• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

VIGC: Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers

vigc-training-kopbeeld

TRAININGEN - De nieuwe VIGC-training 'Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers', werd gisteren ingevuld door printmediatrainingen.nl. Met 10 deelnemers was het de aftrap 'met diepgang' richting drupa.

• Leestijd ca. 2 minuten

Goed voorbereid naar de drupa is anno 2020 een flinke klus, tenzij je gewoon een dagje wilt netwerken en puur voor je eigen plezier de reis naar Düsseldorf begint. Neem dan de trein, wel zo relaxed en biedt je de mogelijkheid onderweg terug samen met je collega's nog even na te praten.

vigc-partnerVIGC ontwikkelde voor de 2020 editie van drupa een speciale training samen, die gisteren voor het eerst in Turnhout werd gehouden. Doel was: een 'virtuele gids' samen te stellen met de nodige adviezen om goed voorbereid drupa te bezoeken. Niet een lijstje met apparaten, maar een realistisch advies met vooral het accent op het geven van een vervolg nadat je het bezoek hebt afgerond. Maak een gedegen verslag en beleg een interne bijeenkomst en deel je ervaringen en neem alle aspecten mee in je 'Jaarplan 2021'. Alleen dan is een gericht bezoek aan drupa nuttig.

Applicaties belangrijker dan technologie

Natuurlijk staat drupa bol van 'apparaten' en het is ook uitermate aantrekkelijk je bezoek af te stemmen op noviteiten op dat gebied. Het advies is, dat zoveel mogelijk te vermijden. De tijd is voorbij dat drupa hét moment was voor de lancering van noviteiten. Ontwikkelaars en leveranciers spelen in op die al langer bestaande trend, door applicaties te tonen die met hun systemen kunnen worden geproduceerd. In de hele keten is de trend naar aansprekende voorbeelden goed waarneembaar. Juist dan is een bezoek aan de drupa ook veel waard voor opdrachtgevers. Samen met een aantal 'sleutel-klanten' goed voorbereid de drupa bezoeken heeft zowel nut in het onderhouden van de relatie, maar biedt ook beter wederzijds inzicht in hetgeen je als opdrachtnemer voor je klant kunt betekenen.

De positieve kant van cijfers, marketing en het milieu

De cijfers en trends vanuit diverse nationale- en internationale bronnen vormen een algemeen beeld van hetgeen gaande is binnen de branche. Vaak worden die cijfers vanuit werkgelegenheid beoordeeld en zelden vanuit innovatie. In dat laatste geval krijgen die cijfers een minder negatieve insteek. Door standaarden en automatisering heeft de industrie juist heel veel bereikt, weliswaar met als gevolg krimp van de omvang van de branche, een normale evolutie. Het ontbrak echter aan marketing voor het medium print, waardoor de publieke opinie het medium makkelijk kon wegzetten als ouderwets en vervuilend. En dus makkelijker kiezen voor digitaal. Dat, terwijl de impact van digitaal 'op afstand' minder zichtbaar is, maar ook zeker op het gebied van duurzaamheid de nodige vragen opwekt. In talloze segmenten binnen de branche vormt duurzaamheid als het ware een 'schil' over alle applicaties heen. Een niet meer te negeren aspect binnen de branche, maar tevens een marketingkans voor veel bedrijven die bewuster met het milieu willen omgaan, en vanuit een gedegen marketingvisie hun klanten op dit gebied kunnen ondersteunen. Milieu als marketingspeerpunt staat hoogst waarschijnlijk niet op één van het prioriteitenlijstje bij een bezoek aan drupa. Het is zeker een overweging waard.

In-company pre-drupa training

VIGC biedt deze training (1 dagdeel, 4 uur)  in de komende maanden aan als 'in-company' training, waarbij een deel van de tijd maatwerkgericht wordt afgestemd op de uitdagingen binnen het bedrijf zelf. Meer informatie is te verkrijgen via Jos Steutelings van VIGC of Peter Luit van printmediatrainingen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. VIGC training ‘Introductie Digitale druktechnieken’ TRAININGEN - De nieuwe VIGC training 'Introductie Digitale druktechnieken' trekt nu al de nodige belangstelling vanuit zowel België als Nederland. De focus van de training ligt op het verkrijgen van...
  2. Nieuwe VIGC training ‘digitaal printen’ in Haarlem TRAININGEN - De VIGC opleiding “digitaal printen” heeft tot doel een totaaloverzicht te geven van digitale printtechnologieën. De focus ligt hierbij op de werkingsprincipes, materialen, printkwaliteit en recyclage van digitaal...
  3. VIGC trapt in Haarlem af met eerste training PERSBERICHTEN - VIGC start op 12 maart met de eerste training 'Intro grafische technieken' in Haarlem. De training wordt gegeven door Marc Mombaerts van de Universiteit van Ghent en regelmatig trainer...
  4. VIGC trainingen van start in Haarlem en Turnhout TRAININGEN - De najaarstrainingen van VIGC zijn weer gestart. Diverse trainingen in Turnhout en Haarlem bieden weer talrijke praktische trainingen. Snel en to the point in een halve of een...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

19 februari 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: trainingen Tags: cijfers, drupa, markten, training, Trends, VIGC

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Dinsdag 20 april Apple event vanaf 19.00 Nederlandse tijd 16 april 2021
  • Em. de Jong haalt flinke order ANWB binnen 16 april 2021
  • KVGO en VIGC concreet in samenwerking op het gebied van iccMAX 15 april 2021
  • Xeikon met nieuwe rollenmachine in behangsegment 14 april 2021
  • VKGO houdt op 28 april in ‘clubhouse’ een #printpraatsessie 14 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en Hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen
  • Prijsverhogingen voor papier tussen 6 en 15 procent
  • KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • MKB steeds vaker doelwit van online binnensluipers

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing