• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

ZOPI: Online printprijzen stabiel in de DACH landen

FINANCIEEL – In het derde kwartaal van dit jaar bleven de prijzen voor de meeste print producten bij de online spelers vrijwel gelijk ten opzichte van het tweede kwartaal. Ten opzichte van de vergelijkbare periodes vorig jaar zijn de prijzen in 2023 wat lager. ZOPI staat voor Zipcon Onlineprint Prijsindex en brengt de prijsbewegingen in kaart vanuit de DACH landen.
Lees verder...

2 november 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: bernd zipper, Beyondprint, Dach, online, prijsindex, print, ZOPI

ZOPI: double-digit prijsstijgingen in online print

FINANCIEEL – Het bekende ZOPI (Zipcon Onlineprint Prijsindex) overzicht, welke elk kwartaal door de bekende Duitse consultant Bernd Zipper wordt gepubliceerd, laat in het tweede kwartaal van dit jaar een forse stijging van de prijzen zien, zoals die gemiddeld door de online printbedrijven in de DACH landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) worden gehanteerd.
Lees verder...

7 augustus 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: bernd zipper, DACH landen, online, prijsindex, ZOPI

Voorzichtig optimisme over meer adverteren in print

BRANCHE – Een recent onderzoek van Harvard Business Review stelt dat adverteerders in deze tijd ‘ombuigen’ naar meer traditionele vormen van adverteren, zoals televisie, radio, maar ook print. NDP Nieuwsmedia ziet in ons land niet meteen een revolutionaire ommekeer.
Premium...

22 augustus 2022 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: adverteren, online, print

VIGC-partners BBQ laat slagkracht en innovatie zien

PARTNER BIJDRAGE – Met zo een 60 deelnemers was de 2021 editie van de VIGC partners BBQ ‘uitverkocht’. Directeur Jos Steutelings maakte in zijn speech een opsomming van gebeurtenissen in de afgelopen anderhalf jaar, waarin het VIGC team zich door geen enkele corona beperking uit het veld liet slaan.
Lees verder...

1 september 2021 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: hybride, online, samenwerking, VIGC

Creativiteit blijft belangrijk in database publishing

MULTIMEDIA – Het Duitse softwarebedrijf InBetween deed onderzoek naar de status van database publishing in relatie tot print versus online onder haar klanten. Het bedrijf bedient al 30 jaar lang wereldwijd zo een 200 klanten, verdeeld over zo een 100 sectoren op dit gebied, zodat de uitkomsten van het onderzoek niet beperkt zijn tot alleen Duitsland.
Premium...

14 juli 2021 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: database publishing, inbetween, online

Over een maand: de ‘Flex’ editie van #BOPE

PARTNERBIJDRAGE – #BOPE staat voor het Benelux Online Print Event, een bekende VIGC titel die zeker gezien mag worden als één van de standaarden op het gebied van ‘up-to-date’ informatie over alle online ontwikkelingen in print.
Lees verder...

11 januari 2021 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: #BOPE, event, Flex, online, VIGC

In 2021 op weg naar blijvende veranderingen

DIT WAS HET JAAR – 2020 bijna voorbij, op weg naar 2021. Hoe geef je dat vorm? Niemand die het precies weet. We hopen allemaal op een ‘beter’ jaar. En natuurlijk zeggen we bij onze beste wensen altijd ‘in alle gezondheid’. Een wens die nu wel heel concreet is geworden met massale inentingen tegen corona in de komende maanden. Een paar voorspellingen.
Premium...

29 december 2020 door de redactie Reageer

Categorie: dit was het jaar Tags: automatisering, Just-In-Time for all, marktverdeling, online, print

Aizikowit: “De blijvende kloof tussen online en print”

COLUMN – Jacob Aizikowit, in 1999 de oprichter van XMPie, is ondanks alle technologische mogelijkheden, vaak verbaasd over het feit dat printmedia over het hoofd wordt gezien als onderdeel van een crossmediale aanpak. Hij vertelde zijn lezenswaardige verhaal bij American Printer, een marketing- en consultancy bedrijf, gevestigd in Houston, Texas. De redactie maakte een analyse en samenvatting van zijn bevindingen.
Premium...

11 november 2020 door de redactie Reageer

Categorie: column Tags: Aizikowit, offline, on-demand, online

Kodak neemt geen deel aan drupa 2021

EVENEMENT – Het zijn vooral de grote namen die in de media verschijnen van exposanten die uiteindelijk de keuze maken niet aan drupa 2021 deel te nemen. Gisteren trok Kodak zich terug. De mogelijke tweede corona golf in Europa wordt als argument genoemd. Inmiddels verschijnen ook ‘kleinere’ namen die zich terugtrekken uit drupa.
Lees verder...

24 september 2020 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: drupa, Kodak, online, preview

Business & Technology Update 2021 ook online

Business & Technology Update 2020

EVENEMENT – Natuurlijk had de redactie gehoopt op een offline/fysiek event in november bij VNO-NCW in Den Haag. Na overleg met KVGO (en het voormalige CMBO) is besloten het event dit jaar online uit te voeren. Leuk? Nee, dat niet, het succes van afgelopen jaar was voor alle betrokkenen juist de opstap naar een nog grootschaliger event. Het loopt gewoon even anders.
Lees verder...

4 september 2020 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: BTU2021, online, VNO-NCW

Positieve initiatieven zorgen voor goede sfeer

BRANCHE – De redactie krijgt talloze e-mails en nieuwsbrieven binnen van bedrijven die inspelen op de huidige situatie. Je ziet tal van variaties op bestaande producten, met natuurlijk alle mogelijke adviezen om verspreiding van het coronavirus door de mens zoveel mogelijk tegen te gaan. Het zorgt vooral voor een goede sfeer binnen bedrijven, ook daar waar de reguliere omzet al dan niet fors achterblijft.
Premium...

27 maart 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: Corona, crossmediaal, initiatieven, online, positief, print

Analyse CBS is lastig te vergelijken reeks cijfers

sbi-cbs

FINANCIEEL – Het boekje ‘Grafimedia in cijfers 2019’, welke door GOC in opdracht van A&O Fonds Grafimediabranche jaarlijks wordt gemaakt, baseert de financiële gegevens van de branche op cijfers die worden aangeleverd door het CBS. die op hun beurt weer worden verkregen door de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en door eigen CBS-enquêtes.
Premium...

19 juli 2019 door Peter Luit 2 Reacties

Categorie: financieel Tags: cijfers, offline, online

Debat over online businessmodellen in print

EVENEMENT – Printmedianieuws is samen met blokboek.com mediapartner voor het Prindustry Connect Event op 19 september dit jaar in de Evenementenhal in Gorinchem. Peter Luit zal het debat leiden tussen Prindustry directeur Ramon van Wingerden en Simian directeur Wouter Haan over de keuze tussen al-dan-niet het reseller model.
Lees verder...

23 mei 2019 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: connect event, online, Prindustry

Telegraaf en AD online vaker groter dan in print

BRANCHE – Piet Bakker doet regelmatig onderzoek naar het bereik van kranten en tijdschriften. Afgelopen maand nam hij het bereik van met name de vier grote online nieuwstitels NOS, nu.nl, Telegraaf en AD onder de loep. Zijn bevindingen op een rij, aangevuld met de vergelijkingen ten opzichte van print.
Premium...

18 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, NOM onderzoek, online, print

Kansenoverzicht om te starten met Online Print

OPINIE – Online Print heeft verschillende gezichten. Eén blauwdruk die je ‘zomaar’ voor elk printmedia bedrijf zou kunnen gaan toepassen, bestaat er eigenlijk niet. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar bedrijven rekening mee zouden moeten houden alvorens het speelveld van Online Print te betreden.
Premium...

14 februari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: opinie Tags: BOPE#19, businessmodellen, online, print, VIGC

Hoe maken online print bedrijven reclame?

TOELEVERANCIERS  – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...

31 januari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: marketing, online, print, radio/tv, reclame

De veranderende impact van print bij kranten(lezers)

BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...

18 oktober 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: buitenland Tags: krantenwereld, onderzoek, online, print

Grafimedia cao soap van touwtrekken en goochelen

OPINIE – Heeft het nog nut te onderhandelen over lonen, terwijl de wijze waarop ‘zoiets’ dan tot stand komt  volledig voorbij gaat aan de werknemers. Het loonstrookje is nauwelijks te doorgronden. Wat is het bestaansrecht van collectieve loonafspraken?
Premium...

3 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: C3 Werkt!, CAO, kvgo, online, vakbonden

Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol

FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...

19 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline, online, Schoolenberg

Zit Europese grafische branche op niveau van 2013?

BRANCHE – Volgens Intergraf voorzitter Cees Verweij zit de Europese grafische branche gemiddeld op het niveau van 2013. Hij stelt daarbij dat dit niveau maar liefst 20% lager is dan de resultaten rondom de eeuwwisseling. De nuances in de verhoudingen tussen cijfers vanuit de ledenbedrijven en daarbuiten.
Premium...

6 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: europa, Intergraf, online

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar Volgende pagina »

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • HYPR neemt verkoopactiviteiten voor huis-aan-huiskranten over van DPG Media 1 december 2023
  • Van Straaten presenteert next-gen 5-meter sublimatieprinter en ClimateCalc-certificering 30 november 2023
  • Eerste Nederlandse bitcointijdschrift is een feit 30 november 2023
  • Damen Drukkers investeert in compleet nieuwe CTP-ruimte 30 november 2023
  • KVGO ‘boegbeeld’ Bram ter Beek met pensioen 29 november 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Offsetdrukker / leerling drukker
  • Allround Print Operator – 40 uur
  • Operator afwerking labels (3 ploegen)
  • Offset vellendrukker
  • Accountmanager
  • Commercieel Talent Multimedia

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ChatGPT: ‘baby’ is deze week één jaar geworden
  • Fespa Global Print Expo 2024: 19-24 maart A’dam
  • Digitale veredeling op B1 formaat: voor wie bedoeld?
  • Special van het Informatiecentrum Papier en Karton
  • Quad koopt twee manroland|GOSS rotatieoffsetpersen

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.