OPINIE – De term crossmedia werd in ons land zo een 15 jaar geleden te pas en te onpas gebruikt in talloze pogingen om het belang van communicatie via meerdere communicatiekanalen te bevorderen. Print werd in die tijd met ‘hoongelach’ weggezet als oude ‘levensloze’ media. Het is DPG Media die vanuit print als oorsprong het grootste crossmediale bedrijf binnen ons land is geworden.
Premium...
Geen 48 uurs bezorging en btw media los van geheel
BRANCHE – PVV minister Beljaarts was zichtbaar teleurgesteld, de Tweede Kamer weigerde akkoord te gaan met de wens van PostNL post niet binnen 24 maar 48 uur te bezorgen. Vandaag was er voor het onderwerp flink wat aandacht bij onder andere BNR. De branche mag ‘voorzichtig’ spreken van een overwinning. Een tweede succes kwam vanuit de Eerste Kamer, waar de eventuele btw verhoging op kranten, tijdschriften en boeken niet wordt ‘meegezogen’ in de algehele belastingplannen.
Lees verder...
Kans behoud lage btw zeer klein, post mag dagje later
BRANCHE – De vier coalitie partijen houden vast aan de btw verhoging van 9% naar 21% voor mediaproducten als kranten, tijdschriften en boeken. Alleen de oppositie is tegen. De coalitie wil mogelijk meebuigen als de oppositie met kostendekkende alternatieven komt. Daarbovenop komt het politieke besluit dat PostNL post een dag later mag bezorgen.
Premium...
Nuances uit de markt bij het KVGO ‘post’ protest
BRANCHE – Het KVGO zegt op de eigen website ernstig bezwaar te hebben gemaakt bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt) tegen de voorgenomen fusie van PostNL en Sandd. Het KVGO vreest voor een monopolie positie en hogere tarieven. Een paar nuances vanuit de markt.
Premium...

Reacties