• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Internet anno 2020 niet meer ontwrichtend

OPINIE – De tijd dat internet ontwrichtend genoemd mag worden, ligt achter ons. De digitalisering van ons dagelijks bestaan is in de afgelopen 10 jaar ‘gewoon’ geworden en kan niet meer als excuus worden gebruikt.
Premium...

7 januari 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: businessmodellen, internet, ontwrichtend

Kansenoverzicht om te starten met Online Print

OPINIE – Online Print heeft verschillende gezichten. Eén blauwdruk die je ‘zomaar’ voor elk printmedia bedrijf zou kunnen gaan toepassen, bestaat er eigenlijk niet. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar bedrijven rekening mee zouden moeten houden alvorens het speelveld van Online Print te betreden.
Premium...

14 februari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: opinie Tags: BOPE#19, businessmodellen, online, print, VIGC

Offline businessmodellen in print – conclusies (2)

FINANCIEEL – We maken de balans op. Welke kansen zijn er voor de offline bedrijven? Moeten ze ook online gaan of juist niches opzoeken? Of moeten ze hun specialisatie juist inzetten voor de online bedrijven? Er is geen eenduidig antwoord, maar wel een groot speelveld. En dat biedt kansen als je marktgericht durft te kiezen.
Premium...

7 augustus 2018 door Peter Luit 2 Reacties

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – de conclusies (1)

FINANCIEEL – Vandaag de eerste conclusies over de serie ‘offline businessmodellen in print’. De verschillen tussen online bedrijven en de geïnterviewde offline bedrijven zijn in ieder geval minder groot dan verwacht. Online bedrijven zijn doorgaans fors ‘brutaler’ in hun marketing.
Premium...

31 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – Aeroprint

FINANCIEEL – Door de recente overname van drukkerij Bakker Baarn, Smit Organisatie van Drukwerk en Ruitenbeek Print, was het niet meer dan logisch ook Aeroprint te vragen naar hun visie rondom online versus offline in deze serie over succesvolle offline businessmodellen in print. We belden met directeur Erwin Koerts op zijn vakantieadres in Spanje.
Premium...

24 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: Aeroprint, businessmodellen, Erwin Koerts, offline

Offline businessmodellen in print – Control Media

FINANCIEEL – Control Media noemt zichzelf ‘dé producent van online drukwerk’. Onlangs is het bedrijf verhuisd vanuit het Belgische Wildert naar Etten-Leur. Het bedrijf groeit op die lokatie uit tot ca. 80 medewerkers.
Premium...

17 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, control media, offline

Offline businessmodellen in print – De Resolutie

FINANCIEEL – Vooral in het prepress segment was de naam ‘De Resolutie’ – halverwege de jaren tachtig – geen onbekende in het speelveld van innovatieve oplossingen. In gesprek met directeur Karel de Munck wordt duidelijk waarom er bewust geen keuze is gemaakt voor een webshop.
Premium...

10 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – De Groot

FINANCIEEL – In onze serie over succesvolle offline bedrijven mag De Groot – Grootsgedrukt.nl natuurlijk niet ontbreken. Maar vooral bij dit bedrijf is offline zeer betrekkelijk.
Premium...

4 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Grootsgedrukt, offline

Offline businessmodellen in print – GBG

FINANCIEEL – Na de aftrap van deze serie belde Chris van Antwerpen van GBG uit Goes. Hij wilde graag zijn verhaal vertellen over zijn visie op succesvolle offline businessmodellen in print.
Premium...

26 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Chris van Antwerpen, GBG, offline

Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol

FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...

19 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline, online, Schoolenberg

Offline businessmodellen in print – de aftrap

FINANCIEEL – In de afgelopen maanden tekenden we een reeks artikelen op rondom (succesvolle) online businessmodellen in print. Door middel van een reeks interviews konden we overzicht bieden in het speelveld van de meeste online bedrijven. Hoe zit het met (succesvolle) offline businessmodellen in print? Waarin zijn ze uniek, wat zijn hun markten en welke producten staan centraal in hun verdienmodel?
Premium...

12 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Online businessmodellen in print – de conclusies (1)

reseller

FINANCIEEL – Kunnen we concrete conclusies trekken over de online businessmodellen in print? Slechts gedeeltelijk, de onder de loep genomen bedrijven zijn op nogal wat punten verschillend. Waar zijn wel uitspraken over te doen? Deel 1 van de conclusies.
Premium...

8 mei 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen

Online businessmodellen in print – Cimpress

FINANCIEEL – Cimpress maakte in het laatste kwartaal van boekjaar 2017 (juli 2016 – juni 2017) een verlies van bijna 35 miljoen euro. De eerste twee kwartalen van boekjaar 2018 laten flinke vooruitgang zien. Deze week nemen we Cimpress onder de loep in de serie online businessmodellen in print.
Premium...

24 april 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Cimpress, online

Online businessmodellen in print – PrintSelect

FINANCIEEL – Tijdens deze serie werden we geconfronteerd met het persbericht van Drukkerij JP Offset, met het bericht dat het bedrijf onlangs  het online printplatform PrintSelect heeft gelanceerd. Redenen genoeg om commercieel manager Jesper van der Wal te vragen naar de argumenten rondom ‘dit gokje’ in een al redelijk gevulde markt van online aanbieders.
Premium...

17 april 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, jesper van der wal, printselect

Online businessmodellen in print – Drukwerkdeal

FINANCIEEL – Martijn Jansen is CCO (Chief Commercial Officer) binnen het inmiddels 350 man grote Drukwerkdeal in Deventer. Als onderdeel van moederbedrijf Cimpress zijn – ondanks de grote mate van zelfstandigheid – sommige zakelijke aspecten ingegeven vanuit de internationale visie van het moederbedrijf.
Premium...

3 april 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, drukwerkdeal, martijn jansen

Online businessmodellen in print – Helloprint

FINANCIEEL – Vorige week trapte Wouter Haan van Simian af met vooral de stelling dat het reseller model (op den duur) niet zou werken. Hans Scheffer van Helloprint doet het anders en produceert zelf niets. ‘We zijn ook geen printbedrijf’, zegt hij met grote stelligheid. Een openhartig interview met één van de pioniers binnen de online print industrie. 
Premium...

20 maart 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Hans Scheffer, Helloprint

Online businessmodellen in print – het overzicht

FINANCIEEL – In het eerste artikel in deze serie tekenden we het algemene speelveld op, waarin de conclusie werd getrokken dat de vele online spelers allemaal zo hun eigen overwegingen hebben om al dan niet productie zelf te doen, (deels) uit te besteden en/of partners mee te laten doen in ‘korting genererende’ partnerprogramma’s.
Premium...

27 februari 2018 door Peter Luit 3 Reacties

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, onlineprinters

Zijn online businessmodellen print te doorgronden?

FINANCIEEL – Als de marges in de branche al zovele jaren onder druk staan, hoe kan het dan dat online webprintshops zo makkelijk partner programma’s kunnen uitrollen met flinke kortingen? Welke modellen zijn er en hoe werken ze? In een korte serie doen we onderzoek.
Premium...

20 februari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, keten, online, partnerprogramma's

INCTspiratie: zoeken naar effectief datagebruik

EVENEMENT – Onder de titel ‘Datastrategie voor Uitgevers’ zette organisator David Huijzer het vizier op scherp. Ondanks de aansprekende lezingen voorzien van voorbeelden, werd er binnen ‘werkgroepjes’ volop gediscussieerd over de wenselijkheid van de meetbaarheid van alle mediagedragingen van consumenten.
Lees verder...

24 november 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: big data, businessmodellen, omnichannel

Wat wil de klant betalen voor een artikel?

financieel

Onlangs publiceerde De Nieuwe Reporter een artikel omtrent de prijs die de consument zou willen betalen voor een digitaal gepubliceerd artikel. Dat deden zij op basis van de prijs die een artikel in print zou kosten. Deden zij de berekening op juiste wijze?
Lees verder...

30 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: betaalmodellen, businessmodellen

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Eerste groep deelnemers ‘Week van de Grafimedia’ bekend 23 mei 2025
  • Deense Filip Sørensen gekroond tot World Wrap Master 2025 22 mei 2025
  • Aantal gecertificeerde bossen groeit wereldwijd 22 mei 2025
  • Omzet Agfa bij Digital Printing Solutions in eerste kwartaal 3% lager 21 mei 2025
  • Printmedianieuws met voorspellingen voor het tweede kwartaal 20 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Stora Enso stoot ruim 12% van Zweedse bossen af
  • EU markt papier- en (golf)kartonnen verpakkingen
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • Printweek enquête: te afhankelijk van grote klanten

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.