EVENEMENT - Printmedianieuws is samen met blokboek.com mediapartner voor het Prindustry Connect Event op 19 september dit jaar in de Evenementenhal in Gorinchem. Peter Luit zal het debat leiden tussen Prindustry directeur Ramon van Wingerden en Simian directeur Wouter Haan over de keuze tussen al-dan-niet het reseller model.
• Leestijd ca. 2 minuten
Het event groeit inmiddels uit tot een jaarlijks steeds groter wordend event. En dat kunnen we in ons land best gebruiken. 'De bescheidenheid voorbij' is het motto voor 2019 op events gebied in grafisch Nederland. Peter Luit: 'We merken dat het weer tijd is om samen massaal 'op te treden' in ons land waar op het gebied van printmedia gewoon heel veel gebeurt. Talloze bedrijven, brancheorganisaties en kennisverenigingen zijn te kleinschalig om op afzonderlijk niveau iets groots neer te zetten. Je ziet dat leveranciers en producenten zelf het heft in eigen hand nemen. Vorig jaar was het drukwerkdeal.nl event in De Fabrique in Utrecht zonder meer indrukwekkend te noemen.
Prindustry
Ook Prindustry groeit samen met haar klanten uit tot een groots event. Dit jaar dus in de Evenementenhal in Gorinchem. Vorig jaar werd het event gehouden in oktober in Studio A12 in Bunnik. Eerder was het event bekend onder de naam Marktplaatsdag, welke twee keer eerder werd gehouden. Onder andere ook op de eigen kantoorlokatie in Haarlem. Deze vierde editie pakt dus groots uit in het centrum van ons land.
Debat
Peter Luit van printmedianieuws leidt het debat tussen Wouter Haan en Ramon van Wingerden. De één voorvechter van het 'alles zelf doen' concept versus de ander die meer geloof heeft in het 'reseller model'. Peter Luit: 'Spannend zal het zeker worden, maar hoe dan ook, binnen beide modellen is genoeg te leren voor de grote reeks offline- en hybride bedrijven, die hun keuzes nog moeten maken. Het is gewoon heel mooi te zien dat vastgeroeste patronen in zakendoen door nieuwe inzichten kunnen worden doorbroken. Het debat zal de toehoorders in ieder geval voldoende stof tot nadenken meegeven.'
Meer dan twee modellen
Er worden diverse businessmodellen gehanteerd en ook wordt er geëxperimenteerd met (al dan niet gescheiden) combinaties van modellen. Printmedianieuws deed afgelopen jaar onderzoek naar een aantal modellen en stelde de volgende serie artikelen samen. Volgend jaar herhalen we deze serie, maar de redactie bestudeert ook de businessmodellen voor offline- of hybride bedrijven, die al dan niet direct of indirect opdrachten verwerken voor de online bedrijven.
Zijn online businessmodellen print te doorgronden?
Online businessmodellen in print – het overzicht
Online businessmodellen in print – Reclameland
Online businessmodellen in print – Helloprint
Online businessmodellen in print – Prindustry
Online businessmodellen in print – Drukwerkdeal
Online businessmodellen in print – Flyeralarm
Online businessmodellen in print – PrintSelectOnline businessmodellen in print – Cimpress
Online businessmodellen in print – Probo
Online businessmodellen in print – de conclusies (1)
Online businessmodellen in print – de conclusies (2)
Aanmelden
Ook aanwezig zijn bij het Connect Event, schrijf je dan nu in. Een dag om te netwerken, collega's te bezoeken, het debat te volgen. Nieuw dit jaar zijn een aantal trainingen, alles tussen techniek tot marketing. Deelname is kosteloos.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.