BRANCHE – In het jaar 2012 is het offensieve netwerk MDMX opgestart. Kees Mouthaan en Ingrid Bijkerk stonden aan de basis van dit initiatief. Bij dit type netwerk is de essentie het realiseren van groei en versterking van markt- en rendementspositie. Bij de start telde het netwerk 12 leden. Hoe staat het er nu voor?
Premium...
Resultaten 2023 van nummer 2 drukkerij in de USA
FINANCIEEL – Quad/Graphics, na RR Donnelley de nummer twee ‘drukkerij’ groep in de USA, met een groot aantal internationale vestigingen, maakte in 2023 een omzet van 3 miljard dollar, 200 miljoen dollar minder dan in 2022.
Premium...
Van grafische werkplaats tot opleidingsinstituut
TRAININGEN – Voor de verschillende beroepen in de creatieve industrie moeten vanzelfsprekend ook mensen opgeleid en om- of bijgeschoold worden. Onder andere Opatel in Rotterdam biedt hiervoor een uitgebreid pakket cursussen en opleidingen aan.
Premium...
Artificial Intelligence in print mist nog veel marketing
OPINIE – Het is inmiddels ruim drie jaar geleden toen vrij plotseling de term Artificial Intelligence de branche bereikt met de introductie van de sPrint One software van PerfectPattern uit Duitsland. Het Canadese AI bedrijf TiliaLabs werd onlangs door Esko overgenomen. Hoe staat het met AI binnen de branche?
Premium...
Landa blijft de fantasie prikkelen, positief en negatief
TOELEVERANCIERS – Landa koos de afgelopen twee jaar voor heel wat minder ‘ophitsende’ marketing, maar voor concrete installaties wereldwijd. Op zoek naar nieuws omtrent actuele installaties, lijkt het erop dat Landa zich nog steeds in een niche positie bevindt.
Premium...
Kansen in de markt voor formulieren en waardepapier
BEDRIJVEN – De veronderstelling dat er door de digitalisering niet of nauwelijks nog papieren formulieren gebruikt worden, blijkt bij een bezoek aan producent Profix niet helemaal waar te zijn. Daar worden ze namelijk nog vijf dagen in de week in zeer grote volumes geproduceerd.
Premium...
Verantwoord ondernemen als marketinginstrument
MENSEN – Sinds twee jaar is Han Verkerk werkzaam als commercieel directeur bij Tuijtel. Onder de bedrijfsnaam Tuijtel staat vermeld ‘ideas to paper’. De redactie vroeg aan Han Verkerk om dit eens nader toe te lichten.
Premium...
Aandachtspunten voor het vinden van klanten
MARKETING – Het is de hamvraag voor iedere ondernemer: hoe kom ik aan klanten? Het maakt daarbij weinig uit of je een starter bent op de markt of een ervaren verkoper of zelfs commercieel directeur. Het is hooguit een kwestie van wat langer rondlopen in de business. In het algemeen komen klanten ook niet naar je toe. Je zult dus iets moeten verzinnen. Je kunt bijvoorbeeld koud acquireren of netwerken.
Premium...
Naar buiten kijken, kansen zien en keuzes in 2021
MARKETING – Iedere onderneming streeft ernaar om op het eigen werkterrein tot de beste te behoren, te willen excelleren. Dat gaat niet vanzelf en er is heel wat voor nodig om dit te realiseren. Een goed begin is altijd om te kijken waar je staat met je bedrijf en wat de sterke punten en verbetermogelijkheden zijn. Vervolgens zul je als ondernemer moeten vaststellen wat je wilt bereiken en wat je ambities en doelstellingen zijn. En niet te vergeten de keuze voor een waardestrategie.
Premium...
Wilco Tito van proefdrukker naar ‘Wil Resultaat’
MENSEN – Na vele jaren succesvol werkzaam te zijn geweest als zelfstandig ondernemer in de grafische industrie zag Wilco Tito de vraag naar zijn specialisme, het maken van proefdrukken, geleidelijk aan verdwijnen.
Premium...
De drukkerij tijdens corona met eigen producten
OPINIE – We worden ongewenst ‘omringd’ door de gevolgen van de coronacrisis. De dagelijkse getallen, direct en indirect, geven een doorgaans somber beeld richting de toekomst. Toch zijn er ook positieve ontwikkelingen, die we niet eerder zagen.
Premium...
Van maakbekwaam naar marktbekwaam
BEDRIJVEN – Wanneer je aan Franc Hogguer vraagt om zijn bedrijf, inclusief zijn rol als ondernemer eens te typeren, is het verstandig om er even bij te gaan zitten. Nou ja, even. Wat er dan namelijk volgt is een zeer enthousiast en gloedvol betoog. In hoog tempo geeft hij zijn mening over uiteenlopende zaken als strategie, marketing en commercie. Inclusief het ondernemerschap in een familiebedrijf.
Premium...
Grafische industrie springlevend bij Remmert Dekker
BEDRIJVEN – Bij zijn presentatie afgelopen zomer op een gezamenlijke bijeenkomst van de GSOB en CMBO, nodigde Wouter Wigman van Remmert Dekker de toehoorders uit om eens te komen kijken bij zijn bedrijf in Wormer. Printmedianieuws maakte daar graag gebruik van.
Premium...
Hoe maken online print bedrijven reclame?
TOELEVERANCIERS – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...
De belangrijkste trends volgens Prindustry
MARKETING – Als IT bedrijf in een creatieve industrie, heeft Prindustry een eigen kijk op diverse trends die er spelen en gaan komen. We geven je graag handreikingen voor drie kerngebieden: webshops, social media en de grafische branche.
Premium...
Kennis Vereniging Grafimedia Ondernemingen
OPINIE – Het roer om is de enige manier om het KVGO nieuw leven in te blazen. 2018 is het jaar van de waarheid. Nieuwe strategische heroriëntatie, nieuwe directeur en nieuwe voorzitter. De mooiste kans om gelijktijdig met een ‘beperkte’ naamsverandering 2019 positief tegemoet te zien.
Premium...
Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten?
BEDRIJVEN – Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel veranderd. Sinds maart van dit jaar is BDU officieel Google partner. Printmedianieuws was onlangs bij een gezamenlijke bijeenkomst.
Premium...
Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’
BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...
Telefoonboek.nl ‘bekijkt’ websites printmediabranche
BRANCHE – De website telefoonboek.nl onderzocht onder 3308 printmediabedrijven de aanwezigheid van een werkende website. Bij 1503 bedrijven was dat het geval. De rest (meer dan de helft dus) laat volgens het onderzoek kansen liggen.
Premium...
Online marketingpositionering printmediabedrijven
BRANCHE – Jaloers zijn op de gelikte webshops van de grote web-to-print aanbieders is natuurlijk een begrijpelijke reactie. Immers de opkomst van dit fenomeen heeft gezorgd voor een enorme marktverschuiving in grote hoeveelheden toepassingen van grafisch print- en drukwerk. We gaan op zoek naar de marketingpositionering van printmediabedrijven zonder webshop.
Premium...
Reacties