een aantal grote retail-partners.

Veel schade

”Als dit systeem blijft zullen er nog meer van dit soort initiatieven komen. Het is alleen de vraag waarom een systeem waarin de scheidslijn tussen huis-aan-huisblad en reclamedrukwerk zodanig vervaagt beter is. Ik constateer dat uiteindelijk de oorspronkelijke doelstelling, het voorkomen van verspilling, van de gemeente Amsterdam niet zal worden gehaald. Terwijl de drukkers en verspreiders in de tussentijd veel schade lijden. Extra zuur voor een branche, die zich volop richt op de circulariteit van papier door het gebruik van gerecycled papier, inzamelen van papier en dit opnieuw inzetten voor de productie van papier. Nota Bene samen met de gemeenten, gebaseerd op een gezamenlijk convenant. Papier is een grondstof en geen afval”, besluit Ter Beek zijn betoog

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Uitstel JA/JA-sticker Amsterdam: of toch afstel? BRANCHE – De invoeringsdatum van de JA-/A sticker op de Amsterdamse brievenbussen is uitgesteld. De gemeente zal nog voor de zomer met een nieuwe datum komen. Door het uitstel zorgt...
  2. Nieuwe fase in soap ‘JA/JA’ sticker in Amsterdam KORT NIEUWS - De gemeente Amsterdam gaat onderzoeken of het huis-aan-huisblad City Amsterdam 'aangepakt' kan worden. De gemeente vindt dat het blad 'gewoon' een reclamefolder is. Het Parool publiceerde vandaag...
  3. Wat is uitspraak Reclame Code Commissie waard? BRANCHE - Een overwinning is feitelijk de juiste uitspraak, nadat de Reclame Code Commissie uitspraak heeft gedaan over de onjuistheid van de claim van de gemeente Amsterdam dat de JA/JA...
  4. Uitspraak JA/JA sticker PERSBERICHTEN - Verspreiders en grafische bedrijfstak teleurgesteld over onbegrijpelijke uitspraak JAlJA-sticker....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

28 maart 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: ja/ja

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021
  • Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag 15 januari 2021
  • Oproep brancheverkenning signmarkt door Techniek Nederland 14 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze
  • WhatTheyThink over Nederlandse grafische branche
  • Over een maand: de ‘Flex’ editie van #BOPE

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing