• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Krantenuitgevers en Google bereiken ‘akkoord’

OPINIE – Het FD schrijft dat ongeveer 300 Europese uitgevers een ‘akkoord’ zouden hebben bereikt met Google om te gaan betalen voor nieuws. Inmiddels is bij een groot aantal uitgevers het eigen financiële online belang groter dan print. Hoeveel geld er per uitgever wordt betaald is niet bekend gemaakt.
Premium...

12 mei 2022 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: facebook betaalmuren, FD artikel, google, uitgevers

Concurrerende keten boekenuitgevers en drukkerijen?

EVENEMENT – In deel twee van ‘Shaping The Future of Books’ de visie vanuit de uitgever rondom de toekomst van boeken. Komen ze door corona weer dichterbij de grafische wereld te staan in een bijna onwerkelijke strijd het marktaandeel van Amazon te beteugelen?
Premium...

5 maart 2021 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: amazon, Books, consolidatie, drukkerijen, e-commerce, Intergraf, Samenwerken, uitgevers

Alexander Klöpping wil niet managen maar bouwen

blendle-utrecht

BEDRIJVEN – Klöpping verkocht zijn ‘artikelen kiosk’ Blendle een half jaar geleden aan het Franse Cafeyn. Hij zou voor onbepaalde tijd betrokken blijven bij de operationele taken.
Premium...

8 januari 2021 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: alexander klöpping, blendle, eLinea, krantenwereld, myjour, uitgevers

Weekendopinie: adverteren zonder ad-blockers

Digitale media hebben één groot voordeel, in een handomdraai kan je een advertentie toevoegen, maar de lezer kan deze ook in diezelfde handomdraai blokkeren. In print kan dat niet. Nieuw leven voor advertenties in gedrukte media?
Premium...

11 september 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: advertenties, IAB, print, uitgevers

inct•formatie – congres over trends in publishing: zoeken naar print

Inmiddels goed voor de 12e jaargang zette organisator David Huijzer een dagvullend programma neer met zeer uiteeenlopende onderwerpen rondom uitgeven. Print beleefde nog een hoogtepuntje aan het einde van de dag.
Premium...

24 april 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: inct, uitgevers

Wat gaat er in 2014 gebeuren in de uitgeefbranche?

financieel

Uitgevers hebben het in 2013 niet makkelijk gehad. De totale omzet nam 6% af ten opzichte van 2012. CBS heeft onlangs diverse cijfers bekend gemaakt in een branche met niet al te florissante vooruitzichten voor 2014. Wat is er gebeurd?
Lees verder...

6 maart 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: uitgevers

Geen toekomst voor tijdschriften: waar of niet waar?

branche

Volgens Ellen Verbeek zijn er over vijf jaar geen (papieren) tijdschriften meer. Redacteur Peter Luit denkt daar heel anders over. ‘Tijdschriften kunnen in leven blijven als deze zich multimediaal ontwikkelen.’ Wie heeft er gelijk?
Premium...

22 augustus 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: crossmedia, kanalen, tijdschriften, toekomst, uitgevers

Vogue wint, Lis verliest – het ‘gevecht’ om de adverteerder door grote en kleine uitgevers

branche

Terwijl digitale leesplankjes oprukken in de boekenmarkt lijken de schappen met gedrukte publiekstijdschriften overal nog vol te liggen. Al jaren neemt het aantal titels (beperkt) toe maar de oplage per titel duidelijk af. De resultaten verschillen sterk, de inhoud, de oplage, de losse verkopen ten opzichte van abonnementen en de adverteerders vormen een complex spel van winnen of verliezen. Twee zeer uiteenlopende voorbeelden.
Premium...

6 augustus 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: adverteerders, tijdschriften, uitgevers

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.