BUITENLAND – Volgens een onderzoek van PRINTING United Alliance heeft de Amerikaans grafische industrie minder last van personele tekorten. Dat bleek uit een onderzoek onder bijna 200 bedrijven met een jaarlijkse omzet tussen 500.000 dollar en 200 miljoen dollar.
Premium...
Moeizame vergelijkingen tussen print en digitaal
OPINIE – Jérémy Tawedian, onderzoeksassistent bij Intergraf, is de samensteller van een academisch en daardoor vaak lastig leesbaar onderzoek rondom een aantal aspecten van de verschillen tussen print en online. Centraal daarin staan duurzaamheid, leeskwaliteit, marketing en maatschappelijke digitale verdeeldheid. Deel 1.
Premium...
Trends in drukwerk inkoop in de USA en Europa
BUITENLAND – Binnen de lijst van 100 staan bekende namen op de eerste 3 posities die in de Verenigde Staten volop printmedia producten inkopen. Op één staat Pepsico, gevolgd door U.S. postal service (USPS) en Amazon. In Europa deed Keypoint Intelligence een geheel ander onderzoek.
Premium...
Bijna 15% daling werknemers 2018-2022 wereldwijd
BRANCHE – Volgens onderzoeksbureau Smithers is het aantal werknemers in de grafische branche sinds 2018 met 14,8% afgenomen. Het aantal grafische bedrijven is sinds datzelfde jaar met 11,9% afgenomen van 667.300 in 2018 tot 587.934 in 2022.
Premium...
Samenvatting 9e drupa ‘Global Trends Report
BRANCHE – Het duurt nog tot half november voordat de volledige negende editie van het ‘Global Trends Report’ zal verschijnen. Drupa publiceerde wel al de samenvatting met een aantal feiten en cijfers.
Premium...
Grote verschillen in rapporten groei ‘digital print’
OPINIE – De marktonderzoeken rondom ‘digital print ‘rollen bijna over elkaar heen. De redactie onderzocht of de conclusies van deze rapporten enigszins overeenkomen.
Premium...
Advertenties via traditionele kanalen meest geliefd
BUITENLAND – Het Zwitserse TV marketingbureau Admeira deed onder 1000 consumenten een onderzoek naar de geloofwaardigheid van advertenties via diverse mediakanalen. Traditionele media kanalen scoorden extreem hoog ten opzichte van diverse online alternatieven, die juist bij adverteerders zo geliefd zijn. Een samenvatting van de belangrijkste bevindingen.
Premium...
63% Nederlanders leest tijdens vakantie offline
MULTIMEDIA – De Magazine Media Associatie (MMA) onderzocht onder 1.150 Nederlanders van zestien jaar en ouder, de leesvoorkeuren tijdens de vakantieperiode. Het onderzoek werd uitgevoerd door Panelwizard.
Premium...
Onderzoek papierschaarste USA bij 300 drukkerijen
BUITENLAND – Het PRINTING United Alliance/NAPCO Research State of the Industry (SOI) Panel vroeg bij 300 drukkerijen in de Verenigde Staten naar de winst- of verlieskans in 2022 binnen de huidige marktomstandigheden. Een samenvatting (met aanvullende verwijzingen) van een publicatie van Toni McQuilken van Printing Impressions.
Premium...
Samenvatting van het ‘Fogra feestelijk jaarbericht’
PRODUCTIE INNOVATIE – FOGRA is een in de plaats Ascheim in Duitsland gevestigd onderzoeksinstituut voor mediatechnologie. Het instituut is onder andere zeer actief betrokken bij het ontwikkelen en handhaven van verschillende ISO-normen met betrekking tot een gestandaardiseerd grafisch productieproces.
Premium...
Aandachtspunten voor het vinden van klanten
MARKETING – Het is de hamvraag voor iedere ondernemer: hoe kom ik aan klanten? Het maakt daarbij weinig uit of je een starter bent op de markt of een ervaren verkoper of zelfs commercieel directeur. Het is hooguit een kwestie van wat langer rondlopen in de business. In het algemeen komen klanten ook niet naar je toe. Je zult dus iets moeten verzinnen. Je kunt bijvoorbeeld koud acquireren of netwerken.
Premium...
Marcel Lamain over arbeid en kennis in de branche
PARTNER BIJDRAGE – GOC directeur Marcel Lamain stelt zich bescheiden op en is zeker geen man van verstrekkende uitspraken. Toch schuilt er onder die bescheidenheid de nodige zorg over de arbeidsmarkt, kennis en loopbaan ontwikkelingen.
Lees verder...
Packvertising stimuleert vraag naar digitaal drukwerk
VERPAKKINGSMEDIA – Packvertising is een al jaren lang bestaande term, waarin pogingen worden gedaan het merk bij de aankoop van met name retailproducten bij de klant op effectieve wijze onder de aandacht te brengen. Gaat digitaal voor een impuls zorgen?
Premium...
Van zwemparadijs tot stad van circulaire economie (1)
PRODUCTE INNOVATIE – Een voormalig zwembad ombouwen tot een bedrijvencentrum voor circulaire economie. Dat kan alleen in Rotterdam. Onder de naam PaperInnovator BV heeft zich in dit centrum zeer recent, dat wil zeggen sinds mei van dit jaar, ook drs. ing. Arie Hooimeijer met zijn nieuwe onderneming gevestigd.
Premium...
Inkjet Insight onderzoek ‘Custom Inkjet Solutions’
PRODUCTIE INNOVATIE – Gedurende het tweede kwartaal deed Inkjet Insight onderzoek naar bedrijven die klant- en/of applicatie gerichte inkjet oplossingen hebben ontwikkeld of van plan zijn te gaan ontwikkelen. De resultaten staan in een uitgebreid rapport. De belangrijkste conclusies.
Premium...
Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
PRODUCTIE INNOVATIE – Ingegeven door de serie high-end printerfabrikanten, ontstond het idee om onderzoek te doen naar de wijze waarop ontwikkelaars van inkjet technologie met elkaar samenwerken on kansen in de markt te vergroten.
Premium...
Verwachtingen ‘dure’ mediakanalen voor 2021 matig
BRANCHE – Het marktonderzoeksbureau DVJ Insights deed samen met Adformatie onderzoek naar de verwachtingen omtrent bereik, effect, doelstellingen en performance van verschillende on- en offline mediakanalen in marketing. Print scoorde als ‘duur kanaal’ slecht. We vroegen onderzoekbureau DVJ Insights naar de verschillende onderzoeksaspecten.
Premium...
Derde enquête iets minder in trek bij KVGO leden
BRANCHE – Slechts 20% van de pakweg 750 leden waren bereid tot het invullen van de derde KVGO enquête. KVGO doet er alles aan om de situatie in grafische Nederland in kaart te brengen en waar mogelijk ook de nodige hulp te bieden via de mogelijkheden van de overheid.
Premium...
Grafische branche Duitsland tussen hoop en vrees
BUITENLAND – Ook bij onze oosterburen komt de hoop op herstel binnen de branche weer langzaam op gang. De Duitse brancheorganisatie bvdm – Bundesverband Druck und Medien – publiceerde deze week de laatste actuele trendcijfers op basis van onderzoek door het Duitse Informations und Foschungsstelle (IFO). Het eigen bvdm onderzoek laat een minder positief beeld zien.
Premium...
KVGO: Grafische sector in mistroostige situatie
BRANCHE – De situatie in de grafische sector is in de afgelopen maand nog verder verslechterd. Dat blijkt uit de antwoorden op de tweede KVGO-enquête naar de gevolgen van het coronavirus. Maar liefst 92 procent van de invullers had in april te maken met omzetverlies en een nog groter gedeelte verwacht in mei omzetverlies te zullen lijden.
Lees verder...
Reacties