MULTIMEDIA – Wereldwijd meldden de media gisteren dat Google 25 jaar bestaat. Larry Page en Sergey Brin stonden aan de wieg van wat nu een ‘grootmacht wordt genoemd, waarmee overheden regelmatig een ‘appeltje te schillen hebben’.
Premium...
AI in tekst en beeld: niemand echt in rep en roer
OPINIE – Het is waar dat hoewel AI aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt in deze gebieden, het gebruik ervan niet altijd heeft geleid tot de verwachte opschudding. Er zijn verschillende redenen waarom dit het geval zou kunnen zijn.
Lees verder...
Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
EVENEMENT – Amper een week na het Benelux Online Print Event In Gorinchem vond voor de tiende keer het Duitse #OPS2023 plaats in München. Organisator Bern Zipper ontving maar liefst bijna 300 deelnemers voor het tweedaagse event op 23 en 24 maart jl. Een samenvattende terugblik – met aanvullingen – op basis van de verslagen op de website van Bernd Zipper.
Lees verder...
Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
OPINIE – We kunnen er niet omheen. Dagelijks horen we wel wat over ChatGPT en de strijd tussen de grote techbedrijven om deze nieuwe ontwikkeling over ons uit te storten. Leuk? Geen idee. Kansen? Misschien. Fantaseren over ChatGPT binnen de branche. Een eerste poging.
Premium...
Artificial Intelligence in print mist nog veel marketing
OPINIE – Het is inmiddels ruim drie jaar geleden toen vrij plotseling de term Artificial Intelligence de branche bereikt met de introductie van de sPrint One software van PerfectPattern uit Duitsland. Het Canadese AI bedrijf TiliaLabs werd onlangs door Esko overgenomen. Hoe staat het met AI binnen de branche?
Premium...

Reacties