PARTNERBIJDRAGE – Waar vind je in deze krappe arbeidsmarkt nieuwe print- of signmedewerkers? Hoe ontwikkel je talent in jouw organisatie? En wat kan je doen om de vitaliteit van medewerkers in ploegendiensten te vergroten en ziekteverzuim te verlagen?
Lees verder...
Aanpak investeringen en het economisch perpectief
PARTNERBIJDRAGE – Deel 3 van de samenvatting van de publicatie ‘Grafimediabranche Economische ontwikkeling 2022’ gaat over ‘Investeringen en aanpak van innovaties’ en het ‘Conjunctuurbeeld van ondernemers’.
Lees verder...
Doorgronden ‘plaatje 2022’ vereist nauwkeurigheid
PARTNERBIJDRAGE – In deel 2 van de samenvatting omtrent het rapport ‘Grafimediabranche Economische ontwikkelingen – Rapportage over 2022’ de meest concrete financiële resultaten binnen de branche. 2022 was in vele opzichten een bijzonder jaar, waarin nogal wat kengetallen ‘uit de pas’ liepen ten opzichte van hetgeen de branche ‘gewend’ was.
Lees verder...
2022 nog geen jaar van ‘back to normal’ in de branche
PARTNERBIJDRAGE – Aan het begin van dit jaar maakte de redactie een samenvatting over het jaar 2021. De wat late verschijning had toen alles te maken met verschillende economische factoren destijds, die vertraging opleverden in het cijfermateriaal. Printmedianieuws maakte een samenvatting.
Lees verder...
KVGO ontwikkeling is afspiegeling van alle trends
BRANCHE – In het tweede deel van de samenvatting van ‘Grafimedia in cijfer 2022’ aandacht voor de KVGO ledenontwikkeling in cijfers en de arbeidsmarkt in cijfers. De algemene krimp van de branche is onvermijdelijk ook terug te zien in het aantal KVGO ledenbedrijven. De organisatie doet er alles aan om deze trend op zijn minst een halt toe te roepen.
Lees verder...
De branche in 2022: talloze uitdagende cijfers
BRANCHE – Het behoeft nauwelijks toelichting dat 2022 in alle opzichten een uitdagend jaar was. Voor vrijwel alle grondstoffen moet meer worden betaald, alsmede vooral ook voor energie. De opstuwende inflatie zorgde ook nog voor hogere loonkosten. Toch zijn er voldoende signalen dat de branche het in diverse segmenten goed doet en in sommige gevallen zelfs buitengewoon goed. Een samenvatting van de cijfers over 2022 met daar waar mogelijk een vooruitblik binnen dit jaar.
Lees verder...
Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Vandaag deel 2.
Lees verder...
Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Een samenvatting in twee delen.
Lees verder...
Innoveren op de werkvloer doe je met je medewerkers
BRANCHE – De onlangs aangekondigde samenwerking tussen KVGO, Dienstencentrum, GOC en A&O Fonds Grafimediabranche krijgt komende maand al een concrete invulling met regionale bijeenkomsten, waarin ondernemers vertellen wat zij hebben gedaan om samen met hun medewerkers te innoveren.
Lees verder...
‘Grafimedia in Cijfers 2021’: feiten en conclusies
BRANCHE – De jaarlijkse publicatie staat weer vol met actuele cijfers, waarbij in het eerste hoofdstuk natuurlijk verwezen wordt naar de gevolgen van de coronacrisis. Niemand kon vermoeden dat we net na het broze herstel na de pandemie opnieuw zouden worden geconfronteerd met de nog onvoorspelbare gevolgen, veroorzaakt door de situatie in de Oekraïne.
Premium...
2020 hét jaar voor deelname aan ‘Create your future’
BRANCHE – Create your future: met dit project biedt het A&O Fonds Grafimediabranche samen met GOC activiteiten en subsidies op maat aan om toekomstgericht scholen te stimuleren en bedrijven op weg te helpen met een aanpak naar duurzaam inzetbare medewerkers.
Lees verder...
6 gratis advies- en ondersteuningstrajecten A&O
MARKETING – Het A&O Fonds Grafimediabranche gaat grafimediabedrijven helpen die door de coronacrisis geconfronteerd worden met uitdagingen op personeelsgebied. Bedrijven kunnen gebruik maken van zes verschillende advies-, coachings- of ondersteuningsmogelijkheden.
Lees verder...
Tijdelijk meer A&O Fonds subsidie
MARKETING – Vanaf 1 mei 2020 heeft het A&O Fonds Grafimediabranche tijdelijk de eigen subsidieregeling van 40% naar 50% verhoogd.
Lees verder...
Create your future: subsidieproject inzetbaarheid
BRANCHE – Werken aan de toekomst van bedrijf én medewerkers. Met het subsidieproject Create your future helpt het A&O Fonds Grafimediabranche je daar graag bij. Want gemotiveerde en goed presterende vakmensen vormen de basis voor gezonde en productieve bedrijven. Hoe zorg je dat jouw mensen zich ontwikkelen tot krachtige, breed inzetbare medewerkers?
Lees verder...
Geen echte opvallende pieken en dalen in cijfers 2018
BRANCHE – Het vergt altijd de nodige tijd de context van alle mogelijke cijfers vanuit de branche duiding te geven. Jos Teunen, onderzoeker bij het GOC, stelde in opdracht van het A&O fonds grafimediabranche de cijfers en conclusies samen rondom hetgeen in 2018 is gebeurd. De redactie ‘componeerde’ de samenvatting.
Lees verder...
Create your future met hulp van het A&O Fonds (2)
BRANCHE – Er wordt binnen duurzame inzetbaarheid in de grafimediabranche uitvoering gegeven aan twee zeer grote programma’s van het Europees Sociaal Fonds. Ons eerste artikel ging over duurzame inzetbaarheid op maat. Deel 2.
Premium...
‘Create your future’ met hulp van het A&O Fonds (1)
BRANCHE – Hoe blijven medewerkers fit, gemotiveerd en vakbekwaam en hoe blijft u als bedrijf gezond? Dat is een uitdaging waar veel bedrijven voor staan.
Premium...
Het Grote Grafische Arbeidsmarkt Debat
EVENEMENT – De arbeidsmarkt verandert sterk en snel en dat ervaart ook de grafimediabranche. Hoe gaan we daar mee om, welke ontwikkelingen zijn er gaande? Doe mee aan het debat over de arbeidsmarkt- en opleidingsinitiatieven die nodig zijn om de branche te ondersteunen en stimuleren?
Lees verder...
A&O E-novate programma prikkelt samenwerking
BRANCHE – Het E-novate programma van het A&O fonds grafimediabranche prikkelt de samenwerking en innovatie binnen de gehele keten binnen de uitgeef- en grafimediabranche. Maar het ontbreekt nog wel aan branchebrede zichtbaarheid van onderzoeksresultaten.
Lees verder...
Kort nieuws o.a. print.com, Hexspoor, A&O, Xeikon
KORT NIEUWS – Print.com geeft sneak preview van web-app, onderzoek naar innovatie behoeften in de branche, Holland Ridderkerk vervangt oude iGen’s, programma ‘Business&Technology Update 2019’ bekend. En veel meer uit onze wekelijkse selectie ‘voor u gelezen’. Prettig weekend.
Premium...

Reacties