MULTIMEDIA – De Magazine Media Associatie (MMA) onderzocht onder 1.150 Nederlanders van zestien jaar en ouder, de leesvoorkeuren tijdens de vakantieperiode. Het onderzoek werd uitgevoerd door Panelwizard.
Premium...
Onderzoek papierschaarste USA bij 300 drukkerijen
BUITENLAND – Het PRINTING United Alliance/NAPCO Research State of the Industry (SOI) Panel vroeg bij 300 drukkerijen in de Verenigde Staten naar de winst- of verlieskans in 2022 binnen de huidige marktomstandigheden. Een samenvatting (met aanvullende verwijzingen) van een publicatie van Toni McQuilken van Printing Impressions.
Premium...
Samenvatting van het ‘Fogra feestelijk jaarbericht’
PRODUCTIE INNOVATIE – FOGRA is een in de plaats Ascheim in Duitsland gevestigd onderzoeksinstituut voor mediatechnologie. Het instituut is onder andere zeer actief betrokken bij het ontwikkelen en handhaven van verschillende ISO-normen met betrekking tot een gestandaardiseerd grafisch productieproces.
Premium...
Aandachtspunten voor het vinden van klanten
MARKETING – Het is de hamvraag voor iedere ondernemer: hoe kom ik aan klanten? Het maakt daarbij weinig uit of je een starter bent op de markt of een ervaren verkoper of zelfs commercieel directeur. Het is hooguit een kwestie van wat langer rondlopen in de business. In het algemeen komen klanten ook niet naar je toe. Je zult dus iets moeten verzinnen. Je kunt bijvoorbeeld koud acquireren of netwerken.
Premium...
Marcel Lamain over arbeid en kennis in de branche
PARTNER BIJDRAGE – GOC directeur Marcel Lamain stelt zich bescheiden op en is zeker geen man van verstrekkende uitspraken. Toch schuilt er onder die bescheidenheid de nodige zorg over de arbeidsmarkt, kennis en loopbaan ontwikkelingen.
Lees verder...
Packvertising stimuleert vraag naar digitaal drukwerk
VERPAKKINGSMEDIA – Packvertising is een al jaren lang bestaande term, waarin pogingen worden gedaan het merk bij de aankoop van met name retailproducten bij de klant op effectieve wijze onder de aandacht te brengen. Gaat digitaal voor een impuls zorgen?
Premium...
Van zwemparadijs tot stad van circulaire economie (1)
PRODUCTE INNOVATIE – Een voormalig zwembad ombouwen tot een bedrijvencentrum voor circulaire economie. Dat kan alleen in Rotterdam. Onder de naam PaperInnovator BV heeft zich in dit centrum zeer recent, dat wil zeggen sinds mei van dit jaar, ook drs. ing. Arie Hooimeijer met zijn nieuwe onderneming gevestigd.
Premium...
Inkjet Insight onderzoek ‘Custom Inkjet Solutions’
PRODUCTIE INNOVATIE – Gedurende het tweede kwartaal deed Inkjet Insight onderzoek naar bedrijven die klant- en/of applicatie gerichte inkjet oplossingen hebben ontwikkeld of van plan zijn te gaan ontwikkelen. De resultaten staan in een uitgebreid rapport. De belangrijkste conclusies.
Premium...
Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
PRODUCTIE INNOVATIE – Ingegeven door de serie high-end printerfabrikanten, ontstond het idee om onderzoek te doen naar de wijze waarop ontwikkelaars van inkjet technologie met elkaar samenwerken on kansen in de markt te vergroten.
Premium...
Verwachtingen ‘dure’ mediakanalen voor 2021 matig
BRANCHE – Het marktonderzoeksbureau DVJ Insights deed samen met Adformatie onderzoek naar de verwachtingen omtrent bereik, effect, doelstellingen en performance van verschillende on- en offline mediakanalen in marketing. Print scoorde als ‘duur kanaal’ slecht. We vroegen onderzoekbureau DVJ Insights naar de verschillende onderzoeksaspecten.
Premium...
Derde enquête iets minder in trek bij KVGO leden
BRANCHE – Slechts 20% van de pakweg 750 leden waren bereid tot het invullen van de derde KVGO enquête. KVGO doet er alles aan om de situatie in grafische Nederland in kaart te brengen en waar mogelijk ook de nodige hulp te bieden via de mogelijkheden van de overheid.
Premium...
Grafische branche Duitsland tussen hoop en vrees
BUITENLAND – Ook bij onze oosterburen komt de hoop op herstel binnen de branche weer langzaam op gang. De Duitse brancheorganisatie bvdm – Bundesverband Druck und Medien – publiceerde deze week de laatste actuele trendcijfers op basis van onderzoek door het Duitse Informations und Foschungsstelle (IFO). Het eigen bvdm onderzoek laat een minder positief beeld zien.
Premium...
KVGO: Grafische sector in mistroostige situatie
BRANCHE – De situatie in de grafische sector is in de afgelopen maand nog verder verslechterd. Dat blijkt uit de antwoorden op de tweede KVGO-enquête naar de gevolgen van het coronavirus. Maar liefst 92 procent van de invullers had in april te maken met omzetverlies en een nog groter gedeelte verwacht in mei omzetverlies te zullen lijden.
Lees verder...
Meedoen aan VIGC/Keypoint Intelligence onderzoek
PRODUCTIE INNOVATIE – VIGC uit België heeft door middel van een partnerovereenkomst met Keypoint Intelligence/Infotrends een reeks onderzoeken opgezet met betrekking tot marktinzichten en trends in de printmedia branche.
Lees verder...
Start serie high-end printerfabrikanten 2019
PRODUCTIE INNOVATIE – Inmiddels een vertrouwde serie in het najaar, de Printmedianieuws analyse van de meest voorkomende high-end printerfabrikanten. Dit jaar voor de vijfde keer.
Lees verder...
Onderzoek naar branchewebsites wat oppervlakkig
BRANCHE – Webbouwer places.nl – onderdeel van telefoonboek.nl – zegt uit eigen onderzoek te hebben geconstateerd dat slechts 21% van de bijna 1600 onderzochte websites van drukkerijen veilig zouden zijn. Een conclusie die om meer nuances vraagt.
Premium...
Drupa 6th Global Trends: positieve verwachtingen
BRANCHE – Ongeveer 570 bedrijven namen deel aan het marktonderzoek opgezet door Drupa met als doel een analyse te maken van de economische verwachtingen van 2019.
Premium...
Niet zomaar roepen dat ‘print weer terug is’
BRANCHE – Alsof er een klein feestje wordt gevierd aan de Boeing Avenue na een paar publicaties over de ’terugkeer van print’. We deden wat onderzoek en nuanceren het feestje enigszins. Waarheid was, is en blijft dat print prima past in een crossmediale mix van media kanalen. Maar het is natuurlijk niet zo dat alle verdwenen print producten nu ineens weer massaal zullen terugkeren.
Premium...
Adformatie zegt: ‘Print is helemaal terug’
Adformatie kopt deze week ‘Print is helemaal terug, en dat komt vooral door jongeren’. Dat wekt natuurlijk meteen de nieuwsgierigheid. Goed nieuws natuurlijk, maar waarop is deze bewering gebaseerd?
Premium...
Ook in ons land: ‘Massaal zelf opleiden’
BUITENLAND – De concurrentie binnen Amerikaanse drukkerijen is net zo hevig als in Europa. Ook daar kan bijna elke drukkerij dezelfde apparatuur en software kopen die u gebruikt om een gemiddeld printmedia bedrijf te kunnen runnen. Veel drukkerijen bieden dezelfde producten en diensten aan als lokale, nationale en internationale concurrenten. Wat kunnen wij leren van recent gedaan onderzoek naar personele ontwikkelingen in de Verenigde Staten?
Premium...

Reacties