• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Aizikowit: “De blijvende kloof tussen online en print”

COLUMN – Jacob Aizikowit, in 1999 de oprichter van XMPie, is ondanks alle technologische mogelijkheden, vaak verbaasd over het feit dat printmedia over het hoofd wordt gezien als onderdeel van een crossmediale aanpak. Hij vertelde zijn lezenswaardige verhaal bij American Printer, een marketing- en consultancy bedrijf, gevestigd in Houston, Texas. De redactie maakte een analyse en samenvatting van zijn bevindingen.
Premium...

11 november 2020 door de redactie Reageer

Categorie: column Tags: Aizikowit, offline, on-demand, online

Analyse CBS is lastig te vergelijken reeks cijfers

sbi-cbs

FINANCIEEL – Het boekje ‘Grafimedia in cijfers 2019’, welke door GOC in opdracht van A&O Fonds Grafimediabranche jaarlijks wordt gemaakt, baseert de financiële gegevens van de branche op cijfers die worden aangeleverd door het CBS. die op hun beurt weer worden verkregen door de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en door eigen CBS-enquêtes.
Premium...

19 juli 2019 door Peter Luit 2 Reacties

Categorie: financieel Tags: cijfers, offline, online

Offline businessmodellen in print – conclusies (2)

FINANCIEEL – We maken de balans op. Welke kansen zijn er voor de offline bedrijven? Moeten ze ook online gaan of juist niches opzoeken? Of moeten ze hun specialisatie juist inzetten voor de online bedrijven? Er is geen eenduidig antwoord, maar wel een groot speelveld. En dat biedt kansen als je marktgericht durft te kiezen.
Premium...

7 augustus 2018 door Peter Luit 2 Reacties

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – de conclusies (1)

FINANCIEEL – Vandaag de eerste conclusies over de serie ‘offline businessmodellen in print’. De verschillen tussen online bedrijven en de geïnterviewde offline bedrijven zijn in ieder geval minder groot dan verwacht. Online bedrijven zijn doorgaans fors ‘brutaler’ in hun marketing.
Premium...

31 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – Aeroprint

FINANCIEEL – Door de recente overname van drukkerij Bakker Baarn, Smit Organisatie van Drukwerk en Ruitenbeek Print, was het niet meer dan logisch ook Aeroprint te vragen naar hun visie rondom online versus offline in deze serie over succesvolle offline businessmodellen in print. We belden met directeur Erwin Koerts op zijn vakantieadres in Spanje.
Premium...

24 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: Aeroprint, businessmodellen, Erwin Koerts, offline

Offline businessmodellen in print – Control Media

FINANCIEEL – Control Media noemt zichzelf ‘dé producent van online drukwerk’. Onlangs is het bedrijf verhuisd vanuit het Belgische Wildert naar Etten-Leur. Het bedrijf groeit op die lokatie uit tot ca. 80 medewerkers.
Premium...

17 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, control media, offline

Offline businessmodellen in print – De Resolutie

FINANCIEEL – Vooral in het prepress segment was de naam ‘De Resolutie’ – halverwege de jaren tachtig – geen onbekende in het speelveld van innovatieve oplossingen. In gesprek met directeur Karel de Munck wordt duidelijk waarom er bewust geen keuze is gemaakt voor een webshop.
Premium...

10 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Offline businessmodellen in print – De Groot

FINANCIEEL – In onze serie over succesvolle offline bedrijven mag De Groot – Grootsgedrukt.nl natuurlijk niet ontbreken. Maar vooral bij dit bedrijf is offline zeer betrekkelijk.
Premium...

4 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Grootsgedrukt, offline

Offline businessmodellen in print – GBG

FINANCIEEL – Na de aftrap van deze serie belde Chris van Antwerpen van GBG uit Goes. Hij wilde graag zijn verhaal vertellen over zijn visie op succesvolle offline businessmodellen in print.
Premium...

26 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, Chris van Antwerpen, GBG, offline

Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol

FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...

19 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline, online, Schoolenberg

Offline businessmodellen in print – de aftrap

FINANCIEEL – In de afgelopen maanden tekenden we een reeks artikelen op rondom (succesvolle) online businessmodellen in print. Door middel van een reeks interviews konden we overzicht bieden in het speelveld van de meeste online bedrijven. Hoe zit het met (succesvolle) offline businessmodellen in print? Waarin zijn ze uniek, wat zijn hun markten en welke producten staan centraal in hun verdienmodel?
Premium...

12 juni 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: businessmodellen, offline

Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten?

BEDRIJVEN – Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel veranderd. Sinds maart van dit jaar is BDU officieel Google partner. Printmedianieuws was onlangs bij een gezamenlijke bijeenkomst.
Premium...

29 november 2017 door Hans Baljet Reageer

Categorie: bedrijven Tags: BDUmedia, google, marketing, offline, online

Happyprinting gaat zijn klanten ‘gewoon’ bezoeken

MENSEN – Na de terugkomst van Marco Aarnink met print.com is Sven Rusticus (voormalig COO van Drukwerkdeal) de tweede ex-Drukwerkdeal man die met een online-print bedrijf begint. Hoe gaat Happyprinting zich positioneren?
Premium...

21 september 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: mensen Tags: happyprinting, offline, online

Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’

BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...

7 augustus 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: marketing, offline, online

P&G vindt online adverteren onvolwassen

OPINIE – Deze week kwam online adverteren negatief in het nieuws met een boute uitspraak van Procter & Gamble. Ze geloven niet meer in online adverteren. Ze trokken 85 miljoen euro ‘terug’ en het had geen negatief effect op de verkoopresultaten.
Premium...

3 augustus 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: adverteren, offline, online

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021
  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing