BEDRIJVEN – Het mag uniek genoemd worden dat in vrijwel geheel Nederland geen enkele krant in print is verschenen. De uitgevers gaven massaal gratis toegang tot de web edities.
Lees verder...
Mediahuis praat over overname NDC mediagroep
BEDRIJVEN – Het Belgische Mediahuis onderhandelt over de mogelijke overname van ‘s-lands ‘laatste stukje’ Nederlandse dagbladen. Als de verkoop van NDC mediagroep doorgaat, is het hele Nederlandse krantenlandschap vrijwel geheel verdeeld over de twee Belgische grootmachten.
Premium...
Nettowinst DPG Media 2019 2% hoger dan in 2018
FINANCIEEL – DPG Media heeft qua media aandacht voor eigen berichten ook zeker gevoel voor timing. Aan het begin van de week werd vooral de strategie uitgezet voor de overgenomen Sanoma activiteiten onder de naam DPG Media Magazines. Vervolgens werden de concerncijfers over 2019 een dag later gepresenteerd.
Premium...
Gaat DPG Media Magazines snijden in print?
BEDRIJVEN – Als het aan Christian van Thillo ligt, gaat dat wel gebeuren. Hij zei het in andere bewoordingen, maar wil met magazines dezelfde weg bewandelen als met kranten: ‘digital first’. Vanaf deze week heet het overgenomen Sanoma Media Magazines voortaan DPG Media Magazines. CEO Erik Roddenhof sprak in een videoboodschap het personeel toe.
Premium...
City in het speelveld van lokale huis-aan-huiskranten
BRANCHE – Met 25% redactionele inhoud is het vernieuwde huis-aan-huis ‘magazine’ City volledig voorbereid op een verdere opmars van de JAJA sticker. Haarlem en Tilburg krijgen als deze nieuwe huis-aan-huis uitgave die voldoet aan die eigen voorwaarde. Hoe verhoudt City zich in deze opzet ten opzichte van de bestaande huis-aan-huis kranten?
Premium...
De geschiedenis van Sanoma titels in print (2)
BEDRIJVEN – Vandaag deel 2 in de mini-serie over de geschiedenis van print binnen de Sanoma titels. We starten met de crossmediale ambities van Peter de Mönnink in 2015, destijds CEO van Sanoma, inmiddels CEO bij Talpa Networks.
Premium...
Overname bladen van Sanoma door DPG Media
BEDRIJVEN – Met de overname van de Nederlands-Belgische tak van Sanoma krijgt DPG Media een behoorlijke grip op de Nederlandse tijdschriftenmarkt. Welke gevolgen dat zal hebben voor de productie van de titels is nog niet bekend.
Premium...
Belgische kranten spelen in op nadelen social media
BRANCHE – De kranten van onze Vlaamse zuiderburen bereiken ruim 4 miljoen lezers, 15% meer dan het jaar daarvoor. Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) deed onderzoek naar het leesgedrag van 10.000 Belgen. Inspelen op de nadelen van social media als nieuwsbron lijkt een succesvolle strategie.
Premium...

Reacties