PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Vandaag deel 2.
Lees verder...
Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Een samenvatting in twee delen.
Lees verder...
Inflatie als directe nasleep van de coronapandemie
BRANCHE – Met de laatste IFO/BVDM cijfers van januari 2022 lijkt het erop dat de Duitse grafische industrie ’tot rust’ is gekomen. De door IFO opgetekende indexwaarden voor de bedrijfssituatie, de bedrijfsklimaatindex en de bedrijfsverwachtingen staan op het niveau van januari 2020. Maar is het stilte voor de ‘inflatiestorm’?
Premium...
VIGC: Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers
TRAININGEN – De nieuwe VIGC training ‘Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers’, werd gisteren ingevuld door printmediatrainingen.nl. Met 10 deelnemers was het de aftrap ‘met diepgang’ richting drupa.
Lees verder...
Ga in 2019 vooral maken wat klanten vragen
COLUMN – Het ‘nieuwe’ jaar is alweer een week ‘oud’. Voor grafische bedrijven wordt het steeds belangrijker om te weten op welke wijze marketing invloed kan hebben op printmedia uitingen. Daarbij is het belangrijk om het eigen kunnen ‘weg te kunnen cijferen’ ten opzichte van de dieperliggende klantbehoeften. Wat zijn de trends voor 2019?
Premium...
Weinig wetenschappelijk onderzoek printindustrie
BRANCHE – Er wordt weinig onderzoek gedaan op wetenschappelijk niveau binnen onze branche. Maar als dat dan wel gebeurt, wordt er helaas weinig praktische aandacht aan besteed. Printmedianieuws doet kritisch verslag van de scriptie van Arnold Martowidjojo, die deze scriptie maakte in het kader van zijn studie ‘bètawetenschappen’ aan de VU in Amsterdam.
Premium...
Trends overleven en kloteklanten bij CMBO/FESPA
EVENEMENT – De laatste bijeenkomst dit jaar van het CMBO werd samen met FESPA Nederland georganiseerd. Thema van de gezamenlijke bijeenkomst was: ‘Een visie op het komende jaar.’ Samen met ongeveer vijftig deelnemers werd door een trendanalist en een marketingdeskundige gekeken naar de kansen en mogelijkheden voor de markt voor visuele communicatie.
Premium...

Reacties