• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

In 2021 op weg naar blijvende veranderingen

DIT WAS HET JAAR – 2020 bijna voorbij, op weg naar 2021. Hoe geef je dat vorm? Niemand die het precies weet. We hopen allemaal op een ‘beter’ jaar. En natuurlijk zeggen we bij onze beste wensen altijd ‘in alle gezondheid’. Een wens die nu wel heel concreet is geworden met massale inentingen tegen corona in de komende maanden. Een paar voorspellingen.
Premium...

29 december 2020 door de redactie Reageer

Categorie: dit was het jaar Tags: automatisering, Just-In-Time for all, marktverdeling, online, print

Verwachtingen ‘dure’ mediakanalen voor 2021 matig

BRANCHE – Het marktonderzoeksbureau DVJ Insights deed samen met Adformatie onderzoek naar de verwachtingen omtrent bereik, effect, doelstellingen en performance van verschillende on- en offline mediakanalen in marketing. Print scoorde als ‘duur kanaal’ slecht. We vroegen onderzoekbureau DVJ Insights naar de verschillende onderzoeksaspecten.
Premium...

26 november 2020 door de redactie Reageer

Categorie: branche Tags: adformatie, dvjinsights, onderzoek, print, Ronald Jansen

Matige samenwerking mediabedrijven in NLProfiel

BRANCHE – De tijd dat krantenbedrijven adverteerders exclusief overtuigden van de kracht van print, ligt inmiddels achter ons. De strijd met Google en Facebook gaat vooral om de online belangen. Maar de samenwerking tussen diverse concurrerende uitgevers onder de naam NLProfiel komt nauwelijks van de grond.
Premium...

25 juni 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: digitaal, facebook, google, krantenuitgevers, NLProfiel, print

Positieve initiatieven zorgen voor goede sfeer

BRANCHE – De redactie krijgt talloze e-mails en nieuwsbrieven binnen van bedrijven die inspelen op de huidige situatie. Je ziet tal van variaties op bestaande producten, met natuurlijk alle mogelijke adviezen om verspreiding van het coronavirus door de mens zoveel mogelijk tegen te gaan. Het zorgt vooral voor een goede sfeer binnen bedrijven, ook daar waar de reguliere omzet al dan niet fors achterblijft.
Premium...

27 maart 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: Corona, crossmediaal, initiatieven, online, positief, print

Neem gratis abonnement op Fujifilm PRINT!

fujifilm-kopfoto-750s

MARKETING – Drie keer per jaar verschijnt een nieuwe editie van PRINT! en is gratis voor klanten van Fujifilm en geïnteresseerden in Europa. Elk nummer zit vol met interessante verhalen over internationale gebruikers van systeemoplossingen van Fujifilm en aanvullende achtergrondinformatie over nieuwe perspectieven binnen de grafische industrie voor de meest uiteenlopende communicatiegebieden. Print! Winter is nu beschikbaar. 
Lees verder...

24 januari 2020 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: Acuity Ultra UV, Flenex FW-FP, Fujifilm, Illumina LED UV, jet Press 750S, print

Digitale lezerskring dagbladen steeds groter

nom-gfk-2019

BRANCHE – Erik Grimm van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia tekende de onderzoeksresultaten op van de laatste cijfers van de NOM Mediamerken 2019-1. Digitaal groeit gestaag door ten opzichte van print. Maar print groeit ook. Printmedianieuws zette de belangrijkste conclusies op een rij voor digitaal en print.
Premium...

4 juli 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, digitaal, GfK, ndp nieuwsmedia, NOM, print

Niet zomaar roepen dat ‘print weer terug is’

BRANCHE – Alsof er een klein feestje wordt gevierd aan de Boeing Avenue na een paar publicaties over de ‘terugkeer van print’. We deden wat onderzoek en nuanceren het feestje enigszins. Waarheid was, is en blijft dat print prima past in een crossmediale mix van media kanalen. Maar het is natuurlijk niet zo dat alle verdwenen print producten nu ineens weer massaal zullen terugkeren.
Premium...

27 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: adformatie, digital natives, onderzoek, print, revival

Telegraaf en AD online vaker groter dan in print

BRANCHE – Piet Bakker doet regelmatig onderzoek naar het bereik van kranten en tijdschriften. Afgelopen maand nam hij het bereik van met name de vier grote online nieuwstitels NOS, nu.nl, Telegraaf en AD onder de loep. Zijn bevindingen op een rij, aangevuld met de vergelijkingen ten opzichte van print.
Premium...

18 februari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: bereik, NOM onderzoek, online, print

Kansenoverzicht om te starten met Online Print

OPINIE – Online Print heeft verschillende gezichten. Eén blauwdruk die je ‘zomaar’ voor elk printmedia bedrijf zou kunnen gaan toepassen, bestaat er eigenlijk niet. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar bedrijven rekening mee zouden moeten houden alvorens het speelveld van Online Print te betreden.
Premium...

14 februari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: opinie Tags: BOPE#19, businessmodellen, online, print, VIGC

Hoe maken online print bedrijven reclame?

TOELEVERANCIERS  – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...

31 januari 2019 door de redactie Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: marketing, online, print, radio/tv, reclame

Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’

MARKETING – Het thema ‘street art’ moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy van den Nieuwenhuizen hoopt op ca. 9500 bezoekers, die naast kennis vanuit de exposanten vooral verrast en vermaakt zullen worden. Het wordt door met name de toevoeging van de vele ‘experiences’ veel meer dan een ‘gewone’ beurs.
Lees verder...

28 januari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: marketing Tags: 2019, expo, print, Sign

Status e-readers en e-books in de boekenmarkt

BRANCHE – De eerste e-readers trokken vooral veel aandacht in de grafische branche. Wie kent de iRex iLiad nog? Grafische bedrijven dachten diensten te kunnen ontwikkelen om e-books te kunnen produceren. Maar het ontbrak de branche aan het aanbieden van een infrastructuur om content te kunnen distribueren.  Die rol werd opgepakt door van oorsprong ‘branche vreemde’ spelers.
Premium...

7 januari 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: boekenmarkt, e-books, e-readers, print

De veranderende impact van print bij kranten(lezers)

BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...

18 oktober 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: buitenland Tags: krantenwereld, onderzoek, online, print

Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal

EVENEMENT – Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de ‘Sign’ hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden in de oorspronkelijke beursruimte. De ‘scheiding’ in disciplines was nauwelijks zichtbaar. Des te meer waardering voor de enorme ‘Theater’ hal, die ware allure trekjes vertoonde.
Lees verder...

7 februari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: print, Sign, vakdag

Disney ziet kansen voor Print en Augmented Reality

PRODUCTIE INNOVATIE – Disney Research heeft in 2015/2016 research en ontwikkeling gedaan naar het combineren van print met Augmented Reality (AR). Dit heeft inmiddels geresulteerd in een app dat een kleurboek tot leven brengt en kinderen veel speel plezier brengt.
Premium...

19 oktober 2017 door Albert Noppen Reageer

Categorie: productie innovatie Tags: Augmented Reality, Disney, print

Magna Global luidt alarmklok over print

OPINIE – Dat zegt Stephan van der Sman, director print bij Magna Global. Wat zijn de argumenten tot deze oproep van het in Nederland op één na grootste media inkoopbureau?
Premium...

26 augustus 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: Magna, NUV, print

Opinie: Online ontwerpers leren van print

OPINIE – We kondigden deze week al aan dat we onze jaarlijkse website analyse binnen de branche weer zouden gaan houden. De resultaten gaat u vanaf volgende week ervaren. Over mooi en lelijk kunnen smaken verschillen, maar zeker is dat webbouwers veel kunnen leren van ontwerpers met liefde voor print.
Premium...

8 juli 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: creativiteit, ontwerpen, print, web

El País wil stoppen met papier

El País, de meest verkochte krant in heel Spanje wil stoppen met papier. Sinds 2008 is de oplage onophoudelijk gedaald en die trend is volgens de hoofdredacteurAntonio Caño niet te stoppen.
Premium...

7 maart 2016 door Peter Luit 1 Reactie

Categorie: buitenland Tags: digital-only, el pais, print

On line drukkers: jonge gasten en print

We bellen met Wouter Haan, die onze Top 5 van internetdrukkers vorige week bijna in de war schopte. Hij kon er wel om lachen. Toen hij ons artikel las, was de inkt van zijn handtekening voor de overname van Drukland/Flyerzone nog maar net droog.
Premium...

13 oktober 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: 3d printen, internetdrukkers, jong, print

Weekendopinie: adverteren zonder ad-blockers

Digitale media hebben één groot voordeel, in een handomdraai kan je een advertentie toevoegen, maar de lezer kan deze ook in diezelfde handomdraai blokkeren. In print kan dat niet. Nieuw leven voor advertenties in gedrukte media?
Premium...

11 september 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: financieel Tags: advertenties, IAB, print, uitgevers

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar Volgende pagina »

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021
  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing